2024. December 4. Szerda - Barbara, Borbála

Mazda RX-8 kérdések, mit, miért fórum. Mennyi a szerviz intervalluma az RX-8-nak?

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


zzoltan | 2012-05-31 20:41

Válaszolt az MMH, de szerintem udvariasan félrebeszélnek, hiszen igenis garanciaidőn belül jelentkezett a nehezen indulás problémája és az autó járt is a szervizben. A probléma nem oldódott meg, ők mégis figyelmen kívül hagyták a "műszaki információ"-ban leírtakat. "Sajnálattal olvastuk levelét, melyben az autója nehéz indíthatóságáról számolt be! A levelében olavasottakban találkoztunk egy-két félreértéssel amivel kapcsolatban úgy tűnik, hogy Önt félretájékoztatták a szervizben és az autó vásárálsa során. Engedje meg, hogy ezeket a félreértéseket tisztázzuk. Az autót ellenőriztük a rendszereinkben és a nyilvántartásunk szerint az autóra vonatozó összes szerviz és visszahívási kampány el lett végezve. A levelében emlíett "nehéz indíthatóság" szervizkampány is létezett és ez is el lett végezve a gyár utasításai szerint. A szervizkampány keretén belül a szervizeknek a motorvezérlő egység programját kellett frissíteni és ellenőrizni kellett a gyújtógyertyák állapotát és szükség szerint ezeket is ki lehetett cserélni. A szervizkampány viszont semmilyen formában nem említi az önindító motor ellenőrzését vagy esetleges cseréjét. A szerviz tehát nem hibázott amikor ezt az alkatrészt nem cserélte ki Önnek, illetve az akkori tulajdonosnak. Az RX-8 típus önindítójára is vonatkozott egy műszaki javítási segédlet. De fontos megemlíteni, hogy ez nem egy visszahívási vagy ingyenesen elvégezhető szerviz kampány volt, hanem csak egy un. "műszaki információ", egy segítség a szervizekben végzett diagnosztikai munkákhoz. Ebben az információban valóban szerepelt az, hogy nehéz indíthatóság esetén be lehet építeni egy emelt fordulatszámú önindítót (egyéb vizsgálatok elvégzése után), viszont ezt kizárólag a garancia időn belül lehetett a gyár felé elszámolni. A garancia idő letelte után az önindító cseréje normál javításnak számított és a garancia erre nem vonatkozott. A garancia időn túl ezt a javítást a tulajdonosnak kellett állnia. A fentieket figyelembe véve az önindító motor cseréjétnek költségét sajnos nem tudjuk Öntől átvállalni. Reméljük, hogy ettől eltekintve elégedett az autóval. Köszönjük megértését! Üdvözlettel, Mazda Motor Hungary Vevőszolgálat"

zzoltan | 2012-05-22 11:15 Atika részére

1. Én már próbálkoztam szilóval, sőt polifoamból és gumiból is vágtam már új tömítést, de csak rosszabb lett. A végén már volt olyan, hogy izzóig állt a víz a búrában. Most visszaraktam az eredeti gyári tömítést, ezzel csak párásodik. 2. Az enyém viszont csak 2 év és 9 hónapos volt, amikor a visszahíváson járt, mégsem cserélték, úgy tűnik.

mazda-auto.hu | 2012-05-22 11:11 Atika részére

Rendben.

Atika | 2012-05-22 09:37

1., köszi. Jó drága :( inkább először megpróbálom letömíteni valahogy...mondjuk igen vékony réteg fbs-el vagy szilóval 2., Akkor megvan a válasz köszi. Túl volt a 3-on.

mazda-auto.hu | 2012-05-22 08:55 Atika részére

1. 11241,-Ft darabja. 2. Alvázszám alapján tudok válaszolni. Egyébként csak garanciális időszakon belül lehetett a cserét végrehajtani. Tehát hiába érintett egy autó a 2004. nov 23 előtti gyártás miatt, ha elmúlt 3 éves, akkor nem lehetett végrehajtani a cserét.

Atika | 2012-05-21 22:20

Szia! Két kérdésem lenne: 1., A két hátsó lámpához mennyibe kerülne két új gyári vagy jobb tömítés? Tudok adni két számot, de nem biztos hogy jók: F151-51-153A és F151-51-163A 2., Olvastam zzoltan esetét. A miénkben anno miért nem cseréltétek az önindítót is a szervízakcióban? Gyertyacsere és PCM programozás volt. Köszi Üdv Ati

mazda-auto.hu | 2012-05-18 08:20 zzoltan részére

Én azt nem látom, hogy melyik szerviz jelentette le a garanciális cserét/javítást. Ezt csak az MMH illetékese tudja megnézni. Egy próbát mindenképpen megér. Elvileg 2004. Nov. 23 előtt gyártott autókon végre kellett, vagy lehetett volna hajtani a gyertyacsere, és a programozás során az önindító cseréjét is.

zzoltan | 2012-05-17 22:24 mazda-auto.hu részére

István, Azt lehet tudni, hogy melyik szervizben járt az autó a "nehezen indulás" akció keretein belül? Mit lehet tenni? Írjak az MMH-nak, hogy bár az akcióban részt vett az autó, az önindító nem lett cserélve és a nehezen indulás, melegen nem indulás továbbra is fennáll, ezért kérem utólagos cseréjét? Mit javasolsz? Vagy most már veszett fejsze nyele?

zzoltan | 2012-05-12 11:35 mazda-auto.hu részére

Ha a gyengébb a rövidebb és az erősebb a hosszabb, akkor biztos. De akik hallottak már erősebb önindítót, 100%-ra állítják, hogy az enyémben a gyengébb van.

mazda-auto.hu | 2012-05-11 13:51 zzoltan részére

2007.04.04.42123km, "Nehezen indulás" szervizakció. Ma már tudom, hogy sajnos nem minden szerviz használta ki (nem volt kötelező)az önindító csere lehetőségét ezen az akción belül, és csak az új programot töltötték fel, illetve gyertyacserét végeztek. Biztos vagy benne, hogy a gyengébb van benne?

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Lamborghini Countach QV 1985-1988.

Ajtók száma:  2
Ülések száma: 2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4170, 2000, 1070 mm

Tengelytávolság: 2500 mm

Hasmagasság: 105 mm
Hengerek:  12 henger V alakban 60°

Szelepek száma: 48 
Motorbeépítés:  hátsó tengely előtt hosszában

Szívómotor, karburátorok. (néhány késői USA verzió befecskendezővel) 

Lökettérfogat (cm3):   5167

Furatxlöket (mm): 85,5x75 mm  
Sűrítési viszony: 9,5:1    
Teljesítmény (LE/ 1 min): 455 /7000 
Nyomaték (Nm / 1 min): 501/5200

Sebességfokozatok száma: 5

Hátsókerékhajtás

Gyorsulás 0-100 km/h: 4,8 mp.

Gyártott darabszám: 610

Végsebesség: ~295-310 km/h

Több autó