Nagare hatás az Ötösön.
Az új generációs Mazda5 következetesen viszi tovább a korábbi sorozat kiemelkedő funkcionalitási jellemzőit, a kétoldali tolóajtót, és a Karakuri-rendszerű, egyszerűen síkba hajtogatható hét ülést. Ugyanakkor figyelemfelkeltő megjelenése és stílusa egyszersmind egyedivé is teszi kategóriájában. A formaterv jelentős részben a Mazda 'Nagare' (Áramlat) fantázianevű formanyelvéből építkezik, kiemelkedően funkcionális, ugyanakkor igen áramvonalas, amely jótékony hatást gyakorol a fogyasztásra, valamint csökkenti a környezet terhelését.
Komoly benzines alternatíva nálunk is.
Az új generációs Mazda5 egyik komoly újdonsága a friss fejlesztésű 2.0 literes, négyhengeres DISI, azaz közvetlen befecskendezésű benzines erőforrás, mely iStop leállító-indító automatikával, és hatfokozatú váltóművel van társítva. Az erőátvitel áttételeit kifejezetten ehhez a motorhoz és karosszériához optimalizálták.
Az új, közvetlen befecskendezéses benzines motor kellemes nyomatéki karakterisztikájának és egyenletes teljesítmény-leadásának köszönhetően különösen élvezetesen vezethető. Az új Mazda5 ezzel az erőforrással a középkategóriás egyterűek piacának egyik legtakarékosabb, és egyben egyik legtisztább üzemű képviselője. A fogyasztás és a szén-dioxid emisszió csökkentése egyaránt 10%-nál nagyobb mértékű, a korábbi, szintén 2.0 literes, de szívócső befecskendezéses motorhoz képest. A benzines kínálatban egy 1,8 literes egység is szerepel majd, szintén hatfokozatú váltóval.
A Március elején megrendezésre kerülő Genfi Autókiállításon bemutatkozik a kissé módosított Mazda6, és a 20. évfordulós mazda MX-5 modell is.