2025. Február 6. Csütörtök - Dóra

Mazda6

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


gulyas_peter | 2012-01-06 08:57

Tisztelt Mazda-autó! Tegnap voltam hajtóműolaj cserén. Ahhoz ugye le kell venni az alsó műanyagburkolatot a kocsi aljána motornál, és látam, hogy a bal oldalán a kocsinak egy vastagabb cső (azt mondták intercooler cső) kívülről nagyon olajos. Ez mennyire probléma? Haldoklik a turbó? Az olajfogyásom nagyon kicsi 5000kmen 1 dl olaj fogyott. 5w40ből. A turbó jól dolgozik, kocsi teljesítményén nem veszek észre semmit, 1800tól megy rendesen. Válaszod előre is köszönöm!

mazda-auto.hu | 2012-01-06 08:46 histar részére

A képek alapján úgy tűnik, hogy folyadék nem fért el a felső holtponton a sűrítési térben (hidrolock). A szomszédos dugattyú kompressziós mélyedése gyakorlatilag tiszta, ebből kiindulva az a henger nem kaphatott sok motorolajat. Ha megosztott a motorolaj beszívás, akkor elsősorban a fellazult befecskendező mellett szívhatott be nagyobb mennyiséget az adott henger, illetve a megszorult olajlehúzó gyűrű mellett feljutó olaj is közrejátszhatott. Nem látok utógyújtás okozta olvadási sérülést, így a hidrolock megelőzhette az utógyújtás miatti túlterhelés okozta olvadás, anyagkiválás kialakulását. Még egy további lehetőség, hogy a dugattyú tetőn látok egy sérülést, mely következhetett idegen anyag beszorulásából. Ha ez igaz, az a hengerfejen is látható lenne, de én azt nem láttam. Ilyen esetben szintén hasonló, olvadás nélküli törés következik be. Az olajos dugattyút pedig okozhatta, a törés után megszűnt kompresszió következtében bekövetkező rossz égés.

Haji | 2012-01-05 12:18 mazda-auto.hu részére

És akkor már keringeti is a hűtőfolyadékot? Vagy még kell hozzá külön szivattyú is?

mazda-auto.hu | 2012-01-05 12:04 LKWnorbert részére

A Webasto Hungária oldalán a kapcsolat linken elérhető telefonszámot kellene felhívnod, és megkérdezni, hogy az első generációs Mazda6 kályhájához használható-e a Thermo Top E,C,P,V rendszerekhez használható univerzális távirányító egység?

histar | 2012-01-05 10:30 mazda-auto.hu részére

Tudok képet küldeni a dugattyúról, még benne van a blokkban. Lassan mennek a dolgok... A sérülés átmérős, a repedés széle egyenetlen, anyagkiválás is történt.

histar | 2012-01-05 10:30 mazda-auto.hu részére

Tudok képet küldeni a dugattyúról, még benne van a blokkban. Lassan mennek a dolgok... A sérülés átmérős, a repedés széle egyenetlen, anyagkiválás is történt.

mazda-auto.hu | 2012-01-05 09:09 mazda-auto.hu részére

4. ...tehát ha látnám a dugattyút... Persze nyilván erre már nem kerül sor.

mazda-auto.hu | 2012-01-05 09:07 histar részére

1.Az, hogy felpörgött a motor, és gyújtáselvétel után is tovább pörgött még pár másodpercig, és csak ezután állt le, azt jelenti, hogy nem gázolajat használt üzemanyagnak a felpörgéshez. A gázolaj befecskendezés azonnal leáll gyújtáselvétel után, így a motornak le kellett volna állnia. 2. Valószínűleg motorolajat szívott be valamelyik henger, vagy akár mind. Elképzelhető, hogy valamelyik injektor fellazult, és ott szívott olajat az adott henger. Ezt erősíti, hogy egy dugattyú van elrepedve, tehát valószínűleg ez több motorolajat szívott, mely akár ún. hidrolock-hoz vezethetett. Persze a dugattyú az utógyújtás miatt is sérülhetett, de ilyenkor általában nem reped, hanem anyagkiválás, olvadás jelentkezik. A fellazulás a kompressziót is csökkenti, akár nulla értékig. 3. Lehet, hogy minden henger kapott motorolajat, bár ha ez igaz lenne, nem csak üresben pörgött volna fel a motor. Minden henger általában a turbó csapágyának extrém kopása, vagy henger tömítetlenség okozta (vagy túl magas motorolajszint) túl magas kartergáz nyomásból következhet. Ilyenkor a motor felkapja a motorolajat, és azzal jár, túlpörög. 4. A dugattyú látva, gyakorlatilag egyértelműsíteni tudom az okot.

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Lamborghini Diablo GT 1999

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4430, 2040, 1115 mm

Tengelytávolság: 2650 mm

Hasmagasság: 110 mm

Saját tömeg: 1530 kg
Hengerelrendezés: 12 henger V alakban 60°

Szelepek száma: 48

Furat/löket: 87 / 84 mm

Lökettérfogat (cm3) : 5992

Sűrítési viszony: 10,7:1   
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt

Benzin befecskendezés 
Szelepvezérlés típusa:   Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):  574,9(422,8)/ 7300
Nyomaték (Nm / 1 min): 630 Nm / 5500

Sebességfokozatok száma: 5

Hátsókerékhajtás

Gyorsulás 0-100 km/h: 4,4 mp

Végsebesség: 338 km/h

Több autó