Csak titkolózás?
Az RX-8-ban található jelenlegi 13B-MSP bolygódugattyús erőforrás leváltására hivatott 16X Wankel fejlesztése már 2007-ben elkezdődött. Joggal gondoltuk, hogy hamarosan találkozhatunk vele egy új RX típusban, vagy megújult RX-8-ban. Egy amerikai újságnak nyilatkozó bizonyos Kiyoshi Fujiwara úr - aki a gyártás tervezésért, és hajtáslánc fejlesztésekért felelős hivatalnok a Mazdánál -, elmondása szerint komoly, akár vitának is nevezhető tárgyalások zajlanak Hiroshima-ban mi legyen a wankel fejlesztéssel?
Fujiwara szerint a jelenlegi gazdasági körülmények miatt takarékossági szempontból több projekt leállítása is napirenden van, és sajnos a wankel motor program ezek között van. A következő mondatában már egyenes azt állítja Fujiwara úr, hogy a wankel fejlesztés már most szüneteteltetve van, de mivel a Mazda "DNS" része a wankel motor, ezért a jövőbeni újraindítás reménye bennük is él.
Bármilyen konkrétum említése nélkül három megoldandó problémát említett a wankellal kapcsolatban, melyek közül kettőt már sikeresen abszolváltak, ezért a Mazda wankel motor jövője valójában az új SKYACTIV technológia sikerén múlik. Ha a teljes típuscsaládban hamarosan megtalálható előremutató technológiai újítások sok eladást generálnak, lesz pénz a wankel fejlesztésére. Addig is alternatív megoldásként elektromos hibridek hatótáv növelőjeként, segédszerepben alkalmazhatnak wankel motorokat (legalább ezeket fejlesztik). Mindenesetre ne várjunk 2017 előtt új wankel elvű Mazda motort!
A sztori sajnos ismerős, olvassák csak el mi zajlott a Renesis megszületése körül ITT! Észak-Amerikában máris "Mentsünk meg a wankelt!" kampányt indítottak a rajongók a Mazda gyár ösztönzése céljából, melyhez közösségi portálokon lehet csatlakozni. Ez a kezdeményezés egyszer már sikeresnek bizonyult több mint tíz évvel ezelőtt, amikor a harmadik generációs RX-7 utáni jövő volt bizonytalan. De a legtöbbet mégis akkor tehetünk a bolygódugattyús motor jövőjéért, ha minél többen veszünk új Mazdát!
Kommentek
Még nincsnenk hozzászólások.