A Mazda Motor Corporation a napokban bemutatta a 2007-es Mazda CX-7-et a Los Angeles Autókiállításon. Az úttörő modell szintén ki lesz állítva a nálunk nagyobb visszhangot kapó detroit-i észak-amerikai nemzetközi autókiállításon is, Michigan államban.
" A CX-7 megjeleníti mindazt, amilyennek egy Mazda SUV-nak kell lennie: erőteljes, a gondos összeszerelés nagyszerű formatervezéssel párosul és mindezek mellett élmény vezetni. Velejéig Mazda," mondta Doug Dickson, az Ausztrál Mazda központ igazgatója. A CX-7 eladásai 2006-ban indulnak az Egyesült Államokban és Kanadában majd 2007 tavaszán Ausztráliában, és váltja majd le a Tribute szériát."
A Mazda CX-7 egy igazi áttörés a jelenlegi tadicionális SUV-ok piacán. A Mazda védjegynek számító " egy sportautó lelke lakozik benne " irányelv figyelembevételével lett megtervezve, és teljes egészében Mazda alapokra épül. A program vezetője Shunsuke Kawasaki teljes meggyőződésének adott hangot, amikor a következőket mondta, " Nincs kétség, a Mazda CX-7 a SUV-ok kategóriájába hozza a zoom-zoom érzést. A sportautók egyes tulajdonságait ötvözi a sportos terepjárók praktikusságával. Ez az autó egy eddig soha nem látott formatervet egyesít a nagy teljesítménnyel és a legtöbb terepjára nem jellemzően a CX-7 szinte kikényszeríti, hogy ránézzünk, és megjelenésével előrevetíti a szórakoztató vezetés, az élménydús használat képét." CX-7 tökéletes a kalandokra vágyó embereknek, akik keresik az új kihívásokat és belső késztetésük van a felfedezésre.
Egyedi külső - Az autó főtervezője Iwao Koizumi korábban a Mazda6 és az 1995-ös RX-01 ( az RX-7 utódjának egyik lehetséges verziója lehetett volna) koncepcióautó megtervezésében működött közre. A Mazda CX-7 megalkotási folyamatának a "kitolt határok" elnevezést adta, amivel azt akarta sugallni, hogy az új modell a Mazdá-t és annak zoom-zoom filozófiáját egy teljesen új területre vezeti. " Az ötletem az volt, hogy kombináljuk a dinamikus mozgást, a sebességet sugárzó körvonalakat, a bátor és erőteljes megjelenést egy szenvedélytől telt formában. A Mazdá-nak komoly hagyományai vannak a sportautóépítésben ahhoz, hogy egy ilyen határozott és egyedi megjelenésű SUV-ot megalkosson, mint a CX-7.
A szélvédő 66 fokos szögben döntött amely így sok sportautóénál is laposabb szögben áll, a CX-7 kategóriájában pedig teljesen egyedülálló. Határozott él fut végig az "A" oszlopoktól indulva a motorháztetőn keresztűl az első lökhárítóig. Az öt pontos hűtőrács és az erősen kidomborodó első sárvédők egyértelműen azonosíthatóan Mazdá-vá teszik a CX-et. A rendkívűl sportos oldalnézet, az agresszíven emelkedő övvonal, a legömbölyített tető és a már említett kidomborodó sárvédők unikálissá teszik az új terepjáró megjelenését. A hátulnézetet a lekerekített tetővonal, a lámpák kör alakú belső kiképzése, illetve a dupla kipufogóvégződés teszi zoom-zoom-osan sportossá. Az egyedi külső légellenállási szempontból is optimalizálva van, melynek eredményeképpen a Mazda CX-7 osztályának legjobb légellenállási együtthatóját mondhatja magáénak. Az autó aljára különböző műanyag fedőlapok lettek felszerelve annak középső részére, ahol a kardántengely és a kipufogó miatt "szabdalt" a lemez, hogy szintén elősegítsék a kisebb közegellenállást.
