Borulási teszt is.
Az IIHS ütközési tesztciklusának része a 64 km/h-ás frontális ütközés, 50 km/h-ás sebességű oldalsó ütközés, illetve 32 km/h-ás hátsó becsapódás.Ezen kívűl a tető "teherbírását" is tesztelik. A CX-5 mind a négy tesztben a legmagasabb minősítést érdemelte ki.
A Mazda CX-5 egyébként az első olyan Mazda modell, mely teljes egészében az új SkyAktív tervezési filozófia jegyében fogant. Ennek része a kocsitest struktúrája is, mely a súlycsökkentés érdekében több ponton is ultra magas szilárdságú acélból építkezik, hogy kevesebb anyag felhasználásával is tökéletes merevséget nyújtson. A mérnökök helyes gondolkozását jelzi a törésteszt eredménye, illetve a már említett kiváló kezelhetőség, kimagasló takarékosság.