2025. Március 1. Szombat - Albin
Mazda 323
Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!
MOTOROLAJ 5-10.
Mazda Toyota együttműködés, és Mazda8.
Grammok, grammok, kilogrammok...
új Mazda3 MPS.
Szuperkönnyű Mazda MX-5 részletek.
Friss topikok:
Mazda3 (minden ami szerviz) Mazda szerviz előélet lekérdezése Mazda3 Kérdések Mazdáról a szakértőnek Még több fórum téma
Lancia Rallye 037 Stradale 1982.
Ajtók száma: 2
Ülések száma: 2
Hosszúság, szélesség, magasság: 3915, 1850, 1245 mm
Tengelytávolság: 2440 mm
Hasmagasság:
Saját tömeg: 1170 kg
Hengerelrendezés: 4 henger (soros)
Szelepek száma: 8
Szelepvezérlés típusa: DOHC
Furat/löket: 84 / 90 mm
Sűrítési viszony: 7,5:1
Feltöltés: Abarth kompresszor
Motorbeépítés: középen, hátsó tengely előtt keresztben
Tüzelőanyagellátás: 1db duplatorkú Weber karburátor
Sebességfokozatok száma: 5
Hajtás: Hátsókerék
Lökettérfogat (cm3): 1995
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 207,8 (152,9)/ 7000
Nyomaték (Nm / 1 min): 226 / 5000
Gyorsulás 0-100 km/h: 7 mp.
Végsebesség: 220 km/h
Több autó
mazda-auto.hu | 2010-02-02 09:04 pee323 részére
Jó ötlet. Egyébként akár a szíj is képes ilyen jellegű hangot adni. A csúszás biztosan nem tett jót neki.
Dracon | 2010-02-01 19:35
Sziasztok.
Milyen méretű téli gumi szükséges egy '99-es 323 (BJ)-hez gyárilag?
Jelenleg a téli: 175/65R14
Nyári: 185/65R14
Köszi!
pee323 | 2010-02-01 13:18 mazda-auto.hu részére
Amíg nem fagyott meg a pumpában a víz, addig nagyon szépen, egyenletesen járt. (lásd többi videó)
Olajnak Valvoline MaxLife 10w-40 van benne, talán most lehet 7000km-es. Olajszint is rendben van, olajnyomás lámpa se panaszkodik, tényleg nem tudom mi lehet ez..
Azt fogom kipróbálni, hogy leveszem az ékszíjat, és úgy beindítom pár percre, ha akkor nem kopog, akkor szerencsémv an, mert a motornak biztos nincs baja (mondjuk ez így látatlanban is 99,99%, két hét állás után indult így, nem húz rosszabbul, és nem fogy belőle semmi.)
mazda-auto.hu | 2010-02-01 12:20 apiko részére
Köszönjük a visszajelzést!
mazda-auto.hu | 2010-02-01 12:17 pee323 részére
Ilyenfajta kopogás nem jöhet a vízpumpa csapágyától, hiszen a tengelyének egyenletes irányú a terhelése. A motorban viszont sok csapágy van, főtengely, hajtókar, melyek változó irányú terhelést kapnak, tehát nagyobb valószínűséggel kopoghatnak. Nem tudom a videó alapján behatárolni. Lehet akár szelephézag probléma is, vagy olajnyomás, akár a rossz olaj miatt is.
pee323 | 2010-01-31 14:03 pee323 részére
Csináltam egy videót is, hátha így könnyebb behatárolni.
http://www.youtube.com/watch?v=2Ra7eMO0uF8
pee323 | 2010-01-31 12:51
Üdv!
1986-os BF 1.6-os 323-ban megfagyott vagy 3 hete a víz, befagyott a vízpumpa, indításkor csúszott rajta az ékszíj.
Kiolvasztás után a hűtés rendben van,, nem ereszt a víz, viszont úgy 2000-es fordulatig egy hangos kopogó hangot ad magából a motor, a vízpumpa környékéről, alapjáraton nem hallható, csak fölötte. A motor melegedésével valamit enyhül a zaj, de mindig tisztán kivehető.
Kipurcant volna a csapágy?
apiko | 2010-01-29 17:08 mazda-auto.hu részére
Úgy tűnik jó lett, levegős volt.
Tavaly nyáron cseréltem hf. tömítést, akkor volt feltöltve, de én nem finomkodtam vele, döntöttem a levet.
Hűtő, minden teli volt, nem is fogyott a víz, de a jelek szerint ez a fűtőkunkor mindez idáig levegős maradt valahogy.
A jelek szerint jó lett. Bár ma nem volt olyan hideg, de úgy tűnt ejti az alapjáratot ahogy melegszik rögtön.
Köszi a tanácsokat!
mazda-auto.hu | 2010-01-29 08:36 ferenor részére
Valószínűleg légmennyiségmérő, de lehet akár fals levegő is, eltömődött levegőszűrő...stb.
mazda-auto.hu | 2010-01-29 08:35 apiko részére
Nagyon lassan kell feltölteni a rendszert hűtőfolyadékkal (1 liter/1 perc), és akkor biztosan nem lesz levegős.
Hosszabb használat után viszont elvileg ki kellene dolgoznia a levegőt, ha közben utántöltéssel pótolod a levegő helyét.