A legjobb légellenállás elérése közben természetesen az összeszerelés kimagasló minősége nem csorbulhatott. A különböző karosszériaelemek közöttí illesztési hézagok egyenletesek, és rendkívűl szűkek. Az ablaktörlőlapátok is szinte belesimulnak a formatervbe, miáltal az általuk keltett szélzaj is minimális. A megalkotás közbeni részletekre kiterjedő figyelem tette az autót olyanná, amilyen végül lett.
Magas minőségű, sportos belső - Haladó, sportos megjelenésű belső tér szerepelt a célkítűzésben. A műszerfal úgynevezett dupla-polcos szisztéma alapján van felépítve, egy kisebb polc helyezkedik el a főműszerekkel, a nagyobb, az egész egységen átívelő polc előtt, amely összeköti a vezetőt az utassal. A vezető előtti három kerek műszer, a középkonzol amely segíti a váltókar könnyebb elérhetőségét, a háromküllős kormánykerék, az enyhén kontúros bőrülések min-mind magas minőségérzetet adnak.
Koizumi megerősítette, hogy kitüntetett figyelmet fordítottak a belső tér kiképzésére, beleszámítva a csomagtartó-teret is. A belső kárpitozás kéttónusú, a felületen látható grafikai kiképzés végigfut a csomagtartón is, és remekül harmonizál a magas övvonallal és a teljes belső kialakítással. Az összeszerelés magas minősége koronázza meg a belső kiképzést. Például a kormánykerék és a váltógomb speciális bőrrel lett bevonva amelynek felülete úgy lett kialakítva, hogy optimális tapintási érzetet nyújtson. A légbeömlők, a kesztyűtartó nyitógombja és a kartámaszok úgymond tuningolva lettek, hogy a szemnek és a kéznek egyaránt magas minőséget közvetítsenek. A különböző felületek lágy tapintásúak, tökéletes színharmóniával, és reflexiómentesen. A Mazda erőfeszítései a belső tér magas színvonalú kialakítására az első pillantásra nyugtázhatjuk abban.
Zoom-zoom nagy térrel - A 2005-ös detroiti autókiállításon bemutatott MX-Crossport koncepcióautót használva inspirációs alapnak, a főtervező 5 személy kényelmes utazására tervezte a CX-7-et. A hátsó ülés amellett, hogy 3 ember számára nyújt tágas helyett, 60:40 arányban osztható, praktikusabbá téve az autót és kihasználhatóbbá annak csomagterét. Túllőve a normál felhasználói elvárásokon, a CX-7 raktere a 175cm hosszú lapos padlójával észrevehetően nagyobb, mint a vetélytárs modellek hasonló adata. A csomagok előrecsúszását egy kis perem akadályozza meg. A hátsó ülések előredöntése nélkül szintén nagy a hely, 97.5 cm hosszú a raktér, amely így akár 3 teli golftáskának is elegendő helyet nyújt. A hátsó ülések a Mazda6-hoz hasonlóan a csomagtérből ledönthetőek, az annak oldalán található karokkal. Az átgondoltságot mutatja, hogy az egyik első ülés hátfala műanyaggal van borítva arra az esetre, ha kárpitozást felsérthető dolgokat kell szállítanunk.
Átfogó kutatásokat végzett a Mazda annak kiderítésére, hogy a fiatal párok milyen a mindennapi életükhöz tartozó dolgokat, tárgyakat tartanak a leggyakrabban a kesztyűtartóban, az ajtózsebekben és a különböző rakodóhelyeken. Például a középső zárható konzol akár egy laptopot is képes elnyelni, és mellette pénzérméknek, napszemüvegnek is van kiképzet hely benne. Az ajtózsebekben italos palackok helyezhetőek el könnyen elérhetően. A középkonzol két pohártartója úgy van kiképezve, hogy még nagyméretű üdítősdobozok bele helyezése esetén se zavarják azok a sebességváltókar kezelését. Az első ülések háttámláján kiképzett zsebek ideálisak különböző füzetek, vagy térképek tárolására.
