Egységben a szépség.
A külső változások egyenként elenyészőek, az összképet tekintve viszont korántsem olyan szerény a különbség. A szedán, ötajtós és kombi karosszériával elérhető modell lámpatestei mellett a lökhárító és a légbeömlő nyílások alakját sem hagyták a régiben, emellett a ködlámpafészkek is hangsúlyosabbak lettek.
A hűtőmaszk osztását egy új betéttel módosították, amely a GTA felszereltségnél fényezett, egyébként pedig fekete. Szintén az újítások sorát gyarapítják az átrajzolt könnyűfém keréktárcsák és a négy új, külső színárnyalat bevezetése.
Az utastérben már nagyítóval kell keresni a különbséget, a több krómozott felület, az új zongoralakk hatású betétek és a szövetkárpitok valószínűleg csak annak tűnnek fel, aki eddig is Mazda6-ost vezetett.
Sportlimuzin jelző valódi tartalommal.
Vannak azonban olyan módosítások, amik sokkal fontosabbak. a futómű hangolása például lágyabb lett, a gólyalábakat és a lengéscsillapítókat is optimalizálták a jobb menetkomfort érdekében. Ezzel együtt is még mindig a legsportosabb, leginkább feszes középkategóriás autó a Mazda6, csak éppen az úthibák okozta megrázkódtatások korántsem érintik olyan mélyen a vezetőt és utasait, mint eddig.
A remek futóműhöz igazították a kormányzást is, amelynek közvetlenségét a vezérlőszoftver átírásával és új felfogási pontokkal javították. Direktsége már-már túlzott, egyenesfutásnál jól jönne egy kis holtjáték, mert a legkisebb kormánymozdulatra is azonnal "válaszol" az autó.
Jobb hatásfokú DPF, stabil benzinesek.
A motorpalettán újdonság a Mazda3-asban debütált 2,0 literes, közvetlen befecskendezéses (DISI) benzinmotor, melynek 155 lóerős teljesítménye 8 lóerővel több, mint a korábbi, azonos lökettérfogatú motoré. Bármennyire is halk és kifinomult működésű az új motor, erejét még a hatfokozatú manuális váltóval is be kell osztani, a nyomaték egy kissé hiányzik belőle. Nem úgy az átdolgozott 2,2 literes dízeleknél - létezik 129, 163 és 180 lóerős változat is -, melyek közül a benzinesekhez hasonlóan immáron mindegyik teljesíti az Euro-5-ös normát. A kisebb turbinaátmérőnek köszönhetően nem olyan hirtelen érkezik meg az erő, a gázreakciók pedig közvetlenebbé váltak, miközben a nyomaték az 1400-1600-as fordulatszám-tartományban 10%-kal nőtt.
Főleg a 180 lóerős erőforrással tudja megmutatni a 6-os, hogy milyen stabil és élvezetesen dirigálható! Azt azonban a dinamika és az erőforrás kellemes karaktere sem tudja feledtetni, hogy a 2,2-es egység meglehetősen nagy lármát csap, s a hangszigetelésre is fordíthattak volna nagyobb gondot.
Ti akartátok, most már benne van!
A modellfrissítés hozadsékaként több újítás is bekerült az autóba, így például a bi-xenon fényszórók immár kanyarkövetők, az irányjelző pedig komfortfunkciós (egy érintésre hármat villant). Szintén említésre méltó a visszagurulás-gátló és a sávváltást segítő rendszer, utóbbi hang - és fényjelzéssel hívja fel a figyelmet a holttérben lévő járművekre, akadályokra.
E frissítésekkel ismét felzárkózott kategóriájának elitjébe a Mazda6-os, amely remek alternatíva azoknak, akik egy ilyen méretes, pazar helykínálatú autónál is értékelik a közvetlenséget.
Mazda6 | 1,8i | 2,0i | 2,5i | 2,2 CD 129 | 2,2 CD 163 | 2,2 CD 180 |
Összlökettfgt. | 1798 | 1999 | 2488 | 2184 | 2184 | 2184 |
Max. teljesítm. LE/frsz. | 120/5500 | 155/6200 | 170/6000 | 129/3500 | 163/3500 | 180/3500 |
Max. nyomaték Nm/frsz. | 165/4300 | 193/4500 | 226/4000 | 340/1800-2600 | 360/1800-3000 | 400/1800-3000 |
Hossz/ szélesség./ magasság mm | 4755/1795/1440 kombi h.: 4785 | |||||
Csomagtér | 519-1702 L Kombi: 519-1751 L | |||||
Gyorsulás 0-100 km/h. | 11,4 mp. | 10,0 mp | 8,1 mp | 10,7 mp | 8,9 mp | 8,5 mp |
Max, seb. | 196 km/h | 217 | 220 | 195 | 212 | 218 |
Átlagfogy. | 6,4 liter/ 100 km | 6,9 | 8,0 | 5,2 | 5,4 | 5,4 |
CO2 kibocs. | 152g/km | 159 | 186 | 138 | 142 | 142 |
Kommentek
Még nincsnenk hozzászólások.