Az autó osztozik majd a színpadon az MX-Crossport koncepcióautóval, a frissített Mazda2-sel, a nagyteljesítményű MPS-sel és a megújult Mazda6-sal.
A Mazda Sassou egy könnyűsúlyú városi autó fiatal, első autójukat megvásárlók számára. Az autó szórakozássá teszi a mindennapi közlekedést, és többek között rendkívül praktikus és környezetbarát. A sima külső felületekkel határolt, a "Zoom-zoom" filozófia alapján megalkotott, fiatalosan könnyed külső sok elrejtett tulajdonsággal rendelkezik.
Az autó formaterve a Mazda frankfurti "design" központjából származik. Az elkövetkezőekben a Tokyo Motor Show-n, és a 2006-os Észak Amerikai Nemzetközi Autókiállításon is bemutat a Mazda egy-egy tanulmányt az adott régiók tervezőközpontjainak munkái közül.
A SASSOU elnevezés a Japán terminológiában a pozitív gondolkodást, a jövőbe vetett optimizmust jelenti. A stílusos, könnyed és kompakt külső mindezt megtestesíti. Ez egy továbbgondolt interpretációja a Mazdák tipikus azonosító stíluselemeinek, és az élmény vezetni hatást sugárzó formatervnek. Mindez vegyítve van a "Shoji" elv alapján egyedülálló anyagok alkalmazásával a külső és belső, illetve a rejtett jellemzők kialakításában. A shoji jelentése, hogy a rizspapírból készült vékony japán ajtókon keresztül láthatóak a mögöttük lévő dolgok körvonalai anélkül, hogy látnánk a részleteket. A Mazda Sassou koncepcióautónak bizonyos sajátosságai el vannak rejtve, amelyek hirtelen megjelennek, egy megvilágítási rendszer által meglepetésszerűen, életerőt sugározva.
A belső high-tech kialakítás a fiatalabb korosztály szemléletét tükrözi. Az autó kulcsa egy USB kártya ami egyben egy interface port a koncepció számára kitalált merev lemezes meghajtó programozására. További különleges tulajdonság a sűrített levegős hátsó ülés. Ez lehetővé teszi egy központi pozició kialakítását egy embernek, és szélső üléshelyeket két másik ember számára, az ülésállítás segítségével. Szintén ennek segítségével tudjuk lehetővé tenni nagyobb dolgok szállítását.
A légellenállás csökkentése is hozzájárult, hogy a Sassou teljesíteni tudja az Európában később bevezetendő szigorú CO2 kibocsájtási előírásokat. A háromhengeres ezer köbcentiméteres motor az autó megállása esetén automatikusan leáll, gázadásra pedig újraindul.
Kommentek
Még nincsnenk hozzászólások.