2025. Február 23. - Alfréd
Mazda6
Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!
Bukólámpás Mazda 323F találkozó.
Mazda logó történelem.
MOTOROLAJ 5-10.
Mazda5 2,0 DISI teszt
Győzelem Laguna Seca-ban.
Friss topikok:
Mazda szerviz előélet lekérdezése Mazda3 (minden ami szerviz) Mazda3 Kérdések Mazdáról a szakértőnek Még több fórum téma
Jaguar XJ-13 1964
Ajtók száma: 2
Ülések száma: 2
Hosszúság, szélesség, magasság: 4483, 1854, 965 mm
Tengelytávolság: 2438 mm
Saját tömeg: 998 kg
Hengerelrendezés: 12 henger V alakban
Szelepek száma: 24
Furat/löket: 87 / 70 mm
Sűrítési viszony: 10,4:1
Motorbeépítés: középen, hátsó tengely előtt
Benzin befecskendezés
Lökettérfogat (cm3): 4994
Szelepvezérlés típusa: DOHC
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 509(374,3)/ 7600
Nyomaték (Nm / 1 min): 523/ 6300
Sebességfokozatok száma: 5
Gyorsulás 0-100 km/h: nincs adat
Végsebesség: 274 km/h
Mindössze 1 darab példány készült.
Több autó
gulyas_peter | 2010-06-25 09:43 mazda-auto.hu részére
Tisztelt Mazda-auto!
Köszönöm válaszát a légzsákkal kapcsolatban, de sajnos az enéymben nem világít a középkonzoli légzsák lámpa. Akkor mindig aktív a jobboldali légzsák?
mazda-auto.hu | 2010-06-25 09:27 Fecó részére
A magassugárzó jeleiből mindenképpen szűrni kell az általában 3000-4000Hz (típustól függően) alatti frekvenciákat, különben gyorsan le fog égni a membrán tekercse. A +/- felcserélése a fázis megfordítása, de mivel ilyen magas frekvenciákon már igen "meredek" a sinus hullám, ezért nem igazán észlelhető a fázisfordítás hatása, főleg, hogy az autó utasterében az elnyelődések-visszaverődések is közrejátszanak. Érdekesség, hogy egy autó utasterében sokszor az egyes hangszórók (mély-mélyközép jobb-bal) fázisainak egyenkénti fordítgatásaival lehet jó színpadot csinálni. Akár ellentétes fázisban is lehet a jobb és bal oldal. Persze ideális lehallgatási körélmények, tehát nem autó utastér esetén, ne fordítsuk meg a fázisokat!
Fecó | 2010-06-24 21:29 sollag részére
Szia.
Ezt is kössz.
Én meg szinte semmit,nem értek ehhez,inkább gyakorlatias vagyok.
A csipogó 2 eres vezetékében van közbeépítve a váltó,és a vezeték átlátszó szinű,és az eggyikszál,(sok több vékony szálból áló)sodrott réz,a másik pedig(több vékony szálból áló sodrott fém.Cserélgetem a polúsokat,de nem vettem észre minnimális hangi eltérst sem,(a basszústól kiemelődik a magas hang,és csak a mas szól rajta).Mindegy az egyik hozzáértő ismerőssel a hétvégén kimérjük.
A boltosnak mutattam a gyárilag kiépített helyet,és szerinte benne van a váltó gyárilag.
Mivel ezen az útólagosan beszerelt csippatón is van.
sollag | 2010-06-24 17:42
Helló!
Először is köszi mazda-autónak, hogy profin tisztázta, a légzsák / ablakemelő kérdést!:)
Hátsó bizt.öv esetén próbáld meg megjegyezni, hogy melyik ülés visszajelzője villog, és annak az "anya" csatiját megnézni.
Autóvillamosságban annyira nem vagyok profi, de emlékeim szerint:
- Számít a +/-, különben "befelé" fog dolgozni a hangszóró
- kell a hangváltó, hogy a csipogó, csak a magas frekvenciájú jeleket kapja meg, és ne próbálja meg Pl. az 50 Hz-es mélyeket "csipogni" :)
Fecó | 2010-06-24 17:15 sollag részére
Szia.
Kössz az infót.
Mivel nekem ez a Mazda a második autóm,(korábbn,pár évig egy OFF,semmiben sem automata F Astam volt).És nnek tudatáb ORIÁSI a difi,(természetesen a hatos javára).Korábban meg apámtól kapott,Ezeröcsit "hajtottam",de ez elég rég volt,(igy hát hát nem lehet,Zsigúlis minőségihasonlatom,sem ezzel,sem az Astrával egybevetve).
