24 óra pörgés.
A legendás Daytona versenypálya 24 órás versenyekre kijelölt pályavonala komoly kihívás elé állít versenyzőt, autót, csapatot egyaránt. A SpeedSource csapat 70-es rajtszámú Mazda RX-8 GT 20B versenyautóján az idei első teszteken a pilóták komfortját és a kezelhetőséget érintő apróbb módosításokat végeztek. Ezek helyességét igazolta, hogy Sylvain Tremblay a 3. helyre kvalifikálta az autót az edzésen.
Vesztes pozícióból az élre.
Az esőben elkezdődött verseny borította a korábban eltervezett stratégiát, és inkább a biztonságos, mint a kiemelkedő köridők elérése volt a cél, az autó épségének megőrzése érdekében. Ez hatásosnak bizonyult, hiszen az autó az élmezőnyben tudott maradni. Mindez egészen addig tartott, míg egy a prototípus kategóriában versenyző autó egy komoly ütközés következtében ki nem "küldte" a boxba a 70-es Castrol Syntec Mazda RX-8 GT-t az éjszaka során. A csapat gyors hibafeltárása és javítási munkája ellenére az elsőhöz képest 6 kör hátránnyal tudott visszaállni az RX-8 a versenybe.
Ezt követően a "soha nem adjuk fel" jelszó jegyében az RX-8-ban rejlő potenciált maximálisan kihasználva óriási hajtásba kezdtek a versenyzők, és szinte hihetetlen, de a verseny 20. órájában már átvették a vezetést. Ezt követően az első helyet már nem is adták ki a kezükből, három éven belül másodszor megnyerve a versenyt. "Nagyon büszke vagyok a teljes csapatra, a versenyzőkre és a Mazdás barátainkra,"-mondta Sylvain Tremblay. " Ezt a győzelmet az összes Mazda kereskedőnknek, a több mint 9000 Mazda klub versenyzőnek ajánlom, akik mindannyian a Mazda típusok birtoklásának örömét népszerűsítik, ezzel lehetőséget teremtve a versenyzésünkhöz."
23+1 óra.
A csapat másik RX-8 versenyautója körrekorddal futotta az edzés leggyorsabb körét, így az első helyről rajtolhatott. Nem titok, hogy az első három autó mind RX-8 volt. Szóval a 69-es FXDD Mazda RX-8 jó versenyt futott mindaddig, míg a hűtőfolyadék szivárgása beállásra nem kényszerítette a boxba az utolsó órában, és már nem is tudott visszatérni a versenybe.
Hétvégén a Mazdák uralkodnak.
Észak-Amerikában az idei évben teljes versenysorozatot írtak ki az új Mazda3 MPS (Mazdaspeed3) típus részére is, melynek első futamát szintén most tartották. Mindez tovább erősíti a Mazda pozícióját azon a téren, hogy Észak-Amerikában már eddig is a Mazda különböző típusai domináltak a hétvégi különböző versenyeken, legyen az pálya, szlalom, drift stb...