2024. December 5. Csütörtök - Vilma

Mazda RX-8 kérdések, mit, miért fórum. Mennyi a szerviz intervalluma az RX-8-nak?

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


mazda-auto.hu | 2011-11-14 12:11 zzoltan részére

Sajnos a csatlakozók oxidációja ilyen. Nem stabil a kontaktus.

zzoltan | 2011-11-14 09:35 mazda-auto.hu részére

Tegnap levettem a kerekeket, végignéztem mindent, de semmi rendelleneset nem találtam. Viszont nem is kattog és nem is kapcsol ki a menetstabilizátor. Nem tudom közvetlenül gumicsere után mi a fene ütött bele. :)

mazda-auto.hu | 2011-11-14 08:18 corre78 részére

Az RX-8 szép, ültetve még szebb, de abba a kategóriába nem fér bele. Újra küldöm az emailt.

corre78 | 2011-11-11 17:28

"Szeretem ha egy autó látványától végigfut a hideg a hátamon, és ez általában 1 méter 25 cm alatt kezdődik. ..." - akkor az RX-8 pont nem fér bele :-) nálam 45 mm ültetéssel is 129cm magas :-)) Kaptam töled mailt ma, de teljesen üres.

mazda-auto.hu | 2011-11-11 12:07 sa részére

...A sportautók általában mérnöki szobrok, van esztétikai értékük.... Ez a mondat nagyon tetszett, komolyan. Ritkán hallok ilyesmit. (sajnos) :-) Szeretem ha egy autó látványától végigfut a hideg a hátamon, és ez általában 1 méter 25 cm alatt kezdődik. ....A dízel már nem annyira tetszett... :-(

sa | 2011-11-11 11:54

zzoltan: Valóban, az automata sportautó egy oximoron, de ha jobban belegondolsz, akkor olyan izomautók mint a Corvette vagy a Mustang is alapból automata váltókkal és bőrfotelekkel jönnek le a szalagról. Amúgy az RX8 formavilága és belső elrendezése fogott meg, a wankel csak hab a tortán. A sportautók általában mérnöki szobrok, van esztétikai értékük, szemben a merőben haszonelvű kisautókkal vagy családi járgányokkal, amelyeknél a karosszéria csak azért van, hogy ne essen be az eső. Ha létezne RX8 kaszni Otto vagy Diesel motorral, vagy bele lehetne operálni, akkor nem is kérdezősködnék itt, bosszantva a komoly sportembereket. :D Mert bizony vannak, akik szeretnek fotelből teniszezni. :D High-8: :D köszönöm, lassan kialakul az ellenőrzési lista és lassan meggyőzöl, hogy jobb az a botváltó. Igazából a motor állapota a fő csapásirány, az lesz a mérvadó. Mazda-auto.hu: Köszönöm az akkurátus és részletes válaszokat, amint sikerült kiválasztani a megfelelő autót, jelentkezem a két lépcsős fejlesztéssel kapcsolatban.

high-8 | 2011-11-11 10:57 sa részére

alapjárat hidegen mindig amgasabb pár perc után áll be 800 körülire azt meg kell várni,és figyelni természetesen,h milyen füst jön ki a kipuf.ból ha halvány szürkés az normális a kinnti hideg levegő miatt (benzingőz ugye) ha kék vagy fehér füst jön ki belőle,azonnal hagyd ott! amúgy dugóban nagyon sokat eszik az rx-8 előre szólok és még mindig nem élvezetes automatával :)

mazda-auto.hu | 2011-11-11 09:00 mazda-auto.hu részére

Utólag elolvasva rosszul fogalmaztam, helyesen: A csapágyak kopását a fázisok hiánya okozza, hiszen a fázisok nélküli autókban a Dexelia, vagy bármely más félszintetikus kb.: 2-4e km-ig tud úgy-ahogy védekezni ellene. Utána már az olaj oxidációja miatt tovább csökken az olajnyomás.....

mazda-auto.hu | 2011-11-11 08:56 sa részére

Csak annyit, hogy a Dexelia korábbi használata nem jelenti azt, hogy felejtős az autó, hiszen akkor majdnem mind az lenne. A Dexelia 8-10000 km-nél hosszabb használata két olajcsere között viszont már "problémás", de még ez sem jelent feltétlen felejtést. Nézd meg a koncepció rovatunkban a szétszedett Dexeliás motort! A csapágyak kopása a fázisok hiánya, illetve a fázisok nélküli autókban a Dexelia, vagy bármely más félszintetikus kb.: 2-4e km-ig tud ez ellen védeni, utána már az oxidációja miatt tovább csökken az olajnyomás. A teljesen szintetikus (már lassan csak a 0w-s-ek ilyenek) később oxidálódik, illetve akkor sem feltétlen vékonyodik - mint a hidrokrakkolással készített olajok -, degradálva az amúgy is kevés nyomást a motorban.....

mazda-auto.hu | 2011-11-11 08:45 zzoltan részére

Várjuk, mit találsz!

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Ferrari 288 GTO 1984

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4225, 1850, 1150 mm

Tengelytávolság: 2450 mm

Hasmagasság: 120 mm

Saját tömeg: 1160 kg
Hengerelrendezés: 8 henger V alakban 90 fok

Szelepek száma: 32

Furat/löket: 80 / 71 mm

Sűrítési viszony: 7,6:1

Turbófeltöltő: 2 db IHI turbó, 2 db levegő-levegő köztes hűtő   
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt

Benzin befecskendezés

Sebességfokozatok száma: 5 
Lökettérfogat (cm3):     2855     
Szelepvezérlés típusa:   Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):     400(294,6)/ 7000
Nyomaték (Nm / 1 min):     496/ 3800

Gyorsulás 0-100 km/h: 4,8

Végsebesség: 305 km/h

Több autó