Belső
A 6-os utastere eleve harmonikus, letisztult környezet volt, ízléses kidolgozással. A megújulás szellemében azonban új formákkal, új anyagokkal fokozták a minőségi hatást, különösen elöl. A szorosan elrendezett műszerfal minden, vezetéshez kötődő kezelőszervet közvetlenül a vezető közelében helyeztek el. A közép- és a padlókonzol kiemelt figyelmet kaptak, újdonság az elektromos rögzítőfék, amely a sebességváltó mögötti gombról vezérelhető, ez az elrendezés letisztultabb környezetet eredményezett, és jelentős helyet szabadított fel. A plusz hely alkalmas volt egy tárolórekesz és egy pár pohártartó elhelyezésére, de utolsó sorban a középkonzolon elhelyezett HMI kezelőszerv még egyszerűbben használható és még könnyebben hozzáférhető.
A középkonzol elegáns zongoralakk klímavezérlő panelt kapott, míg a 7 colos monitor átköltözött a középkonzol tetejére ahol biztonságosan, minimális fejmozgás mellett megtekinthető. Ezen a monitoron jelenik meg az MZD Connect rendszer öt funkciója. Többek között a telefon csatlakozási lehetőségek, média lejátszások, különböző beállítások az autó adatai és a navigációs rendszer érhetők el. A kiváló minőségű zenei élményről a prémium, 11 hangszórós BOSE audiorendszer gondoskodik. A Mazda6 történetében elsőként alkalmazák head-up display kijelzőt, egyszerre három adat jeleníthető meg és ezeket fontosságuk alapján rendezi sorba a rendszer.
Kényelmesek az első ülések finom kárpitozással. A könnyű szerkezetű hagyományos 'S' rugók helyett függesztett párnázatót alkalmazó első ülés háttámlája jobban igazodik az utas testalkatához, így az utasok szorosan az ülésbe simulva, mégis kényelmesen utazhatunk. Ezt igazolja, hogy a 2200 kilométeres tesztút alatt egyszer sem szálltunk ki fáradtan zsibbadtan az autóból. Hasonló kényelmet szolgálnak a két személyre formázott fűthető hátsó ülések. Praktikusak is a 60:40 arányban osztott, hátsó ülések, lehajtására szolgáló, különleges karok a Sportkombi csomagtartójában. A csomagtér 522 literes és könnyen megközelíthető jól pakolható kapacitása 1 664 literre növelhető.
Hajtás rendszerek
A csupa könnyűfém 2,2 literes négyhengeres dízelmotor 175 lóerővel kétfázisú turbófeltöltővel, két turbinakerékkel és nagyméretű töltőlevegő-hűtővel biztosít kiemelkedő teljesítményt és az i-ELOOP szériafelszereltség hozzá.
i-ELOOP:
A fékenergia visszanyerése. Az „Intelligent Energy Loop” angol kifejezés rövidítéséről elnevezett, fogyasztáscsökkentő i-ELOOP fékenergia-visszanyerő rendszer a világ első olyan, személygépkocsiba beépített rendszere, amely kondenzátorban tárolja a fékezés során visszanyert elektromos áramot.
Az i-ELOOP tökéletes társa az i-Stop rendszernek, hiszen akkor sem kell az akkumulátorból energiát kivenni, amikor a Mazda start-stop rendszere leállította a motort. Meg-megtorpanó városi forgalomban a töltés gyakran még azelőtt megkezdődik, hogy a kondenzátor teljesen kisült volna, így aztán az i-ELOOP képes előállítani a jármű rendszereinek működtetéséhez szükséges áram java részét. Az i-ELOOP ennek köszönhetően akár 10%-kal csökkentheti az üzemanyag-fogyasztást az átlagos mindennapi városi közlekedés során.
A dízel 8,4 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára, végsebessége 216 km/óra, hajtásláncához társuló kifinomult, sportos hangulatú hatfokozatú SKYACTIV-Drive automata amely ha kell finom kapcsolásokat kínál. Négykerék-hajtását CX-5 szabadidőjárműtől örökölte meg, a rendszer 27 érzékelő segítségével folyamatosan felügyeli az utat és a vezető szándékait, és minden esetben azokhoz a kerekekhez juttatja a hajtóerőt, amelyeknek arra a leginkább szüksége van. Futóműve is a legjobbakból való, megőrizte pontos vezethetőségét, hála a MacPherson első rugóstagnak és a multilink hátsó felfüggesztésnek.
Úgy nézz ki, hogy az ötcsillagos Euro NCAP minősítéssel rendelkező, Mazda6-nak sikere továbbra is töretlen marad. A tesztautó dízel-automata-négykerék trióval pedig a prémium kategóriákat zavargatja sok sikerrel. Ezzel a felállással top felszereltséggel, kiváló minőséggel, teljesen egyedi formával a 11 milliós árat súrolja de, szinte konkurens nélkül a piacon.