2024. December 22. - Zéno

Mazda 323

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


TsRoB | 2016-03-17 19:11

Tisztelt Mazda-auto!

Mazda 323F 2002 1.3 16V (B3) 170e km-t futott autóról lesz szó.Három hete vásároltam az autót, még új nekem,annyira nem ismerem. Múlt héten cseréltem olajat ( Castrol Magnatec 10W40) ,vezérlést, vízpumpát és előtte is hallottam egy kicsit, (de most talán jobban) hogy meleg motornál szerintem nem olyan szépen jár a motor. Nem úgy veszi a fordulatot, talán kicsit gyengébb is sztem mint hidegen, de nem igazán mondanám jelentősnek,  kicsit hangosabb, olyan "dörmögősen"jár, talán a boxxer motorhoz tudom hasonlítani az ad ilyen periodikusan ismétlődő mély öblös-dörmögő-morajló hangot (persze itt nem olyan mértékben hallani, csak ehhez tudom legjobban hasonlítani). De mindezt csak kb. 10 km városi használat után kezdem hallani, amikor jól felmelegedett már a motor és  legyen utána országúti vagy városi használat hallom (többnyire már kisebb terhelésnél is ). Hidegen nagyon szépen jár, csendesebb, nincs az előbb említett hang és olyan mintha ilyenkor kicsit pörgősebb is lenne, jobban veszi  a fordulatot is ilyenkor. Van egy pár éves swift-es tapasztalatom, és ahhoz tudom hasonlítani mint amikor annál nem jól van beállítva az előgyújtás. Elképzelhető rossz előgyújtás beállítás esetleg? Még annyi, hogy bluetooth-os diagnosztika meleg motornál alapjáraton (740rpm)  -6 fokos előgyújtást mutat,ha bekapcsolok pár fogyasztót pl klíma fütőmotorral + fényszóró, akkor utána +5 fok-ot ír. Reális ez az alap -6 fok amúgy? Valamint ezt tudja mérni , vagy ezt az alapból beállított előgyújtás értékhez képest állítja?
Alapvetően nem zavaró a dolog, csak eléggé érezhető a különbség a hideg és a meleg motor hangja között, és ez kicsit furcsa. A mazdának még  így is szebben szól  a motorja pl a swifthez képest, csak nekem pont fordítva lenne logikus hogy melegen kellene szebben járnia egy motornak. Esetleg okozhat ilyet kicsit eltolt előgyújtás beállítás? Köszönöm

TsRoB | 2016-03-17 19:11

Tisztelt Mazda-auto!

Mazda 323F 2002 1.3 16V (B3) 170e km-t futott autóról lesz szó.Három hete vásároltam az autót, még új nekem,annyira nem ismerem. Múlt héten cseréltem olajat ( Castrol Magnatec 10W40) ,vezérlést, vízpumpát és előtte is hallottam egy kicsit, (de most talán jobban) hogy meleg motornál szerintem nem olyan szépen jár a motor. Nem úgy veszi a fordulatot, talán kicsit gyengébb is sztem mint hidegen, de nem igazán mondanám jelentősnek,  kicsit hangosabb, olyan "dörmögősen"jár, talán a boxxer motorhoz tudom hasonlítani az ad ilyen periodikusan ismétlődő mély öblös-dörmögő-morajló hangot (persze itt nem olyan mértékben hallani, csak ehhez tudom legjobban hasonlítani). De mindezt csak kb. 10 km városi használat után kezdem hallani, amikor jól felmelegedett már a motor és  legyen utána országúti vagy városi használat hallom (többnyire már kisebb terhelésnél is ). Hidegen nagyon szépen jár, csendesebb, nincs az előbb említett hang és olyan mintha ilyenkor kicsit pörgősebb is lenne, jobban veszi  a fordulatot is ilyenkor. Van egy pár éves swift-es tapasztalatom, és ahhoz tudom hasonlítani mint amikor annál nem jól van beállítva az előgyújtás. Elképzelhető rossz előgyújtás beállítás esetleg? Még annyi, hogy bluetooth-os diagnosztika meleg motornál alapjáraton (740rpm)  -6 fokos előgyújtást mutat,ha bekapcsolok pár fogyasztót pl klíma fütőmotorral + fényszóró, akkor utána +5 fok-ot ír. Reális ez az alap -6 fok amúgy? Valamint ezt tudja mérni , vagy ezt az alapból beállított előgyújtás értékhez képest állítja?
Alapvetően nem zavaró a dolog, csak eléggé érezhető a különbség a hideg és a meleg motor hangja között, és ez kicsit furcsa. A mazdának még  így is szebben szól  a motorja pl a swifthez képest, csak nekem pont fordítva lenne logikus hogy melegen kellene szebben járnia egy motornak. Esetleg okozhat ilyet kicsit eltolt előgyújtás beállítás? Köszönöm

TsRoB | 2016-03-17 19:10

Tisztelt Mazda-auto!

