A legtestesebb is zoom-zoom génekkel.
A nálunk már nem forgalmazott 2006-ben bemutatott új Mazda MPV a hasonló buszlimuzinok közül kiváló vezethetőségével és sportos-dinamikus formatervével is kitűnik. Ez a nálunk már nem ismert kivitel újult most meg, melyet az érdekesség kedvéért röviden bemutatunk olvasóinknak.
Több agresszívitás és luxus.
A legújabb Mazda MPV fejlesztésének jelmondata a még több agresszívitás, és luxus volt. Az agresszív szó különösen hangozhat egy hatszemélyes buszlimuzin esetében, de nem egy új generációs Mazda típust tekintve. A finomított stílus és a szuper vezethetőség az MPV védjegyévé vált, már az új generációs kivitel 2006 februári bemutatója óta. A Mazda ezeket a jellemzőket tovább javította, illetve az új kivitel esetében belső és külső módosításokat is végrehajtott. Kiemelt figyelemmel voltak a gördülési komfortra.
A krómfelületek kiterjesztett alkalmazása, az újratervezett alsó és felső hűtőrácsok, illetve lökhárító merész és a konkurensektől jól elkülönülő megjelenést ad az új MPV-nek. Figyelmesebbek észrevehetik az autón a Nagare formai irányzat egy-egy jellegzetességét is. A hátsó lámpaegység szintén megváltozott, de ugyanez elmondható a 18 collos könnyűfém felnikről is. Összesen 5 új divatos külső szín jelent meg a palettán, melyek a Metropolitan Szürke mica, Gyémánt szürke metál, Lilac ezüst metál, Maroon vörös mica és Csillámló fekete mica. A nagyon különleges Kristály fehér gyöngyház mica fényezés további felárat jelent.
A belső térben a korábbi verziók sportos összképével szembesülhetünk, de itt is újratervezett dekorációs elemeket és króm kiegészítőket alkalmaztak a tervezők, hogy még erősebb minőségű kisugárzást érjenek el. A csúsztatható 'Super Relaxációs' hátsó ülések tovább fejlődtek és a Mazda történelmében először egy úgynevezett 'nanoe ion' rendszer is elérhető az MPV-hez, amely a Matsushita Electric gyártmányaként a belső tér levegőjét tisztítja. Bizonyos felszereltségi fokozatok esetében a homok-bézs színű bőr kárpitozás, a fűthető első ülések és a fabetétes bőrbevonatú kormánykerék is szériatartozék.
Az új Mazda MPV dinamikájához hozzájárul az is, hogy immár ez a típus is öt fokozatú automata váltóművel vásárolható meg, amennyiben nem az MZR-DISI erőforrással, vagy négykerékhajtással kérik a japán vevők. Nem, akkor sem kapnak kézi váltót, hiszen az új MPV már csak automata váltóművel vásárolható meg. Ha a 260 lóerős, MPS-ekből származó erőforrás, vagy az összkerékhajtás mellett dönt a kedves vásárló, akkor hatfokozatú automatikus váltóművet kap.
Kommentek
bzew | 2009-09-12 18:38 Válasz erre
Nekünk is pontosan csak az új MPV kellene. Mazda5 túl kicsi. Kár hogy nem hozzák forgalomba, sőt - más márkánál sincs már ilyen, 7 személyes tolóajtós autóként csak Chrysler Voyager jöhet szóba.
Tehát ha a Mazda árulná az új MPV-t Európában, rögtön az egész piaci szegmenst tudná elfoglalni.
nagi | 2009-07-23 21:00 Válasz erre
Én öt és fél évig hajtottam egy MPV-t, kis híján 260.000 km-t mentem meg vele teljes megelégedéssel. Igazán szomorú voltam, amikor 2008-ban megváltam tőle és egy Mazda5-be ültem át, mivel az MPV-t nem hozták Európába :-(.
Azért tegyük hozzá, hogy az 5-ös kiváló autó, de az egy vicc, hogy az MPV utódja...
Nemrég hallottam, hogy a CX-7-et hamarosan az új 2.2 literes dízellel is kezdik árulni;ez némi reménykedésre ad okot az MPV hívőknek, hogy abba is bekerül és így már az EU-ba is behozzák.
Molnár György | 2009-07-09 17:41 Válasz erre
Tisztelt Mazda!
Fájó szívvel olvastam a rövid tesztet, hiszen én most egy 2004-es MPV-vel járok, de ha nem hozzák be, akkor rákényszerítenek, hogy más autómárkát válasszak, amit egyáltalán nem szeretnék! Nekem azt a felvilágosítást adták a Márkakereskedésbe, hogy azért nem forgalmazzák Európában az új MPV-t, mert konkurense lenne a Mazda5-nek! Szerintem ez nem valós, mert a Mazda5 méretei meg sem közelítik az MPV-t, akkor miért lenne konkurencia! Erről nagyon sok MPV tulajdonos így gondolkodik, tehát lehet, hogy az anyacégnek el kellene gondolkodni, hogy a régi MPV tulajdonosokat el szeretnék veszíteni, vagy sem!
Koczúr Róbert | 2008-11-04 11:09 Válasz erre
nagyon szép erre benevezek.van 1 323f-em 6 kombira akarom cserélni,de lehet ez lesz. jó lenne ha én kapnám meg elsőnek európában persze nagy kedvezménnyel.köszönöm