2025. Február 23. - Alfréd

2011.08.02.

Mazda hírek

Mazda CX-5 elérhető közelségben.

Mazda CX-5.

Forrás: Mazda

 Bármennyire is nem szeretnénk egyelőre a nyár végére gondolni, már most be kell jelentenünk, hogy Szeptember 13 és 25-e között a Frankfurti Nemzetközi Autókiállításon immár szériaérett formájában lesz látható a Mazda CX-5. A Mazda újabb formai és technológiai irányváltásaként is felfogható terepjáró szabadidőautó mindenképpen érdemes a figyelemre.  


Most az indulásnál is lesz minden.

 A CX-7 kisebb testvérének tekinthető CX-5 a Mazda újabb kori történetében egyedülálló módon, rögtön a gyártás indulásától elérhető lesz dízel és benzines motorokkal, illetve a kézi sebességváltó mellett automatikus egységgel. Nem is akármilyenekkel, hiszen a hajtáslánc elemei már az új SKYACTIV technológia jegyében születtek.

Mazda CX-5.

Mert SKYACTIV.

A részletekbe kissé belemerülve annyit lehet kijelenteni, hogy lesz kétliteres benzines SKYACTIV motor, és 2,2-es SKYACTIV dízel "normál" és nagyobb teljesítményű verzióban. Mielőtt szokás szerint megijednénk a kétliteres benzinestől, inkább bízzunk a SKYACTIV technológiában, mint a 1,2-es turbós benzinesek élettartamában! A Mazda elsősorban a környezetvédelemre fókuszált ezekkel a motorokkal, melyet a dízel 120g/km átlagos széndioxid kibocsátása is jelez. Egyértelmű, hogy ez kevesebb elégetett tüzelőanyagot is jelent.

Mazda CX-5.

Új fazon.

A Mazda ígérete szerint a CX-5 a márkára jellemzően precíz irányíthatóságot, sportos dinamikát valósít meg. Az új főformatervező - Ikuo Maeda -, által megteremtett KODO (Mozgás lelke) formanyelvezet a MINAGI és SHINARI tanulmányautók után a CX-5-ösön nyilvánul meg először szériaérett típuson. Az új családjegyek mellett agilitást, és vitalitást kell sugároznia a KODO jegyében megjelenő típusoknak, így a CX-5-nek is. A képek alapján ez úgy tűnik sikerült. A Mazda CX-5 értékesítésének kezdete világszerte 2012-ben várható.

Mazda CX-5.

Úgy tűnik, végre a Mazda is büszén hirdeti majd az autóiban található technológiát, legalább is erre utal a CX-7 hátsó ajtajára felhelyezett embléma:

Mazda CX-5. 

Ossza meg!

Vissza: Mazda hírek
címkék:



Autó katalógus

Ferrari 288 GTO 1984

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4225, 1850, 1150 mm

Tengelytávolság: 2450 mm

Hasmagasság: 120 mm

Saját tömeg: 1160 kg
Hengerelrendezés: 8 henger V alakban 90 fok

Szelepek száma: 32

Furat/löket: 80 / 71 mm

Sűrítési viszony: 7,6:1

Turbófeltöltő: 2 db IHI turbó, 2 db levegő-levegő köztes hűtő   
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt

Benzin befecskendezés

Sebességfokozatok száma: 5 
Lökettérfogat (cm3):     2855     
Szelepvezérlés típusa:   Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):     400(294,6)/ 7000
Nyomaték (Nm / 1 min):     496/ 3800

Gyorsulás 0-100 km/h: 4,8

Végsebesség: 305 km/h

Több autó