Az egyelőre napi 10 autó kiszolgálására képes kút a Mazda főhadiszállásától nem messze Hiroshima mellett, Chugoku régióban nyílt meg, hatalmas lépést adva a környezetbarát hidrogéngázzal is üzemelő RX-8-as Mazdák elterjedésének. A kút tartályaiban 200 báros nyomáson tárolt hidrogént, 350 báros nyomásra sűrítve töltik a gépkocsik tartályaiba. A környezetvédelem, illetve az alternatív üzemanyagok használata újabb lökést adhat a wankel rendszerű motorral ellátott gépkocsik elterjedésének, hiszen viszonylag minimális átalakítással alkalmassá tehetők ezek az erőforrások a hidrogénnel való üzemelésre( azaz az autó ára nem emelkedik nagy mértékben), miközben nem kell lemondanunk a "hagyományos" benzinnel való üzemeltethetőségről sem. *Részletesebben a Mazda RX-8 Hydrogen RE-ről a cikk végén. A hagyományos dugattyús motorokban többek között az égéstér magas hőmérséklete miatt a hidrogén már a szívóütem közben öngyulladásra hajlamos, ezért komoly átalakításokra van szükség a hidrogénnel való üzemelés megteremtésére. A forgódugattyús motor konstrukciója viszont, mivel más-más helyen történik a szívás, robbanás és a kipufogás, az alacsonyabb hőmérsékletű tágulási tér miatt önmagában alkalmas a hidrogénes üzemmódra.
A 231 lóerős Renesis motor teljesítménye 110 lóerőre esik vissza amikor a műszerfalon elhelyezett gombbal átkapcsolunk benzinről-hidrogénhajtásra, de például városi forgalomban, ahol a magas kipufogógáz koncentráció komoly probléma, ez is bőven elegendő teljesítmény lehet, a városból kiérve pedig amennyiben "sietős" az utunk, gombnyomásra visszakaphatjuk hiányzó lóerőinket.
Íme egy újabb lehetőség a kivételes Wankel rendszerű motor még nagyobb arányú elterjedésére.
* A Mazda RX-8 Hydrogen RE legnagyobb előnye a tüzelőanyagcellás, elektromos hajtású gépjárművekkel szemben, hogy bármikor képes "hagyományos" benzinnel is működni.
A tecnikai részletek: a hidrogénes égés viszonylag gyenge hatásfoka miatt viszonylag nagy mennyiségű gáz befecskendezésére van szükség munkaütemenként. Emiatt égésterenként két darab nagyobb közvetlen befecskendezőre van szükség. Hagyományos robbanómotorokban az égéstérben egyszerűen nincs hely a szelepek, a gyújtógyertya mellett további két befecskendező részére. A már említett öngyulladás miatt pedig szó sem lehet a befecskendezők szívócsőben elhelyezéséről.A hidrogén égése közben, a légkör nitrogéntartalma miatt elkerülhetetlen, hogy kis mennyiségű NOx jelenjen meg a kipufogógázban.Ennek mennyiségét minél szegényebb keverékkel lehet csökkenteni.A szegényebb keverék, kisebb teljesítményt jelent, így folyamatosan dolgozik az Akihiro Kashiwagi által vezetett fejlesztőcsapat azokon az alkatrészeken, amelyek elősegíthetik a hidrogén tökéletesebb égését, hiszen így akár szegényebb keverék mellett is megfelelő lenne a teljesítmény. Ezt segíti az autóban található elektromos turbó rendszer is, amelynek lényege, hogy kisebb fordulatszámokon, amikor nincs elegendő mennyiségű kipufogógáz a turbó meghajtásához, egy elektromos motor biztosítja a turbina megfelelő fordulatszámát. A motor további hatásfoknövelését segíti egy elektromos motor, fordító(inverter), illetve egy 144V-os akkumulátor.Amikor az autó megáll, a motor is leáll, majd amikor gázt adunk újraindul az erőforrás. Ezzel az üzemanyagfelhasználás csökken. Alacsony fordulatszámokon az elektromos motor besegít a robbanómotornak, javítva annak teljesítményét, gázreakcióját, motorféküzemben pedig generátorként funkcionálva visszatölti az akkumulátorba a gyorsításkor elveszített energiát.