Hátsókerék hajtásért lobbiznak.

2025. Január 22. Szerda - Vince

2013.10.02.

Mazda hírek

Hátsókerék hajtásért lobbiznak.

Hátsókerék hajtásért lobbiznak.

  A Mazda mérnökök egy maroknyi csoportja arról próbája meggyőzni a vállalat fejlesztési vezetését, hogy a jövőben több hátsókerékhajtású típus is szerepeljen a gyár kínálatában. Véleményük szerint a hátsókerékhajtás jobban megkülönböztetné a Mazdát a hasonló gyártóktól, és emelné a márka imidzsét.  A kezdeményezés mögött néhány idősebb, és középvezető mérnök áll, de kevés információ áll rendelkezésre a részletekről. Korábban, a kilencvenes évek végén a wankel motor fejlesztésének hivatalos újra indulása is hasonlóan kezdődött.


 A cég vezetése egyelőre ellenáll az új modellek engedélyezésének, mert szerintük a hátsókerékhajtású felépítés megemelné a gyártási költségeket. A spekulációk szerint a Mazda akár ebben is gondolkodhatna együtt az Alfa Romeo-val, hiszen hamarosan érkezik az Alfa Romeo Spider - Mazda MX-5 "kettős", és az Alfa Romeo vezetősége szintén a hátsókerékhajtású típuspalettára átálláson gondolkozik.  

 

Mazda Shinari.

A Shinari tanulmányautó ( ITT ) karosszériája akár hátsókerék hajtást is rejthetne.

Ossza meg!

Vissza: Mazda hírek
címkék:



Autó katalógus

Mazda Furai

Ajtók száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4563, 1956, 977 mm

Tengelytávolság: 2790
Ülések száma:   2

Háromtárcsás RE20B alapú wankel elvű motor  
Bolygódugattyúk száma: 3
Motorbeépítés:   középen hosszában

Szívómotor

Sebességfokozatok száma: 6 fokozatú félautomata. 
Kamratérfogat (cm3):   3 x 654 = 1962       
Változó hosszúságú szívócső rendszer
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 450/9000 
Nyomaték (Nm / 1 min): nincs adat

Gyorsulás 0-100 km/h: <4 mp

Végsebesség: ~290 km/h

Az egyetlen működő példány a TopGear showműsor epizódjának készítése közben 2008-ban kiégett.

Több autó