Egyensúly az erő és a környezetkímélés között, MZR 2.3L DISI Turbó erőforrás - Minden Mazda szíve, annak élénk erőforrása. A Mazda CX-7 motorházteteje alatt a Mazda6 MPS benzines, direktbefecskendezéses, turbós, soros négyhengeres 2.3 literes nagyteljesítményű motorjának egyik verzióját találjuk. Nagy teljesítmény leadására lett tervezve bármilyen sebességnél, szem előtt tartva az alacsony fogyasztást és károsanyagkibocsátást. Az észak-amerikai verziójában a Mazda MZR 2.3 DISI ( Direct Injection Spark Ignition - közvetlen befecskendezés szikra gyújtással ) motor 245 lóerőt ad le 5000-res percenkénti főtengelyfordulat mellett.
A motorblokk nagy része alumínium, benne kovácsolt főtengelyt és a hajtókarokat találunk a hosszabb élettartam biztosítása érdekében. A gyár kiegyensúlyozó tengelyeket alkalmaz a rezgés és a zaj csökkentése érdekében. Nagyméretű levegő-levegő töltőlevegőhűtő és direkt üzemanyag-befecskendezés hűti a hengereket. A benzinporlasztás áthelyezése a szívócsőből a hengerekbe a hengerek hűtésének javulásával jár együtt. Az alacsony töltési hőmérséklet lehetővé teszi a magasabb kompresszió alkalmazását, 9,5:1 amely segíti alacsony és közepes fordulaton nagyobb nyomaték létrejöttét. Ez a kompressziós érték egyébként 10%-kal magasabb a hagyományos turbós motorok adatánál.
Figyelemre méltó változtatás a Mazda6 MPS motorjához képest megváltoztatott turbótöltő. A turbina beömlő részén tovább finomitottak, melynek következtében a gázreakciók még jobbak alacsony fordulaton, és a turbó késedelme is csökkent. Amikor a gázpedált lenyomjuk a bekövetkező gyorsulás kétszer ekkora erőforrást sejtet, de a 2,3-as MZR DISI sokkal könnyebb, azaz nem rontja a súly/lóerő arányt, kevesebbet fogyaszt és kisebbek a fenntartási költségei, mint egy hasonló menetteljesítményeket biztosító hagyományos motoré.
Az MZR 2.3 DISI legnagyobb nyomatéka a Mazda CX-7-ben 350 Nm, ami már az alacsony 2500-as főtengelyfordulaton mérhető. Az erő már kétezres fordulattól érezhető és a nyomaték csaknem 99%-a egészen 5000-res fordulatig megmarad, ahol is a maximális lóerő jelentkezik. Az alacsony károsanyagkibocsátás köszönhető, a közvetlenül a turbótöltőhöz csatlakoztatott katalizátornak, amely röviditi annak bemelegítési, azaz hatásossá válási fázisát. A Mazda CX-7 a szövetségi Bin 5, valamint a kaliforniai LEV-II emissziós normák teljesítését célozza.
Határozott haladás - Fejlett erőátvitel segít a motor erejét az útfelületre juttatni. A hatfokozatú automatikus sport sebességváltó a manuális kezelés lehetőségét is kínálja a vezetők számára. A váltások a CX-7 sportautós karakterét megőrizve lágyak és jól érzékelhetők.
Kétféle erőátviteli rendszer szerepel a kínálatban: elsőkerék-hajtás vagy a Mazda aktív nyomatékelosztású összkerékhajtású (Active Torque Split All-Wheel-Drive) rendszere. Utóbbi a hátsó differenciálműre épített számítógép-szabályzású tengelykapcsoló segítségével működik, s szükség esetén akár a rendelkezésre álló forgatónyomaték felét is a hátsó kerekekre juttatja. Az optimális nyomaték-elosztás érdekében érzékelők figyelik a motor információit, az egyes kerékfordulatszámokat, a blokkolásgátló (ABS) működését, valamint a CX-7 széria dinamikus menetstabilizáló rendszerét (DSC). A kivételes irányíthatósági tulajdonságok így a száraz és gyors, valamint a síkos és lassúbb körülmények között egyaránt rendelkezésre állnak.
