2024. December 4. Szerda - Barbara, Borbála

Mazda RX-8 kérdések, mit, miért fórum. Mennyi a szerviz intervalluma az RX-8-nak?

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


smire | 2012-10-21 23:41

Tanácsért fordulnék hozzátok. Az útóbbi hetekben jelentkezett két "gondom" is, mely nem tudom, hogy összefügg-e. Azért idézőjeles, mert kicsit szubjektív, aki nem naponta használja, annak nem olyan :( a) az motor újabban nem olyan szépen indul, nem pöcre, de azért nem kell indítózni, csak valahogy alacsony fordulatról pörög fel. (gondoltam, hogy régi az aksi, ezért cseréltettem, de nem igazán javult) b) a motor kicsit morgosabb lett, megy szépen, húz rendesen, csak pont egy picit morgosabb. Mondjuk így kicsit sport autosabb, de hát azért Wankel. Alánéztem már a kocsinak a kipufogónál nem találtam elsőre nagyobb gondot. Tud valaki ilyesztőt mondani erre? :) Zoli

ata555 | 2012-10-08 15:50 corre78 részére

Kornél! A motorból kilépő vízhőfokot kell mérned..a felső csőbe kell beépítened az adaptert. :)

mazda-auto.hu | 2012-10-05 14:27 corre78 részére

Rendben.

mazda-auto.hu | 2012-10-05 14:18 mazda-auto.hu részére

..mindegy mennyivel :-)

corre78 | 2012-10-05 11:02 mazda-auto.hu részére

Ok, köszi szépen! :-) Lehet a felső csőhöz meg odateszem a sohn tartály mérőjét, ami bár nem tűnik profinak, mégis 1-2 fok eltérésű/pontosságú mérést tesz lehetővé.

mazda-auto.hu | 2012-10-04 08:52 corre78 részére

Tudod, minden mennyivel, a győzelem számít! :-).

mazda-auto.hu | 2012-10-04 08:49 corre78 részére

Igen, ez a felső cső.

mazda-auto.hu | 2012-10-04 08:48 corre78 részére

Nem mondtam, hogy rossz az alsó csőben a szenzor, de az sem rossz, ha tudod, hogy hűtés előtt milyen hőmérsékletű víz hagyja el motort. Emlékeim szerint akkor még valóban az alsó csőbe került a szenzort, de azóta a felsőbe szerelem, mivel így jobbnak találom, illetve nem ingadozik annyira a hőmérséklet. Zolinak is bármikor át tudnám tenni a felsőbe, ha kéri. A motor vízhőfok szenzora a "motorban" méri a víz hőmérsékletét, tehát a a termosztát nyitásától függetlenül, a mindig keringtetett körben. A felső cső gyári fém toldója az akku mellett 35.5mm a szűkebb átmérőjű részén, de a két végén eléri a 37-38 mm-t. 36 és 38 mm-es adapter is használható. Az amerikai fórumozó srác szerint is kevés a 34mm-es adapter, a 38-asra viszont kicsit nehezebb ráhúzni a csöveket. A kűlső hőmérséklettől, illetve a klíma használatától is függ, mennyit hűl a vissza a víz a hűtőben, de mivel viszonylag gyorsan megfordul a körben, ezért vészjelzésnek ez sem rossz.

corre78 | 2012-10-03 16:12 corre78 részére

ja, A6-os Audi :-)

corre78 | 2012-10-03 16:01

Na még egy: Klímagáz is fel lett töltve újjal. Érdkes, hogy 7,5 év alatt 1/3-addal kevesebb volt bent (gyárilag 430 g, nekem 290 volt bent). Valószínűleg ezért éreztem meg a motoron, ha be volt kapcsolva a klíma. Mintha 10 lóval kevesebb lett volna olyankor.

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Ferrari 288 GTO 1984

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4225, 1850, 1150 mm

Tengelytávolság: 2450 mm

Hasmagasság: 120 mm

Saját tömeg: 1160 kg
Hengerelrendezés: 8 henger V alakban 90 fok

Szelepek száma: 32

Furat/löket: 80 / 71 mm

Sűrítési viszony: 7,6:1

Turbófeltöltő: 2 db IHI turbó, 2 db levegő-levegő köztes hűtő   
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt

Benzin befecskendezés

Sebességfokozatok száma: 5 
Lökettérfogat (cm3):     2855     
Szelepvezérlés típusa:   Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):     400(294,6)/ 7000
Nyomaték (Nm / 1 min):     496/ 3800

Gyorsulás 0-100 km/h: 4,8

Végsebesség: 305 km/h

Több autó