Minden egyes kilogramm számít!
Az új alapanyag használatával sokkal vékonyabbak lehetnek a lökhárító burkolatok, mint a korábbiak, így kevesebb gyanta alkalmazására van szükség a gyártás során. Ha egy autó első, és hátsó lökhárítóit is ebből az anyagból készítik, nagyjából 20%-os tömegcsökkenést lehet elérni. A lökhárítók gyártási ideje is rövidül, hiszen a vékonyabb falvastagság miatt formázás után rövidebb idejű a hűtés, melyhez az optimalizált folyási tulajdonságú műgyanta alkalmazása is hozzájárul valamelyest. Számszerűsítve az előzőeket, a korábbi lökhárítók 60 másodperces öntési eljárása 30 másodpercre csökkent az új lökhárítók esetében, mely természetesen a felhasznált energiát is nagymértékben érinti.
Az első Mazda modell mely ilyen lökhárítókat visel (kategóriájában a legkönnyebbeket), az új CX-5 hobbi terepjáró. Mivel egy autón a lökhárítók a karosszéria végpontjain helyezkednek el, így súlycsökkenésük észlelhető hatással van az autó menetstabilitásáéra. Másrészről a lökhárítóknak kellően merevnek kell lenniük, de el kell nyelniük az ütközési energiát is, és alkalmasnak kell lenniük időtálló fényezés felvitelére is, így tulajdonképpen többfunkciós alkatrészről beszélhetünk, melynek alapjáúl kiválóan megfelel a Mazda által most kifejlesztett műanyag.