2024. November 22. Péntek - Cecília

2010.03.31.

Mazda hírek

Mazda Toyota együttműködés, és Mazda8.

Mazda hibrid

Forrás: Mazda

 A Toyota Motor Corporation és a Mazda Motor Corporation megegyezése alapján a Mazda a közeljövőben egyes típusaiban alkalmazni fogja a Toyota Priusban megismert hibrid technológiát. Az első ezzel a rendszerrel szerelt, de új generációs Mazda SKY motoros típus megjelenése 2013-ra várható.


 Így van tér és idő a saját rendszer fejlesztésére? 

 A környezetvédelmi kihívásokra adott válaszul a Toyota 1997-ben kezdte el árusítani a Priust. Azóta mintegy 2,3 millió autót adtak el a több, mint 70 országban. A két gyártó közötti, minden bizonnyal hosszútávú együttműködés a Mazda fogyasztáscsökkentő terveinek része, hiszen a 2008-as szinthez képest 30 %-kal kívánják a különböző típusok átlagos üzemanyag fogyasztását redukálni 2015-ig. A Toyota hibrid rendszere a korábban bemutatott új generációs közvetlen benzin-befecskendezéses  ún. Mazda SKY motorokhoz lesz csatlakoztatva eddig még meg nem nevezett típus-típusokban.

Mazda SKY motor.

 Ford helyett Toyota.

 Sokakban felmerülhet a kérdés, hogy miért nem Ford hibrid rendszert vesz át a Mazda? Ennek két oka is lehet, egyrészről eleinte csak Japánban lesznek bevezetve a TMC (Toyota) hibrides Mazdák, másrészről korábban már kitudódott, hogy a tavaly meglazult Mazda-Ford kötelék a jövőben egyre kevesebb technológia együttműködést jelent majd a két gyár között.

 Mazda8?

Április 23-án a  Pekingi Autókiállítás első sajtónapján a Mazda bemutatja a titokzatos Mazda8 egyterűt (minivan). Mivel a Mazda a kínai piacot meglehetősen elkülönülten kezeli, így egyelőre nem tudhatjuk, hogy a Mazda8 az MPV kínai verzióját  jelenti, vagy esetleg egy új modellt ismerhetünk majd meg.

Ossza meg!

Vissza: Mazda hírek
címkék:



Autó katalógus

Lancia Rallye 037 Stradale 1982.

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 3915, 1850, 1245 mm

Tengelytávolság: 2440 mm

Hasmagasság: 

Saját tömeg: 1170 kg
Hengerelrendezés: 4 henger (soros)

Szelepek száma: 8

Szelepvezérlés típusa: DOHC

Furat/löket: 84 / 90 mm

Sűrítési viszony: 7,5:1

Feltöltés: Abarth kompresszor   
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt keresztben

Tüzelőanyagellátás: 1db duplatorkú Weber karburátor

Sebességfokozatok száma: 5 
 

Hajtás: Hátsókerék

Lökettérfogat (cm3):     1995    
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):    207,8 (152,9)/ 7000
Nyomaték (Nm / 1 min):     226 / 5000

Gyorsulás 0-100 km/h: 7 mp.

Végsebesség: 220 km/h

Több autó