2024. December 21. Szombat - Tamás

Mazda Xedos 6, Xedos 9

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


Robert85 | 2015-07-13 12:49 Podi8 részére

Nagyon köszönöm! Elég régi probléma már, a bakok cseréjével azt is vártam, hogy meg fog szűnni, de ugyanúgy megmaradt a rezonálás. A vezérlést még a bakok cseréje előtt csinálták. Egyszer állítottak az alapjárati kis csavaron a folytószelepháznál, de akkor lehet nem kellett volna hozzápiszkálni?! ... akkor egyébként megemelkedett az alapjárat, és így oldották meg hogy lejjebb menjen. (lehet inkább az okát kellett volna megkeresni) ... lehet az alapjárati motor környékén kell keresni?! bár az alapjárat egyenletes, 800 körüli, lehet még kicsivel az alatti.

Podi8 | 2015-07-11 02:50 Robert85 részére

 Helló.

A rezonálás a vezérlés csere után jelentkezett? Amennyiben igen, akkor valószínűleg szétszakították valamelyik motor/váltó tartó gumikbakot. (Autó megemel, tulaj elment, autó leenged ((olajteknő alá túl magas fadarab)). Vagy szimplán nem húzták meg eléggé a jobb első kerék feletti motortartót. Amennyiben nem, akkor a gyújtás körül kell keresgélni (gyertya, kábelek, trafó, elosztó, rotor, alapjárati motor), az általad leírtak alapján.

Robert85 | 2015-07-10 14:13

Tisztelt Fórumtagok! Van-e valakinek ötlete, hogy miért rezonálhat az autó alapjáraton. A rezonancia egyértelműen és láthatóan a motor járásából ered. (Xedos 9 2.5 automata) Amit tudni kell: új vezérlés, viszonylag új gyertyák, csak alapjáraton érezhető a rezonálás. Az autó egyébként nem rántgat, nem szaggat, nem fogyaszt többet a normálnál, szépen húz és egyenletesen, és teljesen jól viselkedik. Csak alapjáraton figyelhető meg, hogy berezonál, így a rászkódás érezhető az egész autón. A rezonancia pedig nem folytonos, hanem szakaszos. Vol-e esetleg valakinek hasonló tapasztalata? Segítségeteket előre is köszönöm! üdv.

favágó | 2015-07-07 17:38

Nagyon szépen köszönöm!

mazda-auto.hu | 2015-07-07 08:09 favágó részére

 700g R134a gáz, 175 ml PAO 68, vagy PAG ISO 46 olaj.

favágó | 2015-07-06 20:59

Sziasztok!

Olyan kérdésem lenne hogy tudja e valaki hány gramm klímagázt kel a 2.0 v6 xedos6-ba?97-es évjárat!Köszönettel!

mazda-auto.hu | 2015-06-03 08:58 gitaros részére

 Elölről nem lehet kipattintani.

gitaros | 2015-06-02 01:52

Sziasztok!

Cserélt már valaki szivargyújtót xedos 6-ban? 98-as 1.6-osról lenne szó, nem bírok vele:)

Anya tartja hátilról, vagy csak ki kell pattintani? Bármilyen tippért hálás vagyok! Előre is köszi!

mazda-auto.hu | 2015-04-10 09:47 mazdas84 részére

 100000 km-enként célszerű lecserélni. Dexron II, vagy M III. kell bele, de kb. háromszor le kell cserélni az olajat, hogy felfrissüljön. A szint beállítása nem egyszerű, így helyette, deciliterre pontosan ugyanannyit kell visszatölteni, mint amennyi kifolyik.

mazdas84 | 2015-04-09 12:06

 Helló mindenkinek... 96' AUTÓMATA Xedosom van... kérdésem a következő : hány kilóméterenként kéne cserélni benne váltóolajat ? és ha eddig nem cseréltem (150 000 km van a váltóólajban kb.).. "tehát mióta én vagyok a tulaja"... akkor lesz-e valami baja a váltónak.....?

 

Előre is köszönöm a segítséget. ....

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Maserati Bora

 

Gyártási időszak: 1971-1978

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4355, 17688, 1134 mm

Tengelytávolság: 2000 mm

Hasmagasság:       mm

Légellenállási együttható:

Saját tömeg: 1619 kg
Hengerelrendezés: 8 henger, 90 fokos V alakban.

Szelepek száma: 16

Furat/löket: 93,9 / 89 mm

Sűrítési viszony: 8,05:1   
Motorbeépítés:  Hátsó tengely előtt hosszában, középen

Tüzelőanyag ellátás: 4 db Weber DCNF karburátor

Sebességfokozatok száma: 5 kézi (ZF)

Meghajtott tengely: hátsó
Lökettérfogat (cm3):  4930  
Szelepvezérlés típusa:   Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):   330 (246,1)/ 5500
Nyomaték (Nm / 1 min):     440,6/ 4000

Gyorsulás 0-100 km/h: 6,6

Végsebesség: 284 km/h

Gumiméret elöl: 205/70 VR15

Gumiméret hátul: 215/70 VR 15

Összesen 564 db készült.

 

Több autó