2025. Április 24. Csütörtök - György

Mazda3

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


vbbalazs | 2010-10-11 21:27 mazda-auto.hu részére

Köszönöm az infót.

VB

mazda-auto.hu | 2010-10-11 14:22 Vik8 részére

1. A szelephézag azért szükséges, mert a viszonylag hosszú szelepek hőtágulása nagyobb, mint az őket csak részlegesen körülvevő alkatrészeké. Így ha hidegen nincs hézag, akkor melegen nem zárna a szelep. Szóval az 1,4i-1,6i Mazda3 esetében emelőtőkés megoldásúak a szelepek. Más megoldásoktól eltérően itt nem hézagoló lapkákat kell elhelyezni az emelőtőkében, hanem a megfelelőméretű emelőtőkét kell alkalmazni. Tehát ha túl nagy a szelephézag, akkor a gyári hézag és a fennálló hézag közötti különbséget hozzá kell adni az adott szelep felett található tőke méretéhez, majd olyat kell rendelni.

2. A zajszint csökkentése miatt valóban ilyen filcszerű anyagot alkalmaz a Mazda. Úgy vannak vele, ha alatta nem sérül az alvázvédelem, akkor nincs jelentősége, hogy lassabban szárad a filc.

Vik8 | 2010-10-11 12:40 mazda-auto.hu részére

A hétvégén felnyitott motorháztetőnél kezdtünk el hallgatózni...Innen figyelve kissé másképp hallatszottak a hangok a motorból. Amikor a motorolaj betöltő nyílás és a szélvédő közötti résznél füleltünk, felismerhetővé vállt a hang.
Ez sajnos szelephang. Ami egyre nyilvánvalóbbnak tűnt, mikor enyhe gázadás után visszaesett a motor fordulata, és tisztán, erősebben kivehetővé vállt a hang.
Felmelegedett motornál is hallható, csak nem annyira, illetve gondolom a motorháztető jobban 'megfogja' ezt a hangot. Így közelebbről figyelve a kopogásra jobban hasonlítható. Úgyhogy nem is próbáltunk spray-zni semmit sem. Lehet ez ellen tenni akkor valamit?
Egy korábbi hozzászolótól (Tommi) hallottam, hogy állítólag nem hidrotőkés megoldású a szelephézag szabályozása (M3 1.6 Sport benzines /MZR? motor/). Csupán kíváncsiságból szeretném megkérdezni, hogy hogyan van ez megoldva akkor?

Illetve lenne egy másik kérdésem is. A hátsó kerékdobban milyen dobbélés van, milyen anyagból kell/kellene lennie? A hétvégén, autómosás közben figyeltem fel rá, hogy olyan érdekes, mintha durva szövetszerű anyagból lenne. Lehetséges ez?

mazda-auto.hu | 2010-10-11 09:02 fnorbi részére

Inkább szkennelve küldenék egy akkor felszereltségi listát. A varga@mazda-auto.hu-ra várom az email címet.

mazda-auto.hu | 2010-10-11 09:01 vbbalazs részére

Mobil Mobilube SHC 75w-90, illetve Agip ROTRA LSX 75w-90-et.

fnorbi | 2010-10-08 18:32

Tisztelt Mazda-Autó!

Szeretnék információt kérni az előző Mazda3 sedan (2006.06 - 2009) felszereltségeiről (CE-TE-TX-TX Plus esetlegesen Activ Plus).
Van erről információjuk?

Válaszukat előre is nagyon megköszönném.
üdvözlettel: Norbi

vbbalazs | 2010-10-08 17:04

Tisztel Mazda-Autó!

Arra szeretnék választ kapni, hogy Mazda 3 1.4 benzines manuális váltósba milyen típusú/márkájú váltóolajat használnak?
Válaszukat előre is köszönöm: VB

mazda-auto.hu | 2010-10-08 09:10 Vik8 részére

Arra szíjra ami kívülről látható. Például féktisztítóra.

Vik8 | 2010-10-07 13:02 mazda-auto.hu részére

Konkrétan melyik szíjjra tetszik gondolni? Kívülről, bontás nélkül én eddig csak egy szélesebb szíjjat láttam szemből a motor bal oldalan (Mazda 3 1.6 2006). És milyen aerosolt lehetne használni? Tudna/tudnál mondani egy konkrét típust? Köszi!

mazda-auto.hu | 2010-10-07 12:26 Vik8 részére

A távolból nem tudom sajnos a hangot megítélni. Esetleg érdemes lenne hidegindítás után járó motornál valamilyen elpárolgó aerosol spray-jel fújni a hosszbordás ékszíjat, hátha változik a hang. Sokszor hihetetlenül fémes hangot tud adni egy-egy használt ékszíj.

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Mazda3 MPS BL 2009-

Ajtók száma:     5
Ülések száma:     5
Hossz./szél./mag.: 4505/1770/1460 mm

Tengelytávolság: 2640 mm

Hasmagasság: 145 mm

Saját tömeg: 1460 kg

Légellenállási együttható: 0,32 cw

Hengerelrendezés:  soros

Turbófeltöltő.   
Hengerszám:     4
Motorbeépítés:   elöl, keresztben

Nagynyomású, közvetlen benzin befecskendezés.

Sebességfokozatok száma: 6 
Lökettérfogat (cm3):     2261
Furat / löket (mm): 87,5 / 94   
Sűrítési viszony:  9,5:1   
Hengerenkénti szelepszám:     4
Szelepvezérlés típusa:   változtatható Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):     260(191)/ 5500
Nyomaték (Nm / 1 min):     380/3000

Gyorsulás 0-100 km/h: 6,1 mp.

Végsebesség: 250 km/h

Több autó