Kukacoskodnék, de "piszkosul" jó az autó.
Az új Mazda6-os a középkategória egyik legatraktívabb darabja, lehengerlő formája akaratlanul is magával ragadja az ember figyelmét. A formaorhia belül ugyan alábbhagy, cserében rendezett vezetőhely fogadja a sofőrt, az anyagok pedig a lényeges pontokon puha borítást kaptak. Kritika illeti az aprócska ajtózsebet, melybe mindössze egy félliteres palack szuszakolható be. A Sportkombi raktere hozza a kategóriában elvárható méretet (522/1632 l), variálhatósága is príma: az oldalfalon elhelyezett kar meghúzásával a támla egyszerűen az ülőlapra dől, és kész is.
A használaton kívüli roló a apdlóbélés alá süllyeszthető, kutya szállításakor vagy tetőig pakolt csomagtér esetén pedig térelválasztó háló húzható ki.
A vezetőülés kényelmes, kellően mélyre süllyeszthető, a kormány is tág tartományban állítható. A motor hangja hidegen sem tolakodó, a 2,2-es kulturált darab, ereje az 1420 kg-os tömegű Mazda6-oshoz bőven elegendő - a hasonló teljesítményű konkurensek zöme 150-200 kilogrammal nehezebb. A dupla turbós kialakítás előnye, hogy minden fordulatszám tartományban igen nyomatékos a dízel, és egészen 4500-ig hajszolható.
A 420 Nm 7,9 másodperc alatt repíti 0-ról 100km/órára, ami az ellenfelek többségénél 1,0-1,5 másodperccel jobb érték. A kormányzás közvetlen, a sportosan hangolt futómű passzol az autó karakteréhez, jól veszi a húzós kanyarokat, de tempós visszafordítókban azért érezni, hogy az ívkülső felé tolja az orrát. A vezetés talán legszebb pillanata, amikor a pontos váltóval bíbelődünk. A Mazda manuális váltója nagyon precíz, az áttételezés eltalált, a gyors kapcsolások is prímán abszolválhatók. Akit hidegen hagynak a dízelek, annak itt van a Skyactiv-G 145 (6 499 900 Ft-tól), vagy 165 lóerős (7 819 900 Ft) változata, valamint a 2,5-ös (192 LE), mely 9,5 millióért vihető el.
Eltérő fazonok.
A Mazda6-os kínálatából eltűnt az ötajtós karosszéria, a kombin kívül csak a négyajtós limuzin választható. A két modell eltérő ügyfélkörnek szól, a 8 cm-rel hosszabb tengelytávolságú Sedan elsősorban a kínai piac igényeinek kíván megfelelni. 4870 mm-es hosszát figyelembe véve a 489 literes raktere csupán átlagosnak mondható. Fordulóköre jókora, falak között mérve minimum 12 méterre van szüksége, ez 20 centiméterrel több, mint a kurtább puttonyosé. A támlák reteszelése a csomagtérből is oldható, azonban azok nem dőlnek le maguktól. A második sorban a fejtér 28 mm-rel kisebb, viszont itt jóval szellősebb a lábhely. Jó hír, hogy a Mazda6 Sedan és a Sportkombi között nincs árkülönbség.