2025. Április 24. Csütörtök - György
Mazda RX-8 kérdések, mit, miért fórum. Mennyi a szerviz intervalluma az RX-8-nak?
Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!
MOTOROLAJ 1-4.
MOTOROLAJ 5-10.
Mazda3 teszt.
Tisztább égés, kisebb fogyasztás, kevesebb korom, és lerakódás. ECO-TAK.
Mazda 3 Sedan 2014.
Friss topikok:
Mazda szerviz előélet lekérdezése Mazda3 Mazda3 (minden ami szerviz) Kérdések Mazdáról a szakértőnek Még több fórum téma
Lancia Rallye 037 Stradale 1982.
Ajtók száma: 2
Ülések száma: 2
Hosszúság, szélesség, magasság: 3915, 1850, 1245 mm
Tengelytávolság: 2440 mm
Hasmagasság:
Saját tömeg: 1170 kg
Hengerelrendezés: 4 henger (soros)
Szelepek száma: 8
Szelepvezérlés típusa: DOHC
Furat/löket: 84 / 90 mm
Sűrítési viszony: 7,5:1
Feltöltés: Abarth kompresszor
Motorbeépítés: középen, hátsó tengely előtt keresztben
Tüzelőanyagellátás: 1db duplatorkú Weber karburátor
Sebességfokozatok száma: 5
Hajtás: Hátsókerék
Lökettérfogat (cm3): 1995
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 207,8 (152,9)/ 7000
Nyomaték (Nm / 1 min): 226 / 5000
Gyorsulás 0-100 km/h: 7 mp.
Végsebesség: 220 km/h
Több autó
Oszi | 2007-06-04 12:34
www.mazdaklub.hu/Files/renesis.pdf
mazda-auto.hu | 2007-06-01 15:55
Köszi. Láttuk. A mi fõoldalunkon részletesebb cikket találsz a hírek között a "Mazda forgódugattyúsok 40. születésnapja alkalmából".
Oszi | 2007-06-01 13:04
http://totalcar.hu/magazin/hirek/?main:2007.05.31.&314486
Laguna L. | 2007-04-03 18:29
Ok, köszönöm a választ!
mazda-auto.hu | 2007-04-03 09:10
Egyes vélemények szerint a 95-ösnél magasabb oktánszámú benzin az RX-8-ban a katalizátor túlmelegedését okozhatja. Persze ehhez a körülmények összejátszása is kell.Elég a 95.
Laguna L. | 2007-04-02 12:44
Ha jól emlékszem, valahol írtátok, hogy RX-8-ba nem nagyon kell 95 feletti oktánszámú benzin (javítsatok ki, ha tévedek...!;)). Hogyan befolyásolja akkor a magasabb oktánszám a motort?
zsoltm | 2007-03-12 15:51
Ezt nevezem gyors válasznak!Nagyon szépen köszönöm a tanácsot!
Természetesen kizárólag vezetett szervízkönyvvel és jól karban tartva vásárolnék autót, elõtte saját szerelõvel átnézetve és a márkaszervízzel egyeztetve.
Valóban lehet valami a régi wankelek "rossz hírébõl" a közhangulatban, de megnyugtattál. Köszönöm mégegyszer!
mazda-auto.hu | 2007-03-12 15:41
Minden típusú motor rövidebb élettartamú, ha elhanyagolják a gondos szervizelést. Ez a wankelra valamivel jobban érvényes. Idõtállósági problémákkal már az utóbbi idõk (kb.:25-30 év) wankelmotorjainak esetében nem beszélhetünk. Az RX-8 erõforrása a Renesis mégis rátett egy lapáttal a tartósságra, lényeges technikai módosításainak következtében. Bátran ajánljuk, elõnyösebb vételek a minimum 10000km-enként igazoltan olajcserén átesett példányok. A gyári mérések alapján egyébként 240000 km környékén érhetik el az éltömítések kopáshatáruk alsó tûrési értékét. Ami 40 éve a témában még igaz lehetett, az mára már rég nem az, csak a közbeszédben sok minden kering, meg néhány (ún.) újságíró tollából is valótlan dolgok kerültek be a köztudatba. Nézz egy olajszintet, ha a minimumon van, akkor valószínûleg elõtte sem figyelt rá a tulaj!
zsoltm | 2007-03-12 15:23
Sziasztok!
Egy kicsit offtopic kérdésem lenne. Gondolkozok azon, hogy használt rx8-ast vegyek, de félek picit a wankel motortól. Úgy hallottam, hogy nem sok km-t bír el, gyorsan elhasználódik. Igaz ez?
Meg tudnátok mondani, hogy normális használat mellett kb. mennyi km-t bír el? Jó vétel lehet egy kb. 50 000-et futott mazda rx8-as, ha hosszútávra szeretnék autót?
(Tudom, hogy új autó lenne az legjobb választás.)
mazda-auto.hu | 2007-02-26 08:16
A belsõ égésû motorokban a hõmérséklet változások hatására létezik a pára lecsapódás jelensége. Nyilván ennek mértéke bizonyos mértékben a motor konstrukciójából adódóan változó. Inkább függ az autó használati módjától, egy rövidebb utakra használt autó motorjában több víz keletkezik, az állandó kíhûlés-nem teljes bemelegedés miatt. A jelenség nyáron is fennáll, de ilyen ilyenkor nem akkora mértékû, és egy rövidebb utakra használt autó motorjából is el tud párologni a víz. Egyébként problémát nem okoz, csak kellemetlen, hogy nehezen "olvasható" a nívópálca.