2024. November 24. - Emma

Könnyebb lesz a ND-s Mazda MX-5, mint az NA?

Mazda MX-5.

Forrás: ab

Eddig három generáció váltás történt a kétüléses Mazda MX-5 történelmében. Az alvázszám kódok alapján első NA verziót az NB, majd a jelenlegi NC kivitel követte. Bár a Mazda eddig is következetesen alkalmazta a súlycsökkentés receptjét, a mai kényelmi elvárások mellett mintegy 150 kilót szedett magára az MX-5 a több, mint húsz év során. 


Dícséretes hozzáállás.

Ez nem jelenti azt, hogy a világ egyik legjobban kezelhető autójának jelenlegi mostani 1124 kilogrammos tömege sok lenne, még így is az egyik legkönnyebb elérhető árú kétüléses sportkocsi.

Könnyebb lesz az ND Mazda MX-5, mint az NA?

A most felröppent pletykák szerint a következő generációs MX-5-öst fejlesztő mérnökök azt a feladatot kapták, hogy az új kivitel több mint 300 kilogrammal legyen könnyebb, mint elődje. Így az ND MX-5 a 80-as évek legvégén megjelent "minimalista" első generációs NA típusnál is könnyebb lenne, kb. 180 kilóval.

Könnyebb lesz az ND Mazda MX-5, mint az NA?

 A 800 kg-os cél elég hihetetlenül hangzik, hiszen például a jóval drágább Lotus Elise is nehezebb ennél, pedig annak vételárába lényegesen drágább alapanyagok alkalmazása is belefér.  Jól tudjuk, hogy a súlycsökkentés a legdrágább tuning, így ha az új MX-5 ára nem lesz számottevően magasabb, akkor a Mazda mérnökök "tudnak valamit"..A Mazda a nyolc mázsás célt elsősorban hipererős acélok alkalmazásával, és kisebb, de turbófeltöltős motorok alkalmazásával akarja elérni. A lényegi dolgok mellett olyan részletekre is számíthatunk, hogy nem lesz kesztyűtartó az autóban, és a nehéz használati utasítást is egy Pen-Drive fogja helyettesíteni. Persze itt felmerül a kérdés, út közben mivel nézi meg valaki esetleg a kézikönyvet, egy nehéz laptoppal? De ez csak gonoszkodás. A lényeg, mégha a beígért kilogrammok túlzásnak is tűnnek, örvendetes, hogy a Mazda csak a jóval drágább autóknál megszokottan, a súlycsökkentés szempontját tartja elsődleges célnak.

Ossza meg!

Vissza: Mazda hírek
címkék:

Kommentek

Még nincsnenk hozzászólások.

Kérjük jelentkezzen be, ha hozzá szeretne szólni





Autó katalógus

Lancia Rallye 037 Stradale 1982.

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 3915, 1850, 1245 mm

Tengelytávolság: 2440 mm

Hasmagasság: 

Saját tömeg: 1170 kg
Hengerelrendezés: 4 henger (soros)

Szelepek száma: 8

Szelepvezérlés típusa: DOHC

Furat/löket: 84 / 90 mm

Sűrítési viszony: 7,5:1

Feltöltés: Abarth kompresszor   
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt keresztben

Tüzelőanyagellátás: 1db duplatorkú Weber karburátor

Sebességfokozatok száma: 5 
 

Hajtás: Hátsókerék

Lökettérfogat (cm3):     1995    
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):    207,8 (152,9)/ 7000
Nyomaték (Nm / 1 min):     226 / 5000

Gyorsulás 0-100 km/h: 7 mp.

Végsebesség: 220 km/h

Több autó