2024. December 4. Szerda - Barbara, Borbála

Mazda RX-8 kérdések, mit, miért fórum. Mennyi a szerviz intervalluma az RX-8-nak?

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


corre78 | 2012-05-02 11:37

"Rendben. Nyugtáztam az információkat.:-)." Ime újabb infók :-)) Tegnap 161 km-t mentem (80km oda + 80km vissza). Elég tempós, de nem hajszolós stílusban (90-110kmh, kb. 10 pirosba villantós előzés). 95-96 fok volt a motorolaj csúcsa, többségében 86-87 fokos volt. A Sohn tartálynál legtöbbször 72-75 fokot mértem (a szenzor a tartály alján van), a csúcs 80,8 fok volt. Odának 32 fok, visszának 27-28 fok volt a külső hőmérséklet. 6-7 km- hosszan állandó 3000-es fordulatnál (6.-ban 98 kmh) és 90-91 fokos motorolajnál olajnál 3,9-4,1 bar volt a nyomás. Ma még mentem 16 km városit. Jelenleg pontosan 3/4-en (kb. 17,5-18 liter fogyott)áll a tüzelőanyagszintjelző és 177 km van a napi km számlálóban -> legrosszabb esetben is 10,2 L/100km. (20-25 % városi (+ áthaladó), 8x indítás, 22 perc felesleges üres, 11 redline, + többszöri 5-6000-es fordulatok, út 80%-án KLÍMA használata!!). Bocs a rengeteg alaposkodó részletért, de úgy gondolom, hogy a lehető legtöbb infóval ér valamit az egész. :-)

mazda-auto.hu | 2012-05-02 08:49 corre78 részére

Rendben. Nyugtáztam az információkat.:-).

mazda-auto.hu | 2012-05-02 08:46 corre78 részére

A videó jó lesz.(elég ha 2000-res fordulaton tartod.)

corre78 | 2012-04-27 18:17

Még egy-két infó: 1. A Sohn tartály maga 4200 km / közel 6 hónap óta van bent (2300 km óta aktív). 2. 600 km-mel ezelőtt cseréltem levegőszűrőt és ma megnéztem. Olyan mint az új, sehol egy olajszeplő nincs rajta, pedig az előző cserekor (14.000 km-rel ezelőtt) 1-200 km után már olajos volt középen (2cm magas és 10cm széles téglalap alakzatban), körülötte meg olajszeplős volt. Ránézek majd még pár 100 km múlva újra. 3. A rezonátor tartályban kb. 3000 km alatt 3x ellenőríztem és mindig csak 1-2 csepp olaj volt benne. 4. Hűtőfolyadékot legutóbb 3200 km-rel ezelőtt kellett utántöltenem (40 ml-t), előtte 5400 km-rel ezelőtt 55 ml-t. A Sohn adapter beszerelésekor elfolyt mennyiséget (70 ml)) nem számolom hozzá, mert a beépítés előtt is max-on volt és utána is max-ig töltöttem.

corre78 | 2012-04-27 16:05

Itt írom: "... elindult felfelé az olajnyomás mutatója kb. fél perc alatt 3,6 bar-ig. Egy-két másodperccel később elindult lassan az olajhő mutatója is a kiinduló ponttól (50 "C fok az órán az alap pont) és kb. 1 perc alatt felkúszott 60 fokra, majd újabb 1-1,5 perc alatt 70 fok környékére (ekkor már stabil 4 bar volt)..." Ahogy elindult felfelé, arra 1-2 mp-re elindult lassan a hőmérő mutatója is. Tehát előbb a nyomás indult meg, majd a hőmérséklet. A nyomás megemelkedése nem volt ugrásszerűnek mondható. Legjobb lesz majd, ha levideózom :-)

