Növekvő eladások, de nem kell európai gyár.
Forrás: AB
Az európai személyautó eladások évek óta gyengélkedő stádiumban vannak, de a Mazdának az új CX-5, és Mazda 6 típusok megjelenésével sikerült növekedést produkálnia. 2013 első felében 5,4%-kal nőttek a Mazda eladások, az előző évihez képest, melynek eléréséhez 74000 darab eladott autó kellett. Ezzel a Mazda piaci részesedése 1 százalékról 1,2 százalékra emelkedett. Jeff Guyton a Mazda európai elnöke szerint ettől függetlenül nem tervezik európai összeszerelő üzem létesítését. Elsősorban az egyensúlyt keresik a gyártás gazdaságossága, és a minőség között, melynek jobban megfelel egy nagy gyár, mint sok kisebb a világ különböző pontjain szétszórva, melyek ugyanazt a terméket állítják elő.
Növekedni, vagy nem?
Jeff Guyton elmondása szerint minimum 200000 darab Mazdát kellene eladni évente Európában, hogy elgondolkozzanak egy gyártóüzem építésén. Ráadásul ez is csak akkor érné meg, ha egy típusból elérik ezt az eladási mennyiséget. Ehhez képest a teljes Mazda típus paletta eddigi legmagasabb értékesítési darabszáma 320000 volt Európában.
címkék: