2025. Január 17. Péntek - Antal
Mazda RX-8 kérdések, mit, miért fórum. Mennyi a szerviz intervalluma az RX-8-nak?
Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!
Friss topikok:
Mazda szerviz előélet lekérdezése Kérdések Mazdáról a szakértőnek Mazda5 Mazda3 Még több fórum téma
Ajtók száma: 2
Ülések száma: 2
Hosszúság, szélesség, magasság: 4343, 1788, 1021 mm
Tengelytávolság: 2548 mm
Hasmagasság:
Gumiméret elöl: 205/70-15
Gumiméret hátul: 225/70-15
Saját tömeg: 1247 kg
Hengerelrendezés: 8 henger V alakban 90 fok (Chrysler Hemi)
Szelepek száma: 16
Furat/löket: 107,95/ 95,2 mm
Sűrítési viszony: 10,25 : 1
Motorbeépítés: középen, hátsó tengely előtt, hosszában
Tüzelőanyag ellátás: Dupla négytorkú karburátorok
Sebességfokozatok száma: 5 (kézi ZF)
Hajtott tengely: hátsó
Lökettérfogat (cm3): 6974
Szelepvezérlés típusa:
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 450 (335,6) / 5000
Nyomaték (Nm / 1 min): 664/ 4000
Gyorsulás 0-100 km/h: 4,9 mp
Végsebesség: 290 km/h
Több autó
mazda-auto.hu | 2010-08-04 10:07 kukacdavid részére
Azért nem olyan "félelmetes" autó ez. Maximum 8250,-Ft ha nem merülnek fel egyedi dolgok.
high-8 | 2010-08-04 09:26 kukacdavid részére
az igazság az,hogy ha rossz a motor az kompressziómérés előtt is egyértelműen kiderül,nehezen indul,ingadozik az alapjárat,füstöl,nem megy,a szervíz kompresszióméréssel tudja igazából csak ellenőrízni a motor állapotát,ezért olyat vegyél ami felújított vagy új motoros!
corre78 | 2010-08-04 00:19 mazda-auto.hu részére
A barna/fekete csatlakozóra gondolsz?
Biztosan, mert a pedál ki és visszaszerelésekor is nagyon vigyéztam, hogy nehogy megsérüljön.
kukacdavid | 2010-08-03 16:24
Sziasztok!
Szeretnék rx-8-ast vásárolni de félek tőle h utána az életem rá kell költeni.... Ha az eladó beleeggyezik hogy megnézessem nálatok akkor a szervíz mennyiért nézi át annyira az autót hogy én nyugodt szívvel bele tudjak ülni?
mazda-auto.hu | 2010-08-03 08:27 corre78 részére
A kuplungpedál kapcsolója "rendben van"?
mazda-auto.hu | 2010-08-03 08:25 gabeszrx részére
Akár egy elfáradt motor-váltó tartó bak is lehet az okozó.
corre78 | 2010-08-02 22:42
Szia István!
Van egy olyan gondom kb. 1 hete, hogy ha járó motornál benyomom a kuplungpedált, akkor marad szépen az alpjárat. Viszont amint sebességi fokozatba kapcsolok, akkor felugrik az alapjárat (meleg motornál 800 rpm -ről 1400 rpm-re, hideg motornál pedig 1300 és 1700 rpm közöt ingázik a fordulat és a visszaeséskor olyan a hangja, mintha csúszna a kuplung illetve, minha ki-kihagyó gyújtás lenne. Nem tudom eldönteni, hogy melyik inkább.) Csináltam videót is róla, de max hangon kell megnézni, hogy közben a motorhangból is hallani lehessen valamit: http://www.youtube.com/watch?v=btvTWNeyENA (a videón a motor teljesen hidegen lett elindítva, kb. 1-2 percet járt a videó készítése előtt.)
Amúgy minden remek az autóval, szépen jár, szépen indul stb. A kuplungot teszteltem 4.-be kapcsolós, lefullaszásos módszerrel és szépen lefulladt. A váltások is precízek.
Igaz, hogy betettem egy kuplungházerősíő szettet, de nem hiszem, hogy ezzel van összefüggésben, mert az már 1 hónapja volt. Lehet, hogy elálítódott a kinyomótüskénél az állítócsavar?!
Üdv: Kornél
zzoltan | 2010-08-02 14:22 gabeszrx részére
Szia!
Nekem is messze volt annak idején, de azóta az átalakításnak és a 0W-30 olajnak köszönhető fogyasztáscsökkenésnek 6x bejött már a békéscsabai út ára. :)
gabeszrx | 2010-08-02 14:06
Ez nagyon érdekes mert a szervizkönyvében benne volt a motor csere a km óra 106 ezren áll most. arra lettem figyelmes tegnap hogy az alapjárat kicsit fura néha rázkódik az auto döcögős és ez meleg motor esetén mi lehet a gond? az első fázist meg akarom csináltatni csak kicsit messze van békéscsaba
mazda-auto.hu | 2010-08-02 10:13
2006.05.07-től vannak garanciális, szervizakciós bejegyzések. Az utolsó 2009.03.30-án történt a hővédő paplan, sárvédő betét cseréjével 90874km-rel. Érdekes viszont, hogy bár pl. katalizátort, olajadagoló cserét látok, motorcserét nem.
Nem okoz gondot az 5w-40, de a 0w-30, különösen a mazda-auto fázisos olajátalakítás, minimum I. lépésével optimálisabb.