Így van tér és idő a saját rendszer fejlesztésére?
A környezetvédelmi kihívásokra adott válaszul a Toyota 1997-ben kezdte el árusítani a Priust. Azóta mintegy 2,3 millió autót adtak el a több, mint 70 országban. A két gyártó közötti, minden bizonnyal hosszútávú együttműködés a Mazda fogyasztáscsökkentő terveinek része, hiszen a 2008-as szinthez képest 30 %-kal kívánják a különböző típusok átlagos üzemanyag fogyasztását redukálni 2015-ig. A Toyota hibrid rendszere a korábban bemutatott új generációs közvetlen benzin-befecskendezéses ún. Mazda SKY motorokhoz lesz csatlakoztatva eddig még meg nem nevezett típus-típusokban.
Ford helyett Toyota.
Sokakban felmerülhet a kérdés, hogy miért nem Ford hibrid rendszert vesz át a Mazda? Ennek két oka is lehet, egyrészről eleinte csak Japánban lesznek bevezetve a TMC (Toyota) hibrides Mazdák, másrészről korábban már kitudódott, hogy a tavaly meglazult Mazda-Ford kötelék a jövőben egyre kevesebb technológia együttműködést jelent majd a két gyár között.
Mazda8?
Április 23-án a Pekingi Autókiállítás első sajtónapján a Mazda bemutatja a titokzatos Mazda8 egyterűt (minivan). Mivel a Mazda a kínai piacot meglehetősen elkülönülten kezeli, így egyelőre nem tudhatjuk, hogy a Mazda8 az MPV kínai verzióját jelenti, vagy esetleg egy új modellt ismerhetünk majd meg.