2025. Január 13. Hétfő - Veronika

Mazda 323

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


Kukac | 2008-11-18 17:26

Köszönöm, akkor a válaszok alapján gondolom cseréljek olajat most gyakrabban és figyeljem a változást. Lalito: napi kb 4 km-t közlekedek úgy, hogy a legalacsonyabb fordulatszám a 3000 ;)

mazda-auto.hu | 2008-11-18 15:59 Kukac részére

1.Gyári tűrésen bőven belül van az olajfogyasztás, csak a megszokott mennyiség ennél kevesebb.

2. Az olajlehúzó gyűrűk az évek alatt a gyűrűfészekben felhalmozódó szennyeződésk hatására képesek leragadni a fészkükben, és így már nem követik pontosan a hengerek alakját, és ezért az olaj el tud "szökni" az égéstérbe. Korszerű olajokat használva, illetve az olajszintet és az olajcserét betartva ez a jelenség szinte kizárható.

Lalito | 2008-11-18 14:04

Feltéve ha nem Wankel.

Lalito | 2008-11-18 14:03

A 3literes olajfogyás az szinte egy teljes olajcsere:-)10000km-en.
Szerintem ha 5dl-ert fogyasztana már az is sok.

Kukac | 2008-11-18 10:58

Azt elefelejtettem írni, hogy az olajfogyást normálisnak tartom, mivel a fordulatszámtartományt ki szoktam használni, ha a forgalom engedi :)

Kukac | 2008-11-18 10:56

Köszönöm a válaszokat. Ma reggel nem csinálta, pedig hidegebb volt mint tegnap (amikor is produkálta). Én arra tipelek, hogy valami üzemanyagszabályozási dolog lehet. Ha szimering lenne, gondolom minden alkalommal kellene jelentkeznie a jelenségnek, nem?
Yellowcard: az mit jelent, hogy leragad a gyűrű? Olyankor mit lehet tenni ellene? A leírt olajcserés próbálkozást?

mazda-auto.hu | 2008-11-17 08:26 yellowcard részére

yellowcard-nak valószínűleg igaza van.

Csak szétszerelés után lehet javítási összeget mondani. Elképzelhető, hogy egy-két sűrűbben végrehajtott szintetikus olajcsere 5000km-enként, kitakarítja a motort, és megszűnhet a proléma, amennyiben nem a szelepszár szimmeringek vannak elöregedve.

yellowcard | 2008-11-16 17:49 Kukac részére

Te is azzal küzdesz mint sokan mások :)
Nekem is ez van most napirenden. lehet szelepszár szimmering, de mint pl nekem. leragadt az olajlehúzó gyűrű és az égéstérbe befolyik az olaj.---> olajfogyás
én erre tippelek

Kukac | 2008-11-16 12:32

Tisztelt Mazda-auto.hu!

Egy 97-es 323F-em van 1.5-ös motorral. A mostani hidegben feltűnt, hogy hidegindításkor csúnya füstfelhő távozik a kipufogóból, nagyjából a régi Trabantom szivatóval indításához hasonlatos helyzetet teremtve. A füst enyhén kékes színű és fél percen belül megszűnik. Csak hidegben való első indításnál jelentkezik, ha már járt a motor, akkor csak az autó teljes lehűlése után lehet újra produkálni.
A kérdéseim: sejthető-e a hiba oka, ha igen mekkora teljes költség várható a javítás egészére? Az autó 10000 km-en kb 3L olajat fogyaszt.

mazda-auto.hu | 2008-11-12 15:36 evilbill részére

Nálunk 5810,-Ft darabja, de a másik két lehetőség is gyári szerelésű gyertya (Mazda 323 1.6), és azok darabja 1800,-Ft.

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Mazda3 MPS BL 2009-

Ajtók száma:     5
Ülések száma:     5
Hossz./szél./mag.: 4505/1770/1460 mm

Tengelytávolság: 2640 mm

Hasmagasság: 145 mm

Saját tömeg: 1460 kg

Légellenállási együttható: 0,32 cw

Hengerelrendezés:  soros

Turbófeltöltő.   
Hengerszám:     4
Motorbeépítés:   elöl, keresztben

Nagynyomású, közvetlen benzin befecskendezés.

Sebességfokozatok száma: 6 
Lökettérfogat (cm3):     2261
Furat / löket (mm): 87,5 / 94   
Sűrítési viszony:  9,5:1   
Hengerenkénti szelepszám:     4
Szelepvezérlés típusa:   változtatható Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):     260(191)/ 5500
Nyomaték (Nm / 1 min):     380/3000

Gyorsulás 0-100 km/h: 6,1 mp.

Végsebesség: 250 km/h

Több autó