2025. Április 12. Szombat - Gyula

Mazda RX-8 kérdések, mit, miért fórum. Mennyi a szerviz intervalluma az RX-8-nak?

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


high-8 | 2011-11-25 08:41 mazda-auto.hu részére

István mikorra várható kb. a konklúziód egykori autóm motorjáról? kiváncsi vok rá:)

mazda-auto.hu | 2011-11-16 16:26 high-8 részére

Ez természetesen így van.

high-8 | 2011-11-16 16:12

-de nyílván egy- nem tudom mért írtam oda :)

high-8 | 2011-11-16 16:11

ez így van,de nyílván egy tegyük fel,h egy 70.000km-t ment első gen renesis motorjának belsejéről semmi infónk nincs ugye,így annak élettartamát csak növelni tudom a módosításokkal esetleg tisztábbá tenni a zoom cleanerrel,míg a módosított motorját "nehezebb"már tönkre tenni.

mazda-auto.hu | 2011-11-16 16:02 high-8 részére

Arra gondoltam, hogy az S1 új motor árába kerülő törött S2 RX-8-ból kivenni a motort és az elektronikát, a sérülésmentes, de motorhibás "régi verzióba" pedig betenni azt. De szerintem az első generációsok is stabilabbá váltak a tapasztaltabb tulajdonosok, és az általunk ajánlott átalakítások által.

high-8 | 2011-11-16 14:08

nem vok híve a törött autó vásárlásnak,és a 2.genes rx-8 még drága ahhoz,h játékautó legyen a nyárra,ezért 1 millió környéki motorhibás 8asra gondoltam,facelift motor be,de ez még jópár éve zenéje egyenlőre maradok az 5 hengeresemnél :)köszönöm az infót!

mazda-auto.hu | 2011-11-16 11:12 mazda-auto.hu részére

Talán egy törött második generációs RX-8, és egy motorhibás első generációs házasítása...?

mazda-auto.hu | 2011-11-16 11:09 high-8 részére

Igen beépíthető. Az olajadagoló rendszer viszont a kamránkénti plusz 1 fúvókán kívül is nagyon megváltozott. Itt már kizárólag szolenoid szelepes egységek felelnek az olaj adagolásáért, melyek működését a vezérlőegység felügyeli. Tehát vezérlőegységet is cserélni kell. Ráadásul ez a motor majdnem dupla annyiba kerül, mint az S1 Renesis, és a vezérlőegység tovább növeli a költségeket. Érdekes, de valójában a kamránkénti harmadik olajfúvóka alkalmazásának elsődleges célja az volt, hogy kevesebb olaj beadagolásával lehessen az elégséges hűtést, és stabil kompressziót elérni. Így jobb a kipufogógáz emissziós összetétel, és kevesebb a benzinigény. Élettartam? Valószínűleg hosszabb, de inkább a lényegesen magasabb olajnyomás miatt (kiegyensúlyozottabb működés), illetve a valamivel kisebb fogyasztás okán (jobb égés, kevesebb lerakódás)..., nyilván valamilyen szinten a trochoid közepének kopásán is kimutatható majd a középső olajfúvóka elhelyezésének hatása, de eddig sem ennek résznek a kopás okozta az elsődleges gondokat.

high-8 | 2011-11-16 08:29

István gyakorlati és elméleti a kérdésem is egyben:) A feceliftes 2009-től gyártott 8-asok motorja 1:1-ben gondolom tökéletesen beépíthető a facelift előtti 8-asokba? Van vmi infótok a módosított renesis hosszabb távú megbízhatóságával kapcsolatban?Pár év múlva igazi nyári 2.autónak ha összejönnek a dolgok vennék egy motorhibás 8-ast és beszereltetném veletek -amennyiben persze hosszú távon megbízható- a módosított motort!

zzoltan | 2011-11-14 19:15 mazda-auto.hu részére

Remélem, hogy nem a havas úton, kanyarban erős gázadásnál fogja úgy gondolni, hogy ő most kikapcsol. :)

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Mazda3 MPS BL 2009-

Ajtók száma:     5
Ülések száma:     5
Hossz./szél./mag.: 4505/1770/1460 mm

Tengelytávolság: 2640 mm

Hasmagasság: 145 mm

Saját tömeg: 1460 kg

Légellenállási együttható: 0,32 cw

Hengerelrendezés:  soros

Turbófeltöltő.   
Hengerszám:     4
Motorbeépítés:   elöl, keresztben

Nagynyomású, közvetlen benzin befecskendezés.

Sebességfokozatok száma: 6 
Lökettérfogat (cm3):     2261
Furat / löket (mm): 87,5 / 94   
Sűrítési viszony:  9,5:1   
Hengerenkénti szelepszám:     4
Szelepvezérlés típusa:   változtatható Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):     260(191)/ 5500
Nyomaték (Nm / 1 min):     380/3000

Gyorsulás 0-100 km/h: 6,1 mp.

Végsebesség: 250 km/h

Több autó