1. Az 1988-ban bemutatott első kiadás 2.2 literes 110 lóerős motorral készült, DX-LX felszereltségi fokozattal. Volt egy turbós verzió szintén négy hengerrel 145 lóerővel, amit GT megnevezéssel láttak el. Az autó 5 sebességes manuális váltóval volt ellátva, opcióként lehetett kérni automata váltóval. Az ABS és a 4 tárcsafék opcionálisan rendelhető volt az LX és GT típusokhoz.
2. Az 1990-es évjáratú típusokat, igaz kis számban, de négykerék-kormányzással!!! látták el, más változtatás ebben az évben nem volt.
3. 1991-ben megszűnt az összkerék-kormányzás, minden más változatlan maradt.
4. Az 1992-1993-as modellváltás után az autó külseje teljesen egyedivé vált, jól elkülöníthetően a többi Mazda modelltől, és igazából innen számítva illett bele az ekkor már megjelent MX-5, és MX-3 mellé az MX sorozatba. Az alapmodell egy módosított 2.0 literes motorral volt szerelve, míg a prémium LS típus 2.5 literes 160 lóerős V6 erőforrást kapott. A vezetőoldali légzsák széria, az ABS opciós felszereltség volt.. Az autó 5 sebességes kézi, vagy 4 fokozatú automata váltóval volt elérhető. Többek között a széeiafelszereltség része volt a könnyűfém felni, hátsó spoiler, tempomat.
5. Az 1994-es évtől szériafelszereltség lett az összes modellben az utasoldali légzsák. A hatalmas ajtókban további csillapító anyag lett alkalmazva, hogy a rezgéseket csökkentsék menet közben. Az eddig sárga első ködlámpák ezentúl fehér színűek lettek, az alufelni pedig ötküllősé változott. További módosítás volt az ezentúl magasságában is állítható vezetőűlés.
6. 1995-ben megszűnt a prémium LS felszereltség. Maradt a 118 lóerős 2.0 literes motor alapmotor, és opcióként elkülönülten lehetett kérni az LS felszereltséget, a V6-os motort, vagy akár mindkettőt egyszerre.
7. 1996-ban a Mazda visszatért az A tervhez, így az alapmodell mellett újra létezett a teljes felszereltségű Premium LS 2.5 V6. Ezentúl bőrbevonatú ülésekkel is kérhető volt az autó. Minden más változatlan maradt.
8. 1997-ben, az MX-6 utolsó gyártási évében annyi változtatás történt, hogy a szekvenciális üzemanyagbefecskendezésre való átállás miatt 160-ról, 164 lóerőre nőtt a V6-os motor teljesítménye. A nyomaték szintén nőtt 4 Nm-rel.
Összegzésként elmondható, hogy a Mazda MX-6 rendkívül megbízható autó, a karosszéria egyáltalán nem hajlamos rozsdásodásra. A motorok közül a 2.0 szinte elnyűhetetlen, a 2.5 V6-os motor esetében is csak az előírt szervizelések kimaradása okozhat problémákat, ez a motor kényesebb az olajcserék pontos elvégzésére ( de hát melyik autó nem?). Több országban működnek MX-6 rajongói klubok, az Egyesült Államokban - ahol rengeteg MX-6-os van - ,nagy hagyományai vannak a típus tuningolásának is, sok cég gyárt különböző felszereléseket az autóhoz. Jónéhány Mazda MX-6-os fut hazánk útjain is.
Kommentek
antal attila | 2012-05-23 14:26 Válasz erre
mazda mx-6 jobb elsö lámpát keresek 06306487305
Pusi | 2008-12-20 19:06 Válasz erre
T. Mazda-Auto és Mindenki!
"Tök Mindegy"-nek :) igaza van egyébként. Nekem már a második Mx6-ossom van, szinte gyűjtőnek számítok, már annyit megnéztem. Már mindent láttam/olvastam a teljesítményével kapcsolatban 164Le 167Le 170Le (mondjuk a 160Le-t itt olvastam először), találkoztam a 2,5i V6-sal amely 200Le, (turbó nélküli változó szelepvezérlésű), de mutatószámai kicsivel jobbak (szinte elhanyagolható) mint a 164Le-é. Csak jót tudok róla mondani.
Üdv.
Pusi
Tök Mindegy | 2008-12-20 17:25 Válasz erre
Nos 1991ben volt modell váltás, Japán specifikus 200Le-s 2,5 változat, nem 160 Le-s hanem 164 alapból