2025. Február 24. Hétfő - Mátyás

Mazda6

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


Den | 2010-04-02 20:22

Ja, hozzátenném, hogy ezt az olajfogyasztást agip full szintetikus 5-40-es olajjal produkálta, ha ez lényeges, megnéztem a kartert, van egy kis légmozgás, füst az nincs.

Den | 2010-04-02 20:15

Nagyon hasznos dolgokat olvastam a fórumon, így sok minden gyári hibrára rájöttem a kocsimmal kapcsolatban. Nekem egy 2003-as 1.8 benzin mazda 6-om van. Arra szeretnék választ kapni, hogy milyen gyakori ezeknél az olajfogyasztás? Az enyém kb 4-5 decit eszik 1000 km-en, mi lehet ennek az oka. 150.000 km van benne, nagy valószínűséggel. Van rá esély, hogy egy szelepszár szimering cserével orvosolható?

waklarma | 2010-04-01 21:00 dobaki2 részére

Nagyon köszönöm az infót!!

dobaki2 | 2010-04-01 20:47

Ha jól emlékszem valamilyen szürke színű anyag volt amit olyan dobozból nyomtak ki mint a fugasziles doboz.

A kormányoszlopot lebontani nem nagy dolog. Elöször a műanyag burkot kell leszedni. A csavarokat kiszeded, majd ovatosan szét bontod az alsó és felső műanyag borítót. Ha jól emlékszem (már kb. 4 éve volt) két nagy csavar tartja a kormány oszlopot, amelyet így le lehet hajtani, és széthúzni. Arra ügyelni kell, hogy a széthuzás után ugyanolyan helyzetbe kerüljön vissza a kormányrúd, mert különben a kormánykerék nem fog középen állni, és csak a kormánykerék levételével lehet újra központosítani. Bocs ha véletlenül kihagytam valamit, de kis műszaki érzékkel otthon is meg tudja csinálni az ember. De ha nem érzel bátorságot hozzá, akkor vidd be a szervízbe, max. félóra alatt megoldják. Egyébként szerintem valamilyen szilikonos - gumi jellegű - tömitőpaszta lehetett amivel bekenték. A szervízben egy öreg szerelő saját tapasztalata alapján kezdték a szervízben használni!

waklarma | 2010-04-01 19:37

És leírnád pontosan, hogyan csináltad? tidirium1@hotmail.com
köszi!

waklarma | 2010-04-01 16:54 dobaki2 részére

Az valami szilikon volt? nem tudod?

dobaki2 | 2010-04-01 07:35

A kormányoszlopot kell széthuzni (egy kis műszaki érzékkel nem nagy munka, de akinek nincs bátorsága hozzá az ne csinálja házilag). Én kétszer zsiroztam otthon hagyományos csapágy zsírral, de kb. 1-1,5 hónap mulva jelentkezett újra a hiba. Nekem végül egy szervízben olyan anyaggal kenték be ami amikor megkött akkor lágy gumiszerü anyaggá vált. Utánna az én kocsim az eladásig (kb. 2 év) nem produkálta a hibát.

nagyand | 2010-04-01 07:11

Pontosan mit kell bekenni zsírral? ès mennyire kell szétbombázni hozzá az autót hogy belehessen kenni?

waklarma | 2010-03-31 18:05

Köszi a válaszokat! Otthon tudom pótolni? megoldható?

várati | 2010-03-31 18:04 waklarma részére

Üdv!
Szintén tapasztaltam ezt a jelenséget,de nincs megkopva semmi, csak az elfáradt kenőanyagot(tartós jól tapadó jó minőségű zsír) kell pótolni,és már nem is érzed.

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Ferrari 288 GTO 1984

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4225, 1850, 1150 mm

Tengelytávolság: 2450 mm

Hasmagasság: 120 mm

Saját tömeg: 1160 kg
Hengerelrendezés: 8 henger V alakban 90 fok

Szelepek száma: 32

Furat/löket: 80 / 71 mm

Sűrítési viszony: 7,6:1

Turbófeltöltő: 2 db IHI turbó, 2 db levegő-levegő köztes hűtő   
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt

Benzin befecskendezés

Sebességfokozatok száma: 5 
Lökettérfogat (cm3):     2855     
Szelepvezérlés típusa:   Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):     400(294,6)/ 7000
Nyomaték (Nm / 1 min):     496/ 3800

Gyorsulás 0-100 km/h: 4,8

Végsebesség: 305 km/h

Több autó