2025. Január 12. - Ernő

Mazda MPV

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


Poczok | 2014-02-13 12:46

 Hello Mindenkinek,

nagyon jó a fórum .. olvasgattam már a vásárlás előtt is aztán tegnap vettem egy MPV.. :)

minden oké vele nem szerelni akarom, de a szerszámos táskát nem találtam sehol ..

legalább kerékkulcs meg az emelő tekerője gondolom járt volna hozzá..

tudnátok segíteni, hol van ennek a helye a kocsiban?

az emelő meg az eücsomag meg van hátul bal oldalsó rekeszben.. az elakadásjelző a hátul a padlóban... 

 

üdv

Poczok

 

ui: Szakértő Uram, megiszok egy fröccsöt a kedves egészségére, ha tudna nekem adatokkal szolgálni: JMZLW19R250304921

Köszi szépen!

BZ | 2014-02-13 12:10 PöstiPista részére

Erről a filcről (bár igazából ez attól keményebb, szikárabb anyag) hallottam már pro és kontra is. Nálam pl. a filc alatt nem volt rozsdásodás, de a kerékívek külső részén, illetve a küszöbbel való találkozásnál bőséggel. Karosszériás lett a vége, és teljes lemezcsere az érintett felületen, a filc pedig maradt.

Én csináltattam egy alváz- és üregvédelmet is - utóbbi azért lehet fontos, mert (ahogy itt a fórumon már többször elhangzott) a rozsda sokszor belülről indul meg a nagy lemezfelületekre ható hőmérsékletváltozások okozta páralecsapódások miatt.

PöstiPista | 2014-02-13 11:55 BZ részére

Köszi a felvilágosítást. Jó tudni hogy így pörög a fórum.

igazság szerint nem az autó riasztott el, hanem az eladó 

Hazugsagai. 

 

Látom sokaknál előfordul kerék ívek rozsdásodása, ezen a 2004 es autón is igen csak rugyezett a rozsda és valami filc szerű bélése volt ami csupa nedves maradt. Ellenben a most hajtott 2001 es nem rozsdásodik és emlékeim szerint nincs az a filc szerű burkolat. Lehet hogy ez azoka korai rozsdásodásnak? 

BZ | 2014-02-13 11:00 PöstiPista részére

Hello,
ez tipikusan üzemanyagellátási probléma szokott lenni, még tipikusabban az SCV szelep rendetlenkedésének kezdeti stádiuma. Bemelegedés után (gondolom a melegebb gázolajjal könnyebben boldogul) már nem csinálja, de aztán idővel már bemelegedve, és akár menet közben is leállhat miatta a motor. Kb. 40e Ft az alkatrész ára, úgyhogy ha a gyanús tényezők nem riasztanak el, ennek megfelelő fontot szerintem rögtön lealkudhatsz a vételárból. :)

PöstiPista | 2014-02-13 10:49 mazda-auto.hu részére

 Köszönöm szépen az infót. A kérdés nagyon jó, az eladó szerint igen, de nagyon gyanús volt a szerviz könyve, csak pecsétek meg aláírás, és semmi az elvégzett munkáról. 6 tulajdonosa volt eddig, a mostani meg nem volt nagyon szimpi. Ja és tegnap mikor megnezem, hideg indítás után kétszer is leallt a motor alapjaratról. Nem sürgős a vásárlás, úgyhogy várok még, és megnezek párat. Habár itt tényleg nagyon ritka autó. 

Mégegyszer köszönöm a gyors választ. Üdv. PöstiPista

gorfol | 2014-02-13 10:14 mazda-auto.hu részére

 Köszönöm, közben kiderült a gázolajszűrő volt a probléma, a csere után tökéletesen működik, és egyelőre a hibakódok sem jöttek vissza! Remélem hosszútávon is megúsztam ennyivel!

 

Az olajcsere kapcsán a következő olajat néztem ki ez MPV 2.0 cdhba. mennyire jó választás, Total Quartz 9000 Future 5W-30 ?  Szerelő azt mondta jobban járok egy 5W-40-el. Milyen irányba gondolkodjak?

 

köszönöm,

mazda-auto.hu | 2014-02-13 09:49 PöstiPista részére

 A "csoda" adatbázis szerint az utolsó adat egyben a digitális nyilvántartás egyetlen adata. 2010.12.07. 84085 mérföld. SOUTHWATER NR HORSHAM

 

Ez kb 137593 km, és csak egy olaj, pollen, hűtővíz csere. A vezérlés cseréje vajon megtörtént 120000 km-nél?

fieldee | 2014-02-13 08:28 hami777 részére

 Igen erre gondoltam. Ami viszont érdekes, