Hátsókerék hajtásért lobbiznak.

2024. December 22. - Zéno

2013.10.02.

Mazda hírek

Hátsókerék hajtásért lobbiznak.

Hátsókerék hajtásért lobbiznak.

  A Mazda mérnökök egy maroknyi csoportja arról próbája meggyőzni a vállalat fejlesztési vezetését, hogy a jövőben több hátsókerékhajtású típus is szerepeljen a gyár kínálatában. Véleményük szerint a hátsókerékhajtás jobban megkülönböztetné a Mazdát a hasonló gyártóktól, és emelné a márka imidzsét.  A kezdeményezés mögött néhány idősebb, és középvezető mérnök áll, de kevés információ áll rendelkezésre a részletekről. Korábban, a kilencvenes évek végén a wankel motor fejlesztésének hivatalos újra indulása is hasonlóan kezdődött.


 A cég vezetése egyelőre ellenáll az új modellek engedélyezésének, mert szerintük a hátsókerékhajtású felépítés megemelné a gyártási költségeket. A spekulációk szerint a Mazda akár ebben is gondolkodhatna együtt az Alfa Romeo-val, hiszen hamarosan érkezik az Alfa Romeo Spider - Mazda MX-5 "kettős", és az Alfa Romeo vezetősége szintén a hátsókerékhajtású típuspalettára átálláson gondolkozik.  

 

Mazda Shinari.

A Shinari tanulmányautó ( ITT ) karosszériája akár hátsókerék hajtást is rejthetne.

Ossza meg!

Vissza: Mazda hírek
címkék:



Autó katalógus

Mazda3 MPS BL 2009-

Ajtók száma:     5
Ülések száma:     5
Hossz./szél./mag.: 4505/1770/1460 mm

Tengelytávolság: 2640 mm

Hasmagasság: 145 mm

Saját tömeg: 1460 kg

Légellenállási együttható: 0,32 cw

Hengerelrendezés:  soros

Turbófeltöltő.   
Hengerszám:     4
Motorbeépítés:   elöl, keresztben

Nagynyomású, közvetlen benzin befecskendezés.

Sebességfokozatok száma: 6 
Lökettérfogat (cm3):     2261
Furat / löket (mm): 87,5 / 94   
Sűrítési viszony:  9,5:1   
Hengerenkénti szelepszám:     4
Szelepvezérlés típusa:   változtatható Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):     260(191)/ 5500
Nyomaték (Nm / 1 min):     380/3000

Gyorsulás 0-100 km/h: 6,1 mp.

Végsebesség: 250 km/h

Több autó