2025. Március 4. Kedd - Kázmér
Mazda 323
Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!
MOTOROLAJ 5-10.
új Mazda3 MPS.
Még több Skyactiv váltó.
Mazda logó történelem.
Mazda Toyota együttműködés, és Mazda8.
Friss topikok:
Mazda szerviz előélet lekérdezése Mazda3 (minden ami szerviz) Mazda3 Kérdések Mazdáról a szakértőnek Még több fórum téma
Lamborghini Countach QV 1985-1988.
Több autó
Ajtók száma: 2
Ülések száma: 2
Hosszúság, szélesség, magasság: 4170, 2000, 1070 mm
Tengelytávolság: 2500 mm
Hasmagasság: 105 mm
Hengerek: 12 henger V alakban 60°
Szelepek száma: 48
Motorbeépítés: hátsó tengely előtt hosszában
Szívómotor, karburátorok. (néhány késői USA verzió befecskendezővel)
Lökettérfogat (cm3): 5167
Furatxlöket (mm): 85,5x75 mm
Sűrítési viszony: 9,5:1
Teljesítmény (LE/ 1 min): 455 /7000
Nyomaték (Nm / 1 min): 501/5200
Sebességfokozatok száma: 5
Hátsókerékhajtás
Gyorsulás 0-100 km/h: 4,8 mp.
Gyártott darabszám: 610
Végsebesség: ~295-310 km/h
Kukac | 2008-11-18 17:26
Köszönöm, akkor a válaszok alapján gondolom cseréljek olajat most gyakrabban és figyeljem a változást. Lalito: napi kb 4 km-t közlekedek úgy, hogy a legalacsonyabb fordulatszám a 3000 ;)
mazda-auto.hu | 2008-11-18 15:59 Kukac részére
1.Gyári tűrésen bőven belül van az olajfogyasztás, csak a megszokott mennyiség ennél kevesebb.
2. Az olajlehúzó gyűrűk az évek alatt a gyűrűfészekben felhalmozódó szennyeződésk hatására képesek leragadni a fészkükben, és így már nem követik pontosan a hengerek alakját, és ezért az olaj el tud "szökni" az égéstérbe. Korszerű olajokat használva, illetve az olajszintet és az olajcserét betartva ez a jelenség szinte kizárható.
Lalito | 2008-11-18 14:04
Feltéve ha nem Wankel.
Lalito | 2008-11-18 14:03
A 3literes olajfogyás az szinte egy teljes olajcsere:-)10000km-en.
Szerintem ha 5dl-ert fogyasztana már az is sok.
Kukac | 2008-11-18 10:58
Azt elefelejtettem írni, hogy az olajfogyást normálisnak tartom, mivel a fordulatszámtartományt ki szoktam használni, ha a forgalom engedi :)
Kukac | 2008-11-18 10:56
Köszönöm a válaszokat. Ma reggel nem csinálta, pedig hidegebb volt mint tegnap (amikor is produkálta). Én arra tipelek, hogy valami üzemanyagszabályozási dolog lehet. Ha szimering lenne, gondolom minden alkalommal kellene jelentkeznie a jelenségnek, nem?
Yellowcard: az mit jelent, hogy leragad a gyűrű? Olyankor mit lehet tenni ellene? A leírt olajcserés próbálkozást?
mazda-auto.hu | 2008-11-17 08:26 yellowcard részére
yellowcard-nak valószínűleg igaza van.
Csak szétszerelés után lehet javítási összeget mondani. Elképzelhető, hogy egy-két sűrűbben végrehajtott szintetikus olajcsere 5000km-enként, kitakarítja a motort, és megszűnhet a proléma, amennyiben nem a szelepszár szimmeringek vannak elöregedve.
yellowcard | 2008-11-16 17:49 Kukac részére
Te is azzal küzdesz mint sokan mások :)
Nekem is ez van most napirenden. lehet szelepszár szimmering, de mint pl nekem. leragadt az olajlehúzó gyűrű és az égéstérbe befolyik az olaj.---> olajfogyás
én erre tippelek
Kukac | 2008-11-16 12:32
Tisztelt Mazda-auto.hu!
Egy 97-es 323F-em van 1.5-ös motorral. A mostani hidegben feltűnt, hogy hidegindításkor csúnya füstfelhő távozik a kipufogóból, nagyjából a régi Trabantom szivatóval indításához hasonlatos helyzetet teremtve. A füst enyhén kékes színű és fél percen belül megszűnik. Csak hidegben való első indításnál jelentkezik, ha már járt a motor, akkor csak az autó teljes lehűlése után lehet újra produkálni.
A kérdéseim: sejthető-e a hiba oka, ha igen mekkora teljes költség várható a javítás egészére? Az autó 10000 km-en kb 3L olajat fogyaszt.
mazda-auto.hu | 2008-11-12 15:36 evilbill részére
Nálunk 5810,-Ft darabja, de a másik két lehetőség is gyári szerelésű gyertya (Mazda 323 1.6), és azok darabja 1800,-Ft.