Elnöki gondolatok.
A következőkben néhány szemelvényt olvashatnak Yamanouchi Úr további mondataiból:
- A következő évtizedet Hiroshimában (itt székel a Mazda főhadiszállása) SkyActiv név alatt futó átfogó tervezési irányvonal határozza meg. Ennek első megnyilvánulása a kiállításon is látható, hiszen a Mazda CX-5 már 2 literes közvetlen benzin befecskendezéses SkyActiv motorral van szerelve.
- Yamanouchi Úr köszönetet mondott mindenkinek, aki szerepet játszott abban, hogy a Cunami katasztrófa után mindössze három hónappal már teljes termeléssel dolgoztak a Japán Mazda üzemek, szemben az előzőleg prognosztizált várható 6-9 hónapos kieséssel.
- A dollár és euro jenhez viszonyított kedvezőtlen árfolyamát elsősorban a tervezési és gyártási hatásfok növelésével kívánják kompenzálni, mely 30 százalékos költségcsökkentést jelent a fejlesztési és kutatási részlegeken. Ez 20 százalékos redukciót jelent a SkyActiv karosszériák fejlesztésénél, és nem kevesebb mint 60 százalékos fejlesztési költség csökkentést a benzin motorok fejlesztési tevékenységében.
- Gyakorlatilag jóváhagyták, hogy a lenyűgöző Mazda Shinari koncepció 2013-ra "utcára kerül".
- Az előrejelzések alapján 2020-ban az autók 90 százalékát még mindig belső égésű motor fogja hajtani, így elsősorban továbbra is ezekre a fejlesztésekre koncentrálunk. Ez nem jelenti azt, hogy a Mazda csak az eladással foglalkozunk, inkább arról van szó, hogy 2020-ban is a belső égésű motor fogja legjobb teljesítményt és hatásfokot nyújtani, megfelelő emissziós értékeket nyújtva.