Most az indulásnál is lesz minden.
A CX-7 kisebb testvérének tekinthető CX-5 a Mazda újabb kori történetében egyedülálló módon, rögtön a gyártás indulásától elérhető lesz dízel és benzines motorokkal, illetve a kézi sebességváltó mellett automatikus egységgel. Nem is akármilyenekkel, hiszen a hajtáslánc elemei már az új SKYACTIV technológia jegyében születtek.
Mert SKYACTIV.
A részletekbe kissé belemerülve annyit lehet kijelenteni, hogy lesz kétliteres benzines SKYACTIV motor, és 2,2-es SKYACTIV dízel "normál" és nagyobb teljesítményű verzióban. Mielőtt szokás szerint megijednénk a kétliteres benzinestől, inkább bízzunk a SKYACTIV technológiában, mint a 1,2-es turbós benzinesek élettartamában! A Mazda elsősorban a környezetvédelemre fókuszált ezekkel a motorokkal, melyet a dízel 120g/km átlagos széndioxid kibocsátása is jelez. Egyértelmű, hogy ez kevesebb elégetett tüzelőanyagot is jelent.
Új fazon.
A Mazda ígérete szerint a CX-5 a márkára jellemzően precíz irányíthatóságot, sportos dinamikát valósít meg. Az új főformatervező - Ikuo Maeda -, által megteremtett KODO (Mozgás lelke) formanyelvezet a MINAGI és SHINARI tanulmányautók után a CX-5-ösön nyilvánul meg először szériaérett típuson. Az új családjegyek mellett agilitást, és vitalitást kell sugároznia a KODO jegyében megjelenő típusoknak, így a CX-5-nek is. A képek alapján ez úgy tűnik sikerült. A Mazda CX-5 értékesítésének kezdete világszerte 2012-ben várható.
Úgy tűnik, végre a Mazda is büszén hirdeti majd az autóiban található technológiát, legalább is erre utal a CX-7 hátsó ajtajára felhelyezett embléma: