Forrás: Mazda
A Mazda technikai részleteket hozott nyilvánosságra az új 1,5 liter hengerűrtartalmú Skyactive-D turbódízel motorjáról. A 2,2 literes Skyactiv motorhoz hasonlóan ez is rendkívül alacsony kompressziós értékkel rendelkezik, és az idealizált égési körülmények következtében a kicsinek nevezhető motor 240 Nm nyomaték kifejtésére képes, a teljes fordulatszám tartományban lineáris gyorsulást biztosítva az autónak. A környezetvédelmi emissziós értékek még drága NOx utánkezelő berendezés alkalmazása nélkül is kiválóak. Az alacsony kompressziós érték mellett az alacsony belső súrlódás, változó geometriás turbófeltöltő, és vízhűtéses köztes hűtő (intercooler) is hozzájárul ahhoz, hogy az erős motor nagyon alacsony tüzelőanyag fogyasztási értékeket produkáljon. A motor először az év végén megjelenő új Mazda2-ben kerül alkalmazásra.