2025. Január 11. Szombat - Ágota

Mazda Xedos 6, Xedos 9

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


tanaris | 2010-10-19 19:28

Kedves tőlem tapasztatabbak a helyzet az, hogy van egy 93-as 1.6-os xedos6-osom, ami érdekes és bosszantó dolgokat művel újabban velem. Tűnik el belőle a hűtővíz! Először figyelgettük, nem bugyogtat vissza a hűtővízbe, levettük az olajsapkát és az olaj tiszta, nincs vizes emulziós túró benne. Ekkor leszedtük a hengerfejet, a tömítés látszólag rendben volt, de azért elküldtem egy nyomáspróbára, ami hibátlan lett. A blokk felületét is kimértük, rendben volt. Összerakattam egy ügyes szerelővel komolyabb tömítéssel, nehogy én szúrjam el valahol. A helyzet ugyanaz. A hűtővizet eszegeti, ami reggeli indításokkor úgy nyilvánul meg, hogy olyan gőzfelhőt ereszt míg fel nem melegszik, hogy akármelyik Omega koncert megirigyelhetné, mint füstgépet. A kipufogóból dől a víz, ha gázfröccsöt adok akkor a gáz sodorja ki sugárban, mintha egy vizipisztoly lenne. A vzet eközben nem forralja, nyomás van, tehát a vízpumpa is keringet. Hidegen nagyon látványosan gőzöl és fröcsköl, üzemi hőmérsékleten kissé mérséklődik a jelenség, de megvan továbbra is.
Tehát, ha nem a hengerfej vetemedett, és nem a tömítés szar, vlamint a blokk felülete is ok, akkor biztos repedt valahol belül a víztér és az égéstér közt, de akkor nem kellene vizet nyomnia az olajba a repedésen át, vagy nem kellene gázt nyomnia vissza a hűtőbe?
Srácok, ha van ötlet, kérek mindenkit próbálja meg megosztani velem, mert a kocsi nagyon a szívemhez nőtt, de a fentiek miatt csak a fejemet vakarom, mi lehet a gond. Nem marad más, mint felrakni alkatrésznek az eladó járgányok közé.
Előre is köszi.

mazda-auto.hu | 2010-10-19 08:53 Fred részére

Ha van benne utólagos riasztó (segítség: gyárilag egyik Xedos sem távirányítós), akkor elsősorban azzal kezdenénk a hibakeresést. Ha nincs, akkor rögtön az egyes ajtók zármotorjait, mechanikáját ellenőriznénk, tisztítanánk. Vigyázni kell vele, az öt zázvezérlő kb. 480000,-Ft, egy rossz központi zár vezérlésű riasztó pedig 2 perc alatt elolvaszthatja mindet.

Fred | 2010-10-18 22:00

Sziasztok!Érdekes dolgot tapasztaltam a Xedos6-osnál, a központi zár önállósította magát, kb. 2 másodpercenként ki-be kapcsol. Néha csak kattogás hallatszik, de van, amikor ténylegesen záródnak az ajtók. Ha jár a motor, akkor nem csinálja, menni lehet vele, gyújtás levételkor mindjárt bezárja az összes ajtót. Így nem lehet ott hagyni sehol, le kell venni az akku sarut és egyenként, mechanikusan bezárni az ajtókat. Látott már valaki ilyesmit? Kösz

Bálint66 | 2010-10-18 20:24 zsolt84 részére

1. Nekem vezérműszíj készletet tettek bele, ebbe benne van a görgő szíj stb.. Én is olyan 50-es környékén fizettem.

2. Lehet ez akár toronycsapágy hiba, kormány ha nyikorog, akkor kormányösszekötő gömbfej ami elég kínos hiba. Aztán lengéscsillapító hiba, szilent, bármi. Ezt ki kellene igazság szerint vizsgálni, mert így nem sok mindent tud az ember mondani rá.

zsolt84 | 2010-10-18 15:50

nem is a kerékénél inkább a toronynál mikor rugozik, meg kormány egyenesbe nyikorog...

zsolt84 | 2010-10-18 15:48

Amúgy meg mikor megyek vele kis út egyenletlenség van nagyon nyikorog valami a bal elsö keréknél,meg egyenesbe a kormánynál valami nem tudom mi lehet....nagyon zavaro olyan mintha egy tragacsba ülnék:) közbe elég drága volt ... mi lehet az ok?

zsolt84 | 2010-10-18 15:44

Tényleg lehetséges ,hogy mazda xedos 96 vezérlés tehát vezérmüszij meg 3 gorgő 45 000 ftbe kerül? 12 000 egy görgő?

mazda-auto.hu | 2010-10-18 10:06 Bálint66 részére

Ha a generátor hajtási ellenállására változik a hang, akkor elsősorban a generátort hajtó rendszer elemeiben (szíj, generátor...) kell keresni a hibát.

mazda-auto.hu | 2010-10-18 10:05 Jaga részére

Jelenleg a vezérlőegység és csak a befecskendező közé tesszük az adott "beavatkozót", mely egyszerűbb megoldásnak minősül.

Bálint66 | 2010-10-16 18:05

Ma érdekes dolgot tapasztaltam 1.6-os Xedos 6-osomnál (97-es).

Tegnap este még nem jelentkezett ez a jelenség. Mai hideg indításnál és 160 km megtétele után is folyamatos ciripelő hang jön a vezérműszíj alsó görgőjétől.

A legérdekesebb, ha felkapcsolom a tompított fényszórót a hang felerősödik. apró folytonos gázadásra (elég neki egy 1000-es fordulat), teljesen abba marad ez a hang. A vezérműszíj, generátor szíj, görgők 1-2 hónappal ezelőtt lettek cserélve.

Valaki tapasztalt ilyesmit? Ötlet? Előre is köszönök bármilyen segítséget!

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Mazda Furai

Ajtók száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4563, 1956, 977 mm

Tengelytávolság: 2790
Ülések száma:   2

Háromtárcsás RE20B alapú wankel elvű motor  
Bolygódugattyúk száma: 3
Motorbeépítés:   középen hosszában

Szívómotor

Sebességfokozatok száma: 6 fokozatú félautomata. 
Kamratérfogat (cm3):   3 x 654 = 1962       
Változó hosszúságú szívócső rendszer
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 450/9000 
Nyomaték (Nm / 1 min): nincs adat

Gyorsulás 0-100 km/h: <4 mp

Végsebesség: ~290 km/h

Az egyetlen működő példány a TopGear showműsor epizódjának készítése közben 2008-ban kiégett.

Több autó