2024. November 26. Kedd - Virág

Kérdések Mazdáról a szakértőnek

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


pogi | 2009-05-01 20:26

Tisztelt szakerto! Mazda 626 2.0D, 1991. Hogyan lehet kinullazni vezermuszij csere figyelmezteto kontrol lampat? Koszonom

mazda-auto.hu | 2009-04-28 08:09 Dergi részére

Ennél az évjáratnál már egyáltalán nem jellemző a henger repedés. Ezért elsősorban hengerfej tömítésre, vagy a hengerfejre gondolunk mi is. Egy ötlet: Gyári tömítés lett alkalmazva?

Dergi | 2009-04-27 16:46

Mazda E2200. Válasz
Semmit nem emelkedik a víznek a hőmérséklete, csak akkor ugrik meg, ha már kevés benne a víz. Ha sík terepen megyünk, akkor többezer km-t is el lehet menni vele és nem megy el belőle a víz
Egyébként az autó 1999-es és nem szervókormányos.
Válaszát előre is köszönöm:
Dergi

mazda-auto.hu | 2009-04-27 15:18

Kérdés, hogy drasztikusan emelkedik-e ilyenkor a vízhőmérséklet, vagy nem annyira jelentős a hőmérséklet emelkedés, csak egyszerűen nyomja ki a vizet a rendszer.
Amennyiben a második eset áll fenn, akkor valószínűleg hajszálrepedés van valamelyik henger hüvelyen. Persze ez csak 1997 előtti évjáratú autó esetében lehet igaz.

Dergi | 2009-04-27 14:57

Tisztelt Szakértő!
E2200-as mazdámon most lett a hengerfej felújítva, síkba köszörülve, stb., de most is tolja ki a kiegyenlítő tartálynál a vizet, de csak akkor, ha emelkedőn megyünk fel. sík úton ezt nem csinálja. A hengerfejet megnézték nyomás alatt is és nem találtak repedést.
Kérem segítsen, hogy mi lehet a probléma.
Köszönettel: Dergi

mazda-auto.hu | 2009-04-23 14:51 man200 részére

1.Egy kis zsír hiányzik a kuplung munkahehger tüskéje és a kinyomócsapágy karja közül.
2.Elképzelhető, hogy a kettős tömegű lendkerék már nem az igazi.
3. A hűtőventillátor kapcsolásától, klímától függően lehetséges.

man200 | 2009-04-23 12:14

Tisztelt Szakértő! Mazda 6 RF5C motoros autom kuplung benyomásakor,2-3 kattanás hallható a kuplungházból álló motornál.Olyan a hangja mit a körömcsipesznek.Járó motornál nem hallható.Fordulaton 2000-3000-nél kicsit remeg a pedál váltáskor hangj is van,néha erősebben is hallható menet közben. Mi lehet a gond? 2005.07.-i az autó 56000 KM van benne,kíméletesen használtam.Természetes dolog hogy a befecskendező hajtósabb menet után, alapjáraton szabályozza magát. Erősebb kopogósabb a járása 15-30 másodpercig utána visszaáll rendes diesel hangra.Üdvözlettel: MAN 200

mazda-auto.hu | 2009-04-20 09:23 picipepe részére

Elképzelhető, hogy csak a gázolajszűrő van eltömődve, de sok minden más is okozhatja a problémát. Látni kellene az autót, illetve a motorteret. A mai modern autók esetében egyébként célszerű egy hibakód olvasással kezdeni a probléma megoldását.

picipepe | 2009-04-18 08:16

Tisztelt Szakértő!
Egy Mazda Premacy 2.0td-röl lenne szó.2002-es.Olyan probléma van vele,hogy menet közben néha erőtlenné válik.Megy az autó,de ha a gázra lépek nincs semmilyen megszokott gyorsulás.Ezt néha csinálja,egy darabig aztán megy rendesen minden gond nélkül.Mi lehet a gond?Előre is köszönöm a segítséget!

mazda-auto.hu | 2009-04-16 08:55 Csabi626 részére

A 2,5 V6-os motor kábeleinek 20C fokon 16 kOhm ellenálásúnak kell lenni méterenként. Ebből a gyári adatból ki lehet számolni az egyes kábelek optimális ellenállását.

A korábbi gyújtási rendszerek kb.: 12000V-os gyújtási feszültségéhez elegendőek voltak a réz, alumínium, acél vezetőjű kábelek. Viszont ha egy újabb generációs, lényegesen nagyobb feszültségű rendszerben ilyen kábeleket használunk, akkor azok gyakorlatilag rádió adóként működnek, zavarva a rádiót, esetlegesen az autó vezérlő elektronikáját, illetve előfordulhat, hogy nem a gyertya fog szikrázni, hanem a kábel és a motor között fog "ív" keletkezni. Ezért az új nagyfeszültségű rendszerekhez nagyobb ellenállású, például szénnel impregnált üvegszál kábeleket alkalmaznak. Ezek viszont jóval sérülékenyebbek lehetnek, mint a korábban alkalmazott társaik. Nem véletlen, hogy egyre gyakoribb a közvetlenül a gyertyákra szerelt gyújtótrafó.

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Jaguar XJ-13 1964

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4483, 1854, 965 mm

Tengelytávolság: 2438 mm

Saját tömeg: 998 kg
Hengerelrendezés: 12 henger V alakban

Szelepek száma: 24

Furat/löket: 87 / 70 mm

Sűrítési viszony: 10,4:1  
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt

Benzin befecskendezés 
Lökettérfogat (cm3):     4994    
Szelepvezérlés típusa:   DOHC
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):     509(374,3)/ 7600
Nyomaték (Nm / 1 min):     523/ 6300

Sebességfokozatok száma: 5 

Gyorsulás 0-100 km/h: nincs adat

Végsebesség: 274 km/h

Mindössze 1 darab példány készült.

Több autó