Fortélyos karosszériaszerkezet a Mazda sportautóépítési programjával - Könnyű és merev karosszériaszerkezet szolgál a CX-7 lágy és agilis menettulajdonságai alapjául. A számítógépes tervezési analízis segítségével optimalizált szerkezet minimális saját tömeg mellett magas torziós és hajlítószilárdsággal rendelkezik.
Elöl a karosszériaszerkezethez hat gumiszigetelésű ágyazás segítségével csatlakozó körkörös segédváz tartja az erőátvitel elemeit, a motorfordulatszám-függő rásegítéssel dolgozó fogasléces szervokormány-berendezést és az alacsony súrlódással működő MacPherson rugóstagos felfüggesztést.
A multi-link rendszerű hátsó felfüggesztés oldalanként egy-egy vezetőkarból és két-két oldalirányú pozícionáló tagból áll. Annak érdekében, hogy a konstrukció a csomagtérből minél kevesebb helyet vegyen igénybe, a hátsó rugót az alsó oldalirányú tag és a hátsó futómű elemeit a karosszériához rögzítő kereszttartó között helyezték el. A lengéscsillapító a kerékdob és a karosszériaszerkezet között kapott helyet, így minimális súrlódás mellett kiválóan szabályozható mozgást kínál. A spirálrugók és a stabilizátorok mindkét felfüggesztés szerves részét alkotják. A stílusos alumínium keréktárcsákra szériakivitelben P235/60 R 18 méretű gumiabroncsok kerülnek.
A CX-7 négy belső szellőzésű tárcsafékből álló fékrendszere blokkolásgátlót (ABS), kipörgésgátlót (TCS) és dinamikus menetstabilizáló rendszert (DSC) is tartalmaz. Ez a rendszer síkos útfelületen a kerekek kipörgésének megelőzése érdekében az aktív nyomatékelosztású összkerékhajtási (Active Torque Split All-Wheel-Drive) rendszerrel is együttműködik.
Beépített biztonság - A CX-7 merev karosszériaszerkezete a magas fokú ütközésbiztonság érdekében a Mazda fejlett ütközésenergia-elosztó és -elnyelő rendszerét (Mazda Advanced Impact energy Distribution and Absorption System; MAIDAS) tartalmazza. Ez különböző baleseti szituációkban - köztük a frontális, oldalirányú és hátsó ütközésekkor - egyaránt segít a benne utazók megóvásában. A karosszériaszerkezet keresztmetszeti profiljai nagyméretűek, és - ahol az hatékonynak bizonyul – nagyszilárdságú acél felhasználásával készültek, miközben a segédváz-ágyazások szintén segítenek az ütközési energia elnyelésében.
Annak érdekében, hogy nagy erejű hátsó ütközés esetén szivárgás ellen védelmet nyújtsanak, az üzemanyagtartályt főtartók veszik körül. A hat légzsák (első és oldallégzsákok az elöl ülők, illetve függönylégzsákok minden bennülő számára) az alapfelszereltséghez tartozik. A borulást speciális szenzor érzékeli, és a sérülések megelőzése érdekében idejében felfújja az oldallégzsákokat, majd a nyomást mintegy hat másodpercen át megőrizve segít a végtagok megóvásában. Az első biztonsági övek a lehető leghatékonyabb működés érdekében előfeszítő és erőhatároló mechanizmussal rendelkeznek.