Sejtettem a 3 lámpa ikonjainak ez lenne a(helyes) fúnkciója.
Cak mikor nem ül hátúl senki,(ami nem sürűn van),fel-fel villan valamelyik figúra).Igazad van.Nem fillog,henem néha fel-fel villan,megmútatkozik váratlanúl az emberke,(bocsesz rosszul/megtévesztően írtam ezt is).Ezért gondolok kontakt hibára,(ami felőlem igy is maradhat,mert annyira nem zavar).A kérdés igazán a műkődésre(igy kell-e lenni-e)irányúlt.
Ja még egy.
Tegnap tettem bele, két,(jobbra/balra)csipógot,madzaghoz iktatott hang váltóval.Igazándiból eltérően van jelőlve a két polus,és a kiépített csatihoz való illesztés minegy?Illetve szűkséges bele ez váltó?
Kössz.
mazda-auto.hu | 2010-06-24 16:52 Fecó részére
A jobb első ülésben van egy súlyérzékelő. Ha beindítás után is világít a középkonzoli légzsák lámpa, akkor nem fog nyílni a jobb oldali légzsák.
Az első szériás Mazda6 kivitelekben 2002-2005.07. csak a vezetőoldali ablak automata, a többi nem. Ezekben az évjáratokban a távirányítós ablakfelhúzás sem működik.
mazda-auto.hu | 2010-06-24 16:51 Fecó részére
A jobb első ülésben van egy súlyérzékelő. Ha beindítás után is világít a középkonzoli légzsák lámpa, akkor nem fog nyílni a jobb oldali légzsák.
Az első szériás Mazda6 kivitelekben 2002-2005.07. csak a vezetőoldali ablak automata, a többi nem. Ezekben az évjáratokban a távirányítós ablakfelhúzás sem működik.
sollag | 2010-06-24 16:22 Fecó részére
Helló!
Egyet értek, a légzsák az szerintem is évjárat függő, viszont azt el tudom képzelni, hogy az ablakok automatizáltsága felszereltségfüggő legyen. Előtte alap Focusom volt, ott csak a vezetőoldal és csak lefelé (!) volt automata...
2. es pont esetén jogos, én is szoktam hallani a 2 mp előtt egy relé(?)hangot.
A 3 lámpa a 3 hátsó ülőhely bizt.öv bekötöttségét jelzi. Ha nincs becsatolva az öv, akkor piros, ha be van csatolva, akkor zöld. A színváltáskor csippan is egyet. Nekem még soha nem villogtak. (Hacsak azt az esetet nem számolom, amikor anyukám nehezen kötötte be magát :) )
Fecó | 2010-06-24 15:08 sollag részére
Üdv Hölgyek/URAK.
Valszeg nem felszereltség,inkább évjárat függő ez a légzsák kapcsolás,(de pontosan úgy van ahogy Sollag írja,(igaz ő is kissé nagyvonalakban,ez utobbiért bocsesz tőle,igazándiból nem lehet bőven/érthetőbben írni,mert akkor bele is keveredhet az ember az értemezésbe).Ezt az ablak tanítási folyamat 2 -es pontját,azal egészíteném ki(addig tartsd húzva,míg nem hallasz,egy enyhe de éles pattanás szerű hangot).
Nekem szervizíleg és leptoposan kiiktatták,a vezető őv csipógos jelzését,később meg vissza,inkább szóljon,és zavar melettem ülő őv kapcsolását nen jelzi(ami csak a vezetőülésben ülőt jelzi,(igy én is azt gondolom,valszeg azt is,vagy kulcsal,vagy automatikusan ki lehet kapcsolni).De a relatíve "régebbi" 136 díeselt nem ismerem részletesen,(de a szomszédét/szomszédén meglesem,ERŐSEN ÉRDEKEL,mi-hogy van rajta műkődésileg).
Eggyébként az F/L-nél mit és mikor kell jeleznie a tető szélénél fent lámpácskáknak(mert az autónál kontatk gebasz lehet,mert villog a lámpácska néha,hol zöld,hol piros figúrái)?
Kössz.
gulyas_peter | 2010-06-24 13:57 sollag részére
Helló!
Igen, erre rájöttem, csak azt nem tudom, hogy hogyan lehet kikapcsolni.