Mérgesebb tekintet.
Kívülről szemlélve feltűnik a férfiasabb oldalnézet, az átformált hátsó lökhárító, és a szögletesebb első fényszórókat, illetve légbeömlőket tartalmazó orrkiképzés. Az autó megjelenése összességében marconább, mint a korábbi verziók barátságosabb formavilága.
Az utastérben módosult többek között a sportülések formája, változtak a felhasznált anyagok, élesebb a műszerek grafikája, új a tárolórekeszt is magába foglaló középkonzol, a párnázott könyöktámasz és a nagyobb lábtér érdekében átformázott ajtóborítások.
A csúcsverzióban Recaro.
A Mazda MX-5 alapára jelenleg 6039900,-Ft, míg az általunk tesztelt teljes extrás, elektronikus úton nyitható-zárható keménytetejű Mazda MX-5 2,0 Revolution Roadster Coupé 8589900,-Ft-ért vásárolható meg. Ebben már olyan finomságok is megtalálhatók, mint például a Recaro márkájú, bőrkárpitozású sportülések ülésfűtéssel, 17 collos könnyűfém felnik, első ködfényszórók, toronymerevítő, xenon fényszórók, Bose hangrendszer, LSD részlegesen önzáró differenciál, digitális klíma...
Az utastér két magasabb ember számára is megfelelő helyet kínál, és bár a lábtér is megfelelően nagy, a pedálok közötti kis távolság miatt semmiképpen nem ajánlott túrabakkancsban vezetni.
Harsány, de csendesebb.
A Mazda MX-5 valójában soha nem volt igazán egy országúti utazó, de ebből a szempontból ez a 2009-es, javított hangszigetelésű kivitel teljesít eddig a legjobban. Ennek ellenére azért van szél és motorzaj is (120 km/h-3400 frsz.) , de ez az új KUPÉ még így is limuzinszerű a korábbiakhoz képest. Mindenesetre a legtöbb ember nem hosszútávú túrázásra vásárol Mazda MX-5-öt. Ez az autó talán napfényes vidéki utakon nyújtja a legtöbb örömet.
Habár 2009-ben már a 20. születésnapját ünnepli az MX-5, örömmel nyugtáztuk, hogy a típus sikerét megalapozó - hosszanti orrmotor, hátsókerék hajtás -, koncepció nem változott. Az alacsony övvonal jól érezhetővé teszi a környezetet, és az összes kezelőszerv minimális mozgással elérhető, illetve gyorsan reagál. A rövid úton fogó kuplung, a csuklóból kezelhető fenomenális váltóval felteszi a koronát a rendszerre.
A kovácsolás és a finomítás esete.
Az idei évben a 2,0 literes motor - mintha csak turbósításra készülnének a Mazdánál -,már kovácsolt acél főtengellyel és hajtókarokkal készül, megerősödtek a szeleprugók, illetve olajhűtő segít elkerülni a nem kívánatos túl magas motorolaj hőmérsékletet. A módosítások ellenére a teljesítményhez nem nyúltak a japán mérnökök, mindössze egy lóerő pluszt csalogattak elő. Jelentős változás viszont, hogy a fordulatszámmérő skáláján a piros mező az eddigi 6700 helyett 7200 frsz-től indul, és szélesebb tartományban nyújt használható teljesítményt az erőforrás. A nem kevés, pontosan 190 newtonméternyi nyomaték már a középső fordulatszám tartományban rendelkezésünkre áll.
A kedvező teljesítmény ellenére a Mazda MX-5 lényege nem a sebességről szól. Ez az autó úgy van megtervezve, hogy visszafogott tempó mellett is garantálja a maximális vezetési élvezetet, ami a motor hangjából, a nagyszerű kezelhetőségből, a sebesség érzetből és a játékos túlkormányzottságból tevődik össze. Szemben más gyártókkal a Mazda nem üldözi a minél jobb 0-100km/h gyorsulási értéket, vagy a magasabb fékpadi teljesítményadatokat. Ez egy hét másodperces autó. Lépjünk túl ezen, hiszen a Mazda MX-5 is tudja csóválni a farkát, illetve tud rendetlenkedni! Ha ezt mégis kevésnek tartanánk, akkor kb. a dupláját elköltve vehetünk egy Porsche Boxstert.
Ésszel divatozik.
Az egy kézzel hátra nyúlva behúzható vászontetejével valószínűleg a Mazda MX-5 volt az utolsó roadster a sorban, mely összecsukható keménytetőért kiáltott. Ennek ellenére a Mazda tervezett egy letisztult megjelenésű, mindössze 12 másodperc alatt záródó vagy nyító tetőt, mely ráadásul a csomagtérből nem vesz el helyet és a teljes mechanikája csak 37 kilogrammal növeli az autó tömegét. A 150 literes csomagtartó bizonyítottan elég mély ahhoz, hogy egy karton üdítő beférjen. Próbáljuk meg ugyanezt egy Audi TT-ben. Nem fog menni.
Az egy hetes változatos tesztvezetés 7,9 L/100 km átlagfogyasztást hozott. A konkurensek közül a Porsche Boxster, BMW Z4, Mercedes SLK és Audi TT lényegesen drágábbak, míg a Mini és a VW Beetle kabriolet vagy az EOS hasonlóan árazottak, de azok mind elsőkerékhajtású négyülésesek.
A Mazda MX-5 az maradt ami volt, a ló és lovasa ( Jinba Ittai ) összhangot megtestesítve újra bizonyította koncepciója kivételességét.
Kommentek
Még nincsnenk hozzászólások.