2024. December 22. - Zéno
Mazda Xedos 6, Xedos 9
Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!
Friss topikok:
Mazda szerviz előélet lekérdezése Kérdések Mazdáról a szakértőnek Mazda5 Mazda3 Még több fórum téma
Gyártási időszak: 1971-1978
Ajtók száma: 2
Ülések száma: 2
Hosszúság, szélesség, magasság: 4355, 17688, 1134 mm
Tengelytávolság: 2000 mm
Hasmagasság: mm
Légellenállási együttható:
Saját tömeg: 1619 kg
Hengerelrendezés: 8 henger, 90 fokos V alakban.
Szelepek száma: 16
Furat/löket: 93,9 / 89 mm
Sűrítési viszony: 8,05:1
Motorbeépítés: Hátsó tengely előtt hosszában, középen
Tüzelőanyag ellátás: 4 db Weber DCNF karburátor
Sebességfokozatok száma: 5 kézi (ZF)
Meghajtott tengely: hátsó
Lökettérfogat (cm3): 4930
Szelepvezérlés típusa: Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 330 (246,1)/ 5500
Nyomaték (Nm / 1 min): 440,6/ 4000
Gyorsulás 0-100 km/h: 6,6
Végsebesség: 284 km/h
Gumiméret elöl: 205/70 VR15
Gumiméret hátul: 215/70 VR 15
Összesen 564 db készült.
Több autó
zugrol | 2014-01-29 15:32 mazda-auto.hu részére
Ha nem lesz probléma az utángyártottal akkor nem cserélném le, csak nem tudtam, hogy az is közel olyan megbízható, mint a gyári.
mazda-auto.hu | 2014-01-29 08:06 zugrol részére
Ha úgyis vennél egy gyárit, miért fontos a tartósság? Egyébként vannak jó minőségű, és típus specifikus utángyártott kábel szettek.
zugrol | 2014-01-28 20:05 mazda-auto.hu részére
Most nézegettem, egy új gyújtókábel szett nagyjából 20.000 Ft körül mozog. Mi a véleményetek, ha esetleg vennék egy szett univerzálisat, ami kijönne kb 5.000 Ft-ból az mennyire tartós. Mert nem szeretnék venni egy szett eredetit, ha végül kiderülne, hogy nem is az az autó hibája. Persze ha egy szett univerzálissal megszünne a problémám, akkor beruháznék egy szett gyárira.
mazda-auto.hu | 2014-01-27 14:03 zugrol részére
Előfordulhat például, hogy nem mért levegő is kerül a motorba, pl. repedt szívócsövön keresztül, de akár az is lehet, hogy a vezérlés (szíj-bordáskerekek) nem úgy áll, ahogy kell. A gyertyakábelekre is hatással lehet a hőmérséklet, így lehet, ezzel kellene kezdeni.
Ferenc39 | 2014-01-25 13:28 atter részére
Sziasztok...
Nagyrészt szűnik a hibám (mármint az alapjárat ingadozás).
A fojtószelep-ház továbbra sincs kitakarítva, viszont az injektortisztító adalék úgy néz ki beválik.
Mostmár nem megy 5-600-ra az alapjárat, viszont valamit még lehet érezni a kormányon amikor D-ben a pirosnál állok.
A Xedos 9-ben sincs motorkontroller lámpa, vagy még nem láttam.
Bár akármilyen hibára inkább nálam a TCS OFF gyullad ki, de mióta megkapta az adalékot azóta még nem láttam kigyulladni. (a vicces ebben, hogy ez a menetstabilizátor kontrollámpája, ha jól tudom)
atter | 2014-01-24 22:21 zugrol részére
Szia!
a mazda mestert inkább kerüld el messziről ,mert egy jó szót nem hallottam még róla senkitől és ez biztos nem véletlen , erről viszont egész jókat mondanak :
http://drtauto.hu/
egyébként a piros alapon zárójelben felkiáltójel a fékfolyadékszint/kézifék visszajelzője
ha X6-od van abban nem létezik motorkontroll lámpa
Viktor90 | 2014-01-24 19:30
Sziasztok!
Szeretnék segítséget kérni olyan dologban hogy:
Mazda Xedos 6 2.0i V6 os motor helyére be lehet rakni a Xedos 9 2.3 V6 miller motort ?
És ha igen akkor valamenyi segítséget kérhetek? Akár pár tippben is .
Előre is nagyon köszönöm a segítséget !!!!!
Csabi | 2014-01-24 18:40
Sziasztok! S.O.S!
93-as 1,6-os xedos 6-hoz van valakinek hűtője? Az enyém szétnyílt, és dől belőle a hűtfolyadék ...egy ideig orvosoltam, amíg csak csöpörészett; utántöltögetéssel, de mostmár el sem merem képzelni, menet közben is mennyit folyathat szét!
álandóan kapcsolgatja a hűtőventillátort is másodperces kihagyásokkal, emiatt magától pörgeti a motort is; és amikor leállítom, akkor vagy két decinyi biztos elfolyik a hűtővízből!
zugrol | 2014-01-24 18:27
Sziasztok!
Az én problémám hasonló lenne Ferenc39-éhez. Amíg nem éri el az üzemi hőfokot az autó, addig normálisan húz, bár azt vettem észre, hogy ha alacsony motorhőmérsékleten jobban pörgetem a motort, akkor kigyullad a motorhiba lámpa(piros alapon zárójelben felkiáltóje), bár lehet a két hiba nem függ össze. Amint eléri az üzemi hőmérsékletet a motor ingadozik az alapjárat, illetve elég alacsony. Ilyenkor már érezhetően gyengébb az autó, a kipofogónak sincs szép hangja. Az injektorokat kitisztítattam, új gyertyák kerültek a gépbe (amik benne voltak teljesen el voltak szenesedve). A gyújtókábelekre ráférne a csere, néha áthúznak, de nem gondolnám, hogy összefüggésbe lenne a leírt hibával, gondolom hideg motornál is ugyanúgy áthúzna. Valamint ha kb 100km-nél többet megyek az autóval a motor torpan, valamint nagyon pörgetni kell, alacsonyabb sebességnél nem bírja el a magasabb fokozatot. Valami tipp esetleg? Már három szervízbe is elvittem az autót, de mindegyikbe csak tapogatóztak. Esetleg arra tippeltek, hogy hengerfejes az autó, viszont azóta már mentem vele kb 3000km-t de a vizem egyáltalán nem fogyott, az olaj szép tiszta, a kipofogóm nem vizes. Valakinek esetleg hasonló problémája volt már? Illetve tudnátok egy jó szervízt ajánlani Budapesten, vagy környékén? Mazda Mesterről vélemény?
Előre is köszi!
Ferenc39 | 2014-01-21 17:04 mazda-auto.hu részére