Mazda 323F 2002 1.3 16V (B3) 170e km-t futott autóról lesz szó.Három hete vásároltam az autót, még új nekem,annyira nem ismerem. Múlt héten cseréltem olajat ( Castrol Magnatec 10W40) ,vezérlést, vízpumpát és előtte is hallottam egy kicsit, (de most talán jobban) hogy meleg motornál szerintem nem olyan szépen jár a motor. Nem úgy veszi a fordulatot, talán kicsit gyengébb is sztem mint hidegen, de nem igazán mondanám jelentősnek,  kicsit hangosabb, olyan "dörmögősen"jár, talán a boxxer motorhoz tudom hasonlítani az ad ilyen periodikusan ismétlődő mély öblös-dörmögő-morajló hangot (persze itt nem olyan mértékben hallani, csak ehhez tudom legjobban hasonlítani). De mindezt csak kb. 10 km városi használat után kezdem hallani, amikor jól felmelegedett már a motor és  legyen utána országúti vagy városi használat hallom (többnyire már kisebb terhelésnél is ). Hidegen nagyon szépen jár, csendesebb, nincs az előbb említett hang és olyan mintha ilyenkor kicsit pörgősebb is lenne, jobban veszi  a fordulatot is ilyenkor. Van egy pár éves swift-es tapasztalatom, és ahhoz tudom hasonlítani mint amikor annál nem jól van beállítva az előgyújtás. Elképzelhető rossz előgyújtás beállítás esetleg? Még annyi, hogy bluetooth-os diagnosztika meleg motornál alapjáraton (740rpm)  -6 fokos előgyújtást mutat,ha bekapcsolok pár fogyasztót pl klíma fütőmotorral + fényszóró, akkor utána +5 fok-ot ír. Reális ez az alap -6 fok amúgy? Valamint ezt tudja mérni , vagy ezt az alapból beállított előgyújtás értékhez képest állítja?
Alapvetően nem zavaró a dolog, csak eléggé érezhető a különbség a hideg és a meleg motor hangja között, és ez kicsit furcsa. A mazdának még  így is szebben szól  a motorja pl a swifthez képest, csak nekem pont fordítva lenne logikus hogy melegen kellene szebben járnia egy motornak. Esetleg okozhat ilyet kicsit eltolt előgyújtás beállítás? Köszönöm

Juhasz89 | 2016-03-17 08:41

Tisztelt Mazda-Autó!

Az autóm alvázszáma: JMZBJ12M220429954

Az autó zár működtető táviránytója egyik napról a másikra nem nyitja/zárja az ajtókat. Riasztó nincs az autóban, kulccsal a központi zár működik. Elem csere megtörtént, de semmi változás. Mennyibe kerülhet ennek az esetleges cseréje? Vagy nincs valami mód “újratanítani” a meglévőt? 

Köszönöm előre is!

Sanyika323bj | 2016-03-07 14:06

Tisztel Mazda Auto!

Mazda 323 s 2001 évjáratú 1,6 16 szelepes benzines zm motor kódos! A kérdésem a következő lenne hogy generátor és ékszíj csere után ha víz éri akkor elkezd visítani az ékszíj nem laza!A főtengelyékszíj tárcsa visíthat?Ha bekapcsolóm a páramentesítőt vagy éppen a klímát akkor is visít csak akkor szűnik meg ha kikapcsolóm!Azért cseréltünk generátor mert csapágyas lett ami benne volt és megszorult és el szakította az ékszíjat! Válaszát előre is köszönőm!

 

ungyi | 2016-02-22 19:52 ungyi részére

Már megbocsás, de kisé elmosolyodtam ezen. Egyszerűbbé teszem a kérdést: Egy gyári shidebak beszerelve mennyibe kerül manapság. Nem napfénytetőre gondolok. Nem hergelni akarlak, csak azt hittem, tudod a választ. 

mazda-auto.hu2 | 2016-02-22 15:48 ungyi részére

Erre sajnos nem tudunk válaszolni, de úgy gondolom, hogy egy ilyen idős autónál már az árat nemigazán befolyásolja a felszereltség.

ungyi | 2016-02-21 19:32

1987-es 1.5-s 323-s benzines mazdámat 14 ezer km-l egy öreg osztrák úrtól vásároltam, aki kívánsága szerint  elektromos shidebakot és hátsó ablaktörlőt, valamint hátsó szélvédő fűtést rendelt-szállították Japánból így a kérése alapján. Mekkora értéknövelő tényező pl. az elektromos tolótető, amit gyárilag szereltek be? Vegyük hozá a hátsó ablakba épített ablaktörlőt és a hátsó  ablak fűtését. Úgy értem, hogy egy “sima” hasonló autóhoz képest. Ha eladnám az autót, legyen mire hivatkoznom. Köszönöm szépen.

Szabi80 | 2016-02-09 18:03

Tisztelt mazda-auto! Érdekelne van e javaslatuk beázás megoldására. Mazda323 (1999) esetén. Vezető oldalon a gumiszőnyeg alatt vizes a kárpit. Esetleg vízelvezető dugulása lehet? Előre is köszönöm válaszukat.

mazda-auto.hu2 | 2016-02-09 10:24 Nelson részére

Ha a gyujtáskapcsoló füstölt le, miért önindító lett véve hozzá?

Nem a gyújtáskapcsoló zárlatos?

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Ferrari 288 GTO 1984

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4225, 1850, 1150 mm

Tengelytávolság: 2450 mm

Hasmagasság: 120 mm

Saját tömeg: 1160 kg
Hengerelrendezés: 8 henger V alakban 90 fok

Szelepek száma: 32

Furat/löket: 80 / 71 mm

Sűrítési viszony: 7,6:1

Turbófeltöltő: 2 db IHI turbó, 2 db levegő-levegő köztes hűtő   
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt

Benzin befecskendezés

Sebességfokozatok száma: 5 
Lökettérfogat (cm3):     2855     
Szelepvezérlés típusa:   Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):     400(294,6)/ 7000
Nyomaték (Nm / 1 min):     496/ 3800

Gyorsulás 0-100 km/h: 4,8

Végsebesség: 305 km/h

Több autó