2025. Január 17. Péntek - Antal

Mazda RX-8 kérdések, mit, miért fórum. Mennyi a szerviz intervalluma az RX-8-nak?

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


mazda-auto.hu | 2010-08-09 17:33 corre78 részére

Lehet, hogy a motor hőmérséklet szenzor instabil egy bizonyos hőmérsékletig? Több dolog is lehet. A fojtószelep ház tiszta?

corre78 | 2010-08-09 17:32 zzoltan részére

21-es
elég szűk a hely az első rotor mindkét gyertyájánál. Nekem sikerült mindkét régi gyertya kerámiaborítását eltörnöm kiszedéskor :-)

mazda-auto.hu | 2010-08-09 17:31 zzoltan részére

21-es kulcs kell, ha a kerékdobból akarod elérni (így könnyebb), akkor jó hosszú, talán 40cm.

zzoltan | 2010-08-09 09:40

István!
A gyertyacseréhez 16-os vagy 21-es gyertyakulcs kell? Kb milyen hosszú kell legyen a szára, hogy beérjen?

corre78 | 2010-08-07 18:50 mazda-auto.hu részére

A hűtőfolyadékszintem hidegen mindig min és max között van félúton.
Jelenleg az van, hogy teljesen meleg motornál megemelkedik picit a fordulat sebességbekepcsoláskor. Hideg ill. félmeleg motornál van a fel le menő fordulatszám.
Ha már gurul az autó, akkor pl 1-ből 2-be, 2-ből 3-ba stb. váltásnál se hideg, se meleg motornál nincs probléma.

mazda-auto.hu | 2010-08-06 10:39

A kapcsoló arra szolgál többek között, hogy váltások közben se essen le a fordulatszám, de természetesen a hideg váltóolaj is terheli a motort.

zzoltan | 2010-08-06 09:31 tükrös678 részére

Lehetséges, de nekem pont akkor lesz halkabb, amikor felengedem, mivel csökken a fordulatszám.

tükrös678 | 2010-08-05 13:27 zzoltan részére

Az inkább a váltóban lévő hideg olaj fordulat csökkentő hatása. Ha jobban megfigyeled, kinyomott kuplunggal halkabb is.

zzoltan | 2010-08-05 07:42 corre78 részére

"A szenzor-kapcsoló alapján viszont váltás közben kissé meg kell emelnie, és tartania a fordulatot."
Azt, hogy ez működik-e, hidegindításnál is észre lehet venni. Ha hidegindítás után kinyomod a kuplungot, megemelkedik a fordulat, ha visszaengeded, akkor lecsökken.

mazda-auto.hu | 2010-08-04 10:23 corre78 részére

Igen. Ha a kuplung nem emel ki rendesen, attól az alapjárat nem emelkedne meg, inkább lefulladna a motor, illetve nehéz lenne egyesbe tenni. A szenzor-kapcsoló alapján viszont váltás közben kissé meg kell emelnie, és tartania a fordulatot. A hűtővíz mennyisége elegendő (ha esetleg rossz szintjelző szenzor)?

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Maserati Bora

 

Gyártási időszak: 1971-1978

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4355, 17688, 1134 mm

Tengelytávolság: 2000 mm

Hasmagasság:       mm

Légellenállási együttható:

Saját tömeg: 1619 kg
Hengerelrendezés: 8 henger, 90 fokos V alakban.

Szelepek száma: 16

Furat/löket: 93,9 / 89 mm

Sűrítési viszony: 8,05:1   
Motorbeépítés:  Hátsó tengely előtt hosszában, középen

Tüzelőanyag ellátás: 4 db Weber DCNF karburátor

Sebességfokozatok száma: 5 kézi (ZF)

Meghajtott tengely: hátsó
Lökettérfogat (cm3):  4930  
Szelepvezérlés típusa:   Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):   330 (246,1)/ 5500
Nyomaték (Nm / 1 min):     440,6/ 4000

Gyorsulás 0-100 km/h: 6,6

Végsebesség: 284 km/h

Gumiméret elöl: 205/70 VR15

Gumiméret hátul: 215/70 VR 15

Összesen 564 db készült.

 

Több autó