2025. Január 12. - Ernő
Mazda 323
Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!
A hengerfal olajháztartása, kenése.
Mazda2 Show autók.
Mazda 3 MPS KW futómű tuning.
MOTOROLAJ 5-10.
ALKATRÉSZ BÖNGÉSZDE, Mazda és más.
Friss topikok:
Mazda szerviz előélet lekérdezése Kérdések Mazdáról a szakértőnek Mazda5 Mazda3 Még több fórum téma
Mazda RX-8 2002-2012.
Ajtók száma: 2+2
Hosszúság, szélesség, magasság: 4430/1770/1340 mm
Tengelytávolság: 2700 mm
Ülések száma: 4
Hengerelrendezés:
Kéttárcsás wankel elvű motor
Bolygódugattyúk száma: 2
Motorbeépítés: elöl, hosszában
Szívómotor, szekvencionális befecskendezés
Sebességfokozatok száma: 5, vagy 6 kézi
Kamratérfogat (cm3): 2 x 654 = 1308
Sűrítési viszony: 10,0:1
Változó hosszúságú szívócső rendszer
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 192 (141)/7000, illetve 231 (170)/8200
Nyomaték (Nm / 1 min): 220/5000, illetve 211/5500
Gyorsulás 0-100 km/h: 7,2 és 6,4 mp.
Végsebesség: ~223, és ~235 km/h
Több autó
mazda-auto.hu | 2010-03-22 14:23 Solt részére
Először mindenképpen megfelelő áramellátást kell adni az autónak, enélkül nem lehet diagnózist felállítani. Ez lehet egy feltöltött akksi, vagy egy ún. "bikázás". Az indítózás alatt, főleg egy ilyen régen indított motor esetében 10V alá eshet a feszültség, ami a legtöbb elektronikai egység működéséhez nem elég.
Solt | 2010-03-19 20:36
Tisztelt Szakértő!
1995-ös 323F (BA) 2.0i autómnál merül fel indítási probléma, nem indul el. Az utolsó működés a januári nagy hidegben volt, ekkor még pöccre beindult pár hónapos állás után. Azóta szintén állt, eljött a jó idő, akku feltöltve, indítózás: az önindító nem forgat rendesen, egyidejűleg elindul a két ventilátor , második próbára már jobban forgatott, harmadjára már kezdett távoli hajlandóságot mutatni az elindulásra, még egy két rövid próba, majd lemerülés. Pár nap múlva hasonló a helyzet, a próbálkozások nagy részében a ventilátorok bekapcsolnak, ez utóbbit végképp nem tudom mire vélni.(?) Kezdő autósként elég tanácstalan vagyok.
A kérdésem az lenne, hogy ezek alapján egyértelmű-e, hogy elektromos hiba, és mondjuk első körben próbáljam meg új akkumulátorral, nézessem meg villamossági szerelővel, vagy az is elképzelhető, hogy a hosszabb állás nem tett jót a motornak, leragadhat ott ennyire valami, valóban káros, ha sokat áll?
Mintha a motor sem igazán akarna indulni, mégha egyszer-egyszer elég jól megforgatja is az indítómotor. Jelen pillanatban nagyon esedékes egy olajcsere (nem a megtett km miatt, hanem jó régóta van benne).
Az idénre tervezek vezérmű felújítást, ezt szeretném önöknél végeztetni, bár nem önök a legközelebbi mazda szerviz, nem is a legtávolabbi, színvonalas honlapjuk ébreszt nagy bizalmat.
mazda-auto.hu | 2010-03-18 15:06 Regu részére
1.A kerékjárati űr nem lesz kisebb, hiszen a kerék átmérője nem változik, hiszen a nagyobb felnihez peresebb gumit használunk, hogy ne csaljon az km óra, illetve az áttétel ne módosuljon.
2. A futómű terhelése egy nagyobb felnitől nem változik jelentősen, ha a felni szélessége és ET száma nem tér el jelentősen a gyári értékektől.
Regu | 2010-03-18 12:26
Sziasztok.
Olyan kérdésem lenne, hogy 1998-as 323f(BA) mazdára, milyen felni méretet lehet feltenni, ami még nem károsítja az autót.
Sokan mondták, hogy 17"-os jó, de azt is sokan mondták, hogy az tönkre teszi az autót.
A mostani 14-es kicsit bután néz ki raj, mert nagyon nagy űr van a kerékjáratban.
16"os felnire gondoltam, de nem tudom, hogy érdemes e. Válaszotokat előre is köszönöm.
Helló
Zsoltimacko | 2010-03-11 12:30 mazda-auto.hu részére
Köszönöm a gyors választ!
A motor gyönyörűen jár és indúl, az oxigén szenzor szerintem jó, mert a CO-értéke kitűnő a motornak.A kopogásérzékelőt hogy lehet vizsgálni?
Zsoltimacko
mazda-auto.hu | 2010-03-11 11:55 Zsoltimacko részére
A trafót is lehet vizsgálni, sokszor egy stroboszkóp lámpával is kiszűrhető a hibája. Egyébként nem rángat a motor? A kopogásérzékelő is lehet rossz, oxigén szenzor stb...
Zsoltimacko | 2010-03-11 11:42
Tisztelt Mazda-autó!
3éve vettem egy 2003-as évjáratú 323F 1,6 literes Mazdát. Eleinte nem volt semmi gond, de fokozatosan ki-ki gyullad a hibvisszajelzés a műszerfalon. Aztán persze valamikor elalszik, de ezt mostanában egyre ritkábban veszem észre. Mazda szevíz híján egy bosch műhelybe megnézettem egy KTS520-as hibakiolvasóval, és az első henger kopogásérzékelőjét jelezte ki hibának, de hozzá tették hogy a japán autók kiolvasására nem a legjobb ez a gép, és jobb lenne egy mazda szervízben használatossal kiolvasni.
A kérdésem ezek után az lenne hogy önök szerint mi lehet ilyenkor a gond? Gyertyát már cseréltem, bár az első henger gyújtótrafója már cserélve volt, valószínűleg bontóbol, mert rá van írva fehér fetékkel a típusa.
Segítségüket, őtleteiket szívesen fogadnám!
Köszönettel:Zsoltimacko
mazda-auto.hu | 2010-03-08 09:22 novi68 részére
Köszönjük a vásárlást!
novi68 | 2010-03-05 12:56
Köszönöm,ma megkaptam a kért alkatrészeket!
Üdv.: Novotny
novi68 | 2010-03-04 17:04 mazda-auto.hu részére
Köszönöm gyors válaszát!
Üdv.: Novotny