2025. Január 12. - Ernő
Mazda 323
Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!
A hengerfal olajháztartása, kenése.
Mazda2 Show autók.
Mazda 3 MPS KW futómű tuning.
MOTOROLAJ 5-10.
ALKATRÉSZ BÖNGÉSZDE, Mazda és más.
Friss topikok:
Mazda szerviz előélet lekérdezése Kérdések Mazdáról a szakértőnek Mazda5 Mazda3 Még több fórum téma
Lamborghini Diablo GT 1999
Ajtók száma: 2
Ülések száma: 2
Hosszúság, szélesség, magasság: 4430, 2040, 1115 mm
Tengelytávolság: 2650 mm
Hasmagasság: 110 mm
Saját tömeg: 1530 kg
Hengerelrendezés: 12 henger V alakban 60°
Szelepek száma: 48
Furat/löket: 87 / 84 mm
Lökettérfogat (cm3) : 5992
Sűrítési viszony: 10,7:1
Motorbeépítés: középen, hátsó tengely előtt
Benzin befecskendezés
Szelepvezérlés típusa: Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 574,9(422,8)/ 7300
Nyomaték (Nm / 1 min): 630 Nm / 5500
Sebességfokozatok száma: 5
Hátsókerékhajtás
Gyorsulás 0-100 km/h: 4,4 mp
Végsebesség: 338 km/h
Több autó
mazda-auto.hu | 2010-02-02 09:04 pee323 részére
Jó ötlet. Egyébként akár a szíj is képes ilyen jellegű hangot adni. A csúszás biztosan nem tett jót neki.
Dracon | 2010-02-01 19:35
Sziasztok.
Milyen méretű téli gumi szükséges egy '99-es 323 (BJ)-hez gyárilag?
Jelenleg a téli: 175/65R14
Nyári: 185/65R14
Köszi!
pee323 | 2010-02-01 13:18 mazda-auto.hu részére
Amíg nem fagyott meg a pumpában a víz, addig nagyon szépen, egyenletesen járt. (lásd többi videó)
Olajnak Valvoline MaxLife 10w-40 van benne, talán most lehet 7000km-es. Olajszint is rendben van, olajnyomás lámpa se panaszkodik, tényleg nem tudom mi lehet ez..
Azt fogom kipróbálni, hogy leveszem az ékszíjat, és úgy beindítom pár percre, ha akkor nem kopog, akkor szerencsémv an, mert a motornak biztos nincs baja (mondjuk ez így látatlanban is 99,99%, két hét állás után indult így, nem húz rosszabbul, és nem fogy belőle semmi.)
mazda-auto.hu | 2010-02-01 12:20 apiko részére
Köszönjük a visszajelzést!
mazda-auto.hu | 2010-02-01 12:17 pee323 részére
Ilyenfajta kopogás nem jöhet a vízpumpa csapágyától, hiszen a tengelyének egyenletes irányú a terhelése. A motorban viszont sok csapágy van, főtengely, hajtókar, melyek változó irányú terhelést kapnak, tehát nagyobb valószínűséggel kopoghatnak. Nem tudom a videó alapján behatárolni. Lehet akár szelephézag probléma is, vagy olajnyomás, akár a rossz olaj miatt is.
pee323 | 2010-01-31 14:03 pee323 részére
Csináltam egy videót is, hátha így könnyebb behatárolni.
http://www.youtube.com/watch?v=2Ra7eMO0uF8
pee323 | 2010-01-31 12:51
Üdv!
1986-os BF 1.6-os 323-ban megfagyott vagy 3 hete a víz, befagyott a vízpumpa, indításkor csúszott rajta az ékszíj.
Kiolvasztás után a hűtés rendben van,, nem ereszt a víz, viszont úgy 2000-es fordulatig egy hangos kopogó hangot ad magából a motor, a vízpumpa környékéről, alapjáraton nem hallható, csak fölötte. A motor melegedésével valamit enyhül a zaj, de mindig tisztán kivehető.
Kipurcant volna a csapágy?
apiko | 2010-01-29 17:08 mazda-auto.hu részére
Úgy tűnik jó lett, levegős volt.
Tavaly nyáron cseréltem hf. tömítést, akkor volt feltöltve, de én nem finomkodtam vele, döntöttem a levet.
Hűtő, minden teli volt, nem is fogyott a víz, de a jelek szerint ez a fűtőkunkor mindez idáig levegős maradt valahogy.
A jelek szerint jó lett. Bár ma nem volt olyan hideg, de úgy tűnt ejti az alapjáratot ahogy melegszik rögtön.
Köszi a tanácsokat!
mazda-auto.hu | 2010-01-29 08:36 ferenor részére
Valószínűleg légmennyiségmérő, de lehet akár fals levegő is, eltömődött levegőszűrő...stb.
mazda-auto.hu | 2010-01-29 08:35 apiko részére
Nagyon lassan kell feltölteni a rendszert hűtőfolyadékkal (1 liter/1 perc), és akkor biztosan nem lesz levegős.
Hosszabb használat után viszont elvileg ki kellene dolgoznia a levegőt, ha közben utántöltéssel pótolod a levegő helyét.