Új Mazda5 technológiai részletek.

2024. December 25. Szerda - KARÁCSONY

2010.12.06.

Koncepció

Új Mazda5 technológiai részletek.

Új Mazda5 technológia.

Forrás: am

 Az új Mazda5 külsejét alapul véve azt gondolhatnánk, hogy a Mazda egyterűje teljes megújulás helyett inkább csak egy frissítésen esett keresztül. Való igaz, hogy a külső és belső méretek, illetve a karosszériaelemek arányai nem változtak, de a lemezek alatt annyira más az új Ötös, hogy valójában tekinthetjük második generációnak.


Karosszéria és futómű.

Az új Mazda5.

 Az előző Mazda5 még most is híresen jól vezethető egyterűnek számít, az új nemzedéknél pedig még magasabbra tette a Mazda a lécet. Mivel a futómű és a karosszéria alapvetően meghatározza a jármű stabilitását és vezetését, számos módosítást vetettek be.

Több merevítés van az új Mazda5 vázában.

Nagyobbak lettek a "D" oszlopok keresztmerevítői, erősebb a csomagtérajtó felső részének merevítése, és az ajtónyílás sarkainak nagyobb ívű lekerekítésével sikerült elérni, hogy a fedél csavarodásából adódó, menet közbeni elmozdulásának mértéke 17%-kal csökkenjen. Ehhez a több merevítés mellett a mikroötvözött acél használata is hozzájárult.

Az új Mazda5 első futóműve.

A futóműnél az első lengéscsillapítók felső és a "B" oszlopok alsó bekötési pontjait új hegesztésekkel is megerősítették, a hátsó oszlopok szerkezetét pedig új, zárt profilokkal tették ellenállóbá, így a teljes merevebb lett övvonalban. A semlegesebb viselkedésérdekében megújultak a kormányösszekötők és a kanyarstabilizátorok szilentblokkjai, újak a futóműperselyek, áthangolták a lengéscsillapítók karakterisztikáját, s feszesebbek lettek a rugók.

Az új Mazda5 hátsó futóműve.

Motorok.

Ameddig nem érkezik meg az 1,6 literes dízelmotor, addig az új Mazda5 motorpalettájának nagy újdonsága a 2,0 literes, négyhengeres benzinmotor, mely közvetlen befecskendezése és start-stop rendszere révén 15%-kal alacsonyabb CO2 -kibocsátással és átlagfogyasztással büszkélkedhet, mint az ugyanekkora lökettérfogatú előd.

A közvetlen benzinbefecskendezéses MZR DISI 2.0 erőforrás,

A nagyobb hűtő és az új , kettős hűtőventilátor a korábbinál stabilabbá teszi a motor hőháztartását, azzal pedig, hogy a szívórendszer nyílását az első sárvédőtől a hűtőmaszk mögé helyezték, csökkent a beszívott levegő hőmérséklete, azaz nőtt a motor égési hatásfoka. A kopogásérzékelő és az elektronikus gázpedál finomításán túl fontos újítás a Mazda5-ben a start-stop rendszer.

Mazda SiSS start-stop rendszer.

Működése eltér a megszokottól (LÁSD ITT!), ugyanis a Mazda i-Stop rendszere a motor kompresszióját használja fel az újra indításhoz, pontosabban a megfelelő hengerbe fecskendezett üzemanyag begyújtásával indítja újra az erőforrást, az indítómotor csak rásegítőként van jelen. Mindennek feltétele, hogy a dugattyúkat pontosan vezéreljék, így egy, a gyújtási ütemben lévő hengerek azonosítására szolgáló szenzort is elhelyeztek a vezérműtengelynél.

Aerodinamika.

Az autógyártás egyik alapvető törvénye, hogy takarékosság nemcsak a motorban, hanem az aerodinamikában is keresendő, ami a magas építésű egyterűeknél különösen fontos tényezőnek számít. Az új orrkiképzéssel 0,30 a karosszéria cW-értéke, ami több módosításnak köszönhető.

Mazda5 aerodinamika.

Új légterelőt helyeztek el az első lökhárító alján, immáron teljesen sík a motorburkolat, illetve olyan, légáramlást segítő terelőket használnak a lökhárítókon, amelyek a kisebb légellenállást szolgálják.

Mazda5 aerodinamika.

Biztonság.

A Mazda átdolgozta geometriai mozgáscsillapító rendszerét, így a karosszériastruktúra jelentősen megváltozott: erős H alakú merevítéseket helyeztek el a padlóban, az oldalfalakban és a tetőben, növelve az autó energiaelnyelő képességét. Az új merevítések mellett ultranagy szilárdságú, mikroötvözött acélt használtak a "B" oszlopoknál, az ajtókat pedig úgy erpősítették meg, hogy egy esetleges ütközéskor kevésbé csökkentsék a belső teret. Ezt úgy érték el, hogy a tolóajtók kettős merevítése új helyre került, profilja megváltozott, s immár ez is ultranagy szilárdságú acélból készül.

Mazda5 a gyártósoron.

Az ütközésekből eredő kockázatot még azzal csökkentették, hogy a második sor üléseinek vázát megerősítették, így a raktérből előrezúduló csomagokat is lesz minek megtartania. A hátulról érkező ütközésnél különösen fontos az üzemanyagtartály védelme, így a tankot óvó keret immár két, eltérőő vastagságú acéllemezből áll, melynek keresztmetszetét megváltoztatták.

Mazda5 utaskabin.

Ossza meg!

Vissza: Koncepció
címkék:



Autó katalógus

Monteverdi Hai 450 SS 1970.

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4343, 1788, 1021 mm

Tengelytávolság: 2548 mm

Hasmagasság:

Gumiméret elöl: 205/70-15

Gumiméret hátul: 225/70-15

Saját tömeg: 1247 kg
Hengerelrendezés: 8 henger V alakban 90 fok (Chrysler Hemi)

Szelepek száma: 16

Furat/löket: 107,95/ 95,2 mm

Sűrítési viszony: 10,25 : 1   
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt, hosszában

Tüzelőanyag ellátás: Dupla négytorkú karburátorok

Sebességfokozatok száma: 5 (kézi ZF)

Hajtott tengely: hátsó
Lökettérfogat (cm3):     6974    
Szelepvezérlés típusa:  
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):     450 (335,6) / 5000
Nyomaték (Nm / 1 min):     664/ 4000

Gyorsulás 0-100 km/h: 4,9 mp

Végsebesség: 290 km/h

Több autó