mazda-auto.hu | 2012-04-27 13:44 corre78 részére

Azért nem tudom eldönteni, mert nem írtad konkrétan (vagy én nem vettem észre), hogy melegedés közben 50-től 60C-fokig (csak itt) azonos fordulatot tartva (alacsony fordulat) feljebb ugrik-e az olajnyomás? Egyébként még ebben a tesztben is benne van a hibalehetőség, hiszen a furatot szabályzó thermo elem, és a nyomásmérő óra is hibalehetőség. (a mazda-auto II.-es fázisos autókban természetesen ez a teszt már nem kivitelezhető)

corre78 | 2012-04-26 18:18 mazda-auto.hu részére

István, szerinted a leírtak alapján jól működnek az óráim? 110 km után remélem kijelenthetem, hogy a motorolaj folydogálásom teljesen megszünt. Teljesen száraz az autó helyén a beton. Amotor hátsó része alatti merevítő vas teljesen száraz. A csomaktartón/(hátsó)lökhárítón sincsen olajszeplő. Pedig kapott hajtást rendesen az autó a tömítések cseréje/megigazítása óta. A MIL lámpa sem jött többet elő már 700 km óta.

corre78 | 2012-04-26 18:12 mazda-auto.hu részére

Sohn adapter: 157 km-en 131 nl 2T olaj fogyott -> 83,44ml/100km (65% város, 39x indítás, 130 perc felesleges járatás üresben (ebből kb. 13 perc összesen 2500-as fordulaton az órák tesztelése miatt), 26x redline)

corre78 | 2012-04-25 11:44 mazda-auto.hu részére

Nagyon szépen jár és indul vele a motor. Igaz ezekre korábban sem volt panaszom. http://www.youtube.com/watch?v=_13Cp6vKhdQ

corre78 | 2012-04-25 11:40 mazda-auto.hu részére

Igen, tényleg remélem, hogy ezzel már nem lesz több gond. 1-2 ezer km múlva (ha nem lesz szintcsökkenés), akkor is alánézünk majd az esedékes gyertyacserekor (legutóbb 18000 km-mel ezelőtt voltak cserélve, 7-esek a leadingek). 0w-40: Az első csere 1030 km-rel ezelőtt volt szűrőcsere nélkül (56345 km-nél, előtte végig dexeliaával ment), majd 56720 km-nél volt a következő csere (másnap 45 ml-t töltöttem bele utánigazításként), ezúttal olajszűrővel. A tömítések kicserélése/helyrerakása 57320-nál volt hétfőn és az olajszűrő levétele miatt 130 ml-t kellett utántöltenem a nívónak. A legutóbbi csere óta tehát 645 km telt el és még mindig gyönyörű aranysárga az olaj. Többieknek: István tanácsára télen a 0w-30-cal már nem lesz se szűrőcsere, sem pedig duplázott olajcsere. Most is csak azért volt megduplázva, mert a bent maradt dexelia mennyiségét a lehető legminimálisabbra akartam csökkenteni. Olajszűrőcserés olajcsere (0w-40) majd csak jövő tavasszal lesz. Nálam azért is fontos a még sűrűbb olajcsere, mert a Sohn adapteres módosítás miatt nem frissül a motorolajam, tehát kb. 5000 km-enként cserélem, ez pedig nálam pont fél év, ami remek lehetőséget nyújt a szezonnak legmegfelelőbb olaj alkalmazásához.

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Ferrari 288 GTO 1984

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4225, 1850, 1150 mm

Tengelytávolság: 2450 mm

Hasmagasság: 120 mm

Saját tömeg: 1160 kg
Hengerelrendezés: 8 henger V alakban 90 fok

Szelepek száma: 32

Furat/löket: 80 / 71 mm

Sűrítési viszony: 7,6:1

Turbófeltöltő: 2 db IHI turbó, 2 db levegő-levegő köztes hűtő   
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt

Benzin befecskendezés

Sebességfokozatok száma: 5 
Lökettérfogat (cm3):     2855     
Szelepvezérlés típusa:   Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):     400(294,6)/ 7000
Nyomaték (Nm / 1 min):     496/ 3800

Gyorsulás 0-100 km/h: 4,8

Végsebesség: 305 km/h

Több autó