Követendő példa.
A jelenlegi autók nagyon sok műanyag alkatrészt tartalmaznak, ezért a Mazda hosszú ideje dolgozik újrahasznosításuk lehetőségének megteremtésén. Az 1990-es évektől már tudatosan úgy tervezték a különböző típusok lökhárítóit, hogy a fényezés kivételével, minden egyéb "szerelék" könnyen eltávolítható legyen róluk a feldolgozás előtt. A használt lökhárítók költséghatékony begyűjtése szintén nem kis logisztikai feladat elé állította az illetékeseket. Ebben egyébként a kereskedői és szerviz hálózatra hárul a legnagyobb szerep. Ma már eljutottak arra a szintre, hogy olcsóbb egy lökhárító legyártása újrafeldolgozott alapanyagból, mintha ugyanezt új műanyagból teszik. Egyelőre az összes új Mazda lökhárítóhoz használt alapanyag 10%-át teszi ki újrahasznosított műanyag.
Az új technológiai eljárás hivatalos jóváhagyása Augusztus 21-én megtörtént, és a japán belpiacos Mazda Biante típus hátsó lökhárítói már újrafeldolgozott műanyagból készülnek.