Ezzel már egy dízel is működne.
Az új 1,3-as motor a világ sorozatgyártású benzines motorjai között elsőként alkalmaz 14,0:1-es kompressziós viszonyt, mely lényegesen magasabb érték az eddig alkalmazottaknál. A magas kompresszió előnye különösen alacsony fordulatszám tartományban, nagy terhelés esetén érvényesül. Az üzemanyag-levegő keverék gyújtás előtti öngyulladásának megakadályozására számtalan különleges megoldás van a motorban, így a speciális dugattyú tető kiképzés, vagy multi nyílású befecskendezők a precízebb befecskendezés érdekében. A magas kompressziós viszony miatt sűrítés közben annyira megnő a hengertöltet hőmérséklete, hogy öngyulladás következhetne be. Ezen alapul a dízel erőforrások működése. De ez most egy benzines.
Először mindig csak otthon.
A Mazda tervei szerint már az idei év első felében bekerül az új erőforrás a Mazda2 motorterébe, igaz egyelőre csak a helyi, japán piacon. Mellesleg ez lesz az első olyan kiskategóriás japánban készülő gépkocsi, melybe 1,3 liter hengerűrtartalmú benzines motor kerül. A 150 új, Mazda által szabadalmaztatott megoldást tartalmazó SKY erőforrás, a hozzá csatlakoztatott fokozatmentes CVT váltóművel és SiSS indító-leállító automatikával 30km / literes fogyasztást produkált az új Mazda2-ben a japán mérési ciklusok alatt.
A 1298 cm3 -es motor 71,0 mm x 82,0 mm furatxlöket mérettel 84 lóerőt teljesít 5400-as percenkénti főtengely fodulatszámon, és 112 Nm maximális nyomatékot 4000-res fordulaton. A beszámoló további fontos információja, hogy a többi kísérleti stádiumban lévő SKY-ACTIV benzines erőforráshoz képest a Mazda2 1,3-asa hűtőtt kipufogógáz visszavezető szelepet is alkalmaz. TOVÁBBI SKY-ACTIV TECHNOLÓGIAI RÉSZLETEK ITT.