Szórakoztató felszerelések - A kellemes utazás érdekében a Mazda CX-7 szórakoztató felszerelések egész sorát kínálja. A CX-7 modellekben az AM/FM rádió és a CD-lejátszó a szériakivitelhez tartozik. A Sirius műholdas rádiókészülék opcióként rendelhető. A vezetés élvezete és a kényelem további fokozása érdekében opcióként érintőképernyős, hangvezérlésű, DVD-alapú navigációs berendezés és kamerás visszapillantó-rendszer is kapható. A vásárlók emellett a Bose® prémium hangrendszer-csomagot is választhatják, amely kilenc hangszórót, mintegy 240 watt erősítő-teljesítményt, hatlemezes CD-váltót és a valósághű minőségi hangzás kialakítása érdekében ötcsatornás digitális Centerpoint® surround-hangrendszert kínál.
További kényelmi felszerelés a Mazda fejlett kulcsnélküli ajtónyitó és indítási rendszere (Mazda Advanced Keyless Entry & Start System). Az ajtók anélkül is nyithatók, illetve a motor anélkül is indítható (vagy leállítható), hogy a kártyaformájú kulcsot elő kellene vennünk a zsebünkből. Az első elektromos ablakemelők a járművön kívülről is működtethetők, illetve nyitható és csukható az opcióként kapható tetőablak. A maximális biztonság érdekében extrafelszerelésként automatikus betörésgátló riasztóberendezés is rendelhető.
Három kiadás-variációk a vásárlóknak - A CX-7 háromféle kivitelben szerepel a kínálatban. A fontosabb alapfelszerelések között szerepel a manuális légkondicionáló, az elektromos ablakemelők, a központi zár, a behúzható tollazatú kulcs, a sebességszabályzó és a hat légzsák. Szintén a CX-7 alapkiviteléhez tartozik a blokkolásgátló (ABS), a dinamikus menetstabilizáló rendszer (DSC) és a kipörgésgátló (TCS) is.
A Touring változatban bőrkárpitozás (ülések, kormánykerék és váltókar-gomb), elektromos állítású vezetőülés, fűthető első ülések és elhúzható csomagtér-borítás egészíti ki mindezt. A Grand Touring csúcsváltozatban a CX-7 olyan felszereléseket kínál, mint az ülésen fekete csíkkal készült bőrkárpitozás, a nagyintenzitású kisüléses (HID) fényszórók, a ködfényszórók, a karosszéria színére fényezett külső tükrök, a krómozott ajtókilincsek és az automatikus légkondicionáló berendezés.
A Mazda CX-7 2006 tavaszán már 2007-es modellként érkezik az észak-amerikai piacra és 2007 tavaszán érkezik Ausztráliába.
Mazda CX-7 főbb műszaki adatok
Méretek Hosszúság (rendszámtartó nélkül) 4.675 mm
Szélesség 1.872 mm
Magasság 1.645 mm
Tengelytáv 2.750 mm
Nyomtáv (elöl / hátul) 1.617 mm / 1.612 mm
Ülések 5 személy
Motor Típus MZR 2.3L DISI TURBO
Max. teljesítmény 244 LE / 5.000 1/min
Max. forgatónyomaték 350 Nm (258 lb-ft) / 2.500 1/min
Sebességváltó Típus 6-fokozatú automatikus
Felfüggesztés Típus (elöl / hátul) MacPherson rugóstag / Multi-link
Fék Típus (elöl és hátul) Belső szellőzésű tárcsa
Erőátvitel
2WD / 4 WD
a Mazda aktív nyomatékelosztású összkerékhajtási rendszere (Mazda Active Torque-Split All-Wheel Drive)
Gumiabroncsok és keréktárcsák Gumiabroncsok (elöl és hátul) P235/60 R 18
Keréktárcsák (elöl és hátul) 18 x 7,5
Ezek az információk előzetes specifikációt tartalmaznak, amely a publikáláskor volt érvényben. A folyamatos fejlesztés azonban Mazda termékpolitikájának elemei közé tartozik. Minden jog fenntartva ezen adatok bármikori megváltoztatására.