2025. Február 28. Péntek - Elemér

Mazda6

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


zszs | 2009-05-16 18:43

Sziasztok,

A napokban többször is araszoltam autópályán dugóban és az alábbi problémára lettem figyelmes: járó motornál, üresben gurulva a fékpedál többszöri megnyomásával a fékpedál felkeményedik és megszűnik a fékhatás. Amint visszatettem sebességbe, a fékhatás helyreállt. Nem volt túl biztató. :) Mi okozhatja ezt a jelenséget?
(M6, 6 éves, dízel, 150e km)

tucsi | 2009-05-16 17:47

Sziasztok,

Epp mazda 6 vasarlas elott allok, mar meg is van a kiszemelt peldany (2004.09, 2.0 diesel, 137 lo), viszont nekem nagyon kemenynek tunik a szervo. Ez teljesen normalis?
Jelenleg egy 96-os Bravam van, es annak vajpuha a szervoja, ezert is erdeklodok.
Amugy mi az, amire figyelni kell vasarlas elott, miket erdemes megnezni rajta?

Koszonom szepen!

mazda-auto.hu | 2009-05-15 11:43 dobaki2 részére

1.Igen, beleesik.
2. A programozást úgy kell végrehajtani, ahogy a Mazda előírja.
3. Természetesen így látatlanban, egy hanghatás alapján valamilyen hiba megítélése nem lehet konkrét, tehát nem zárható ki az sem, hogy más adja a hangot.

dobaki2 | 2009-05-15 10:26

A furcs az, hogy attól az időponttól adja -ezek szerint vélhetően a turbó- amikor software frissítés volt kb. 2 hónapja. Azt megelőzően ez a hangjelenség nem volt. Hiába vittem vissza a szervízbe a számítógép nem mutatott ki hibát. Lehet hogy egy teljes sotware törlés és újra telepítés megoldhatja a problémát? A fogyasztás majd majd 500 km-re kivetítve volt 12.2 liter. Az alvázszáma a motornak:JMZGH19D601147511 Ez a motor beletartozik a jelzett szériába? Ha jól értem akkor a morgó hangnak semmi köze a kettős tömegű lendkeréknek?

mazda-auto.hu | 2009-05-15 10:04 dobaki2 részére

1. Ennél a típusnál egy bizonyos alvázszám tartományon belül a turbófeltöltő járókerekének lapátjain rezonancia jelenség léphet fel bizonyos működési fázisokban, a kipufogó oldalon. Lehet, hogy ez az a hang. A PCM programozásával ez a hiba teljesen megszüntethető. 2. Az átlagfogyasztás adatot érdemes minden tankolás után lenullázni és akkor is csak 50-100 km után ad megbizható adatot. Így mutatott 12,2 litert?

dobaki2 | 2009-05-15 08:50

2008-as 2.0 deiesel gépkocsim van. 1-es és 2-es sebesség fokozatokban lehet leginkább érzékelni, ha kipörgetem a motort a kuplung kinyomását követően az alapjárathoz való fordulatszám visszaesése során egy jól hallható morgó hang van. Többen azt mondták, hogy a kettős tömegű lendkerék adhatja a hangot. Ez most természetes jelenség, vagy nem? Ha igen akkor milyen mértékig az? Korábbi szintén diesel Mazda 6 (120 LE) és Mazda 5 (110 LE) gépkocsimon ez miért nem volt tapasztalható? Jelenleg még van egy fúrcsa erőteljes szívóhag is, amit csak alapjáratnál nem lehet hallani. Ezt a hangot az utastérben is lehet hallani mind gyorsításkor, mind állandó sebességnél. Egyik szakszervízben a turbót jelölték meg mint zajforrást. Igaz azt is elismerték, hogy másabb a hangja mint más Mazdában. A teljesítmény jelenleg jó az autónak, csak mintha a fogyasztás lenne magas. Igaz csak az utolsó tankolást követően tapasztaltam kirívó átlagfogyasztást 12,2 l/100km. Ilyen még sosem volt. Még állandó városi fogyasztás mellet sem nőt 8,5-9 fölé. Esetleg lehet, hogy a turbó okozhatja a kettöstömegű lendkeréknek tulajdonított hangot is.

tranyos | 2009-05-14 18:50 mazda-auto.hu részére

Rendben, jó a 14 óra. Köszönöm!

sisek | 2009-05-14 18:35

Sziasztok. 2003-as 6-os mazdát szeretnék venni. Egyelore csak tippeket gyűjtök, hogy amikor eljutok odáig, hogy megnézzem a kiszemelteket, akkor mire figyeljek nagyon. Mazda gyári progit illetve kábelt hol lehet beszerezni, hogy le tudjam szedni a computer adatait. Onnet egy csomo hibat ki lehet szűrni. Előre is köszi

sisek | 2009-05-14 18:35

Sziasztok. 2003-as 6-os mazdát szeretnék venni. Egyelore csak tippeket gyűjtök, hogy amikor eljutok odáig, hogy megnézzem a kiszemelteket, akkor mire figyeljek nagyon. Mazda gyári progit illetve kábelt hol lehet beszerezni, hogy le tudjam szedni a computer adatait. Onnet egy csomo hibat ki lehet szűrni. Előre is köszi

mazda-auto.hu | 2009-05-14 12:58 tranyos részére

Kedden 14 óra lenne jó.

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Jaguar XJ-13 1964

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4483, 1854, 965 mm

Tengelytávolság: 2438 mm

Saját tömeg: 998 kg
Hengerelrendezés: 12 henger V alakban

Szelepek száma: 24

Furat/löket: 87 / 70 mm

Sűrítési viszony: 10,4:1  
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt

Benzin befecskendezés 
Lökettérfogat (cm3):     4994    
Szelepvezérlés típusa:   DOHC
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):     509(374,3)/ 7600
Nyomaték (Nm / 1 min):     523/ 6300

Sebességfokozatok száma: 5 

Gyorsulás 0-100 km/h: nincs adat

Végsebesség: 274 km/h

Mindössze 1 darab példány készült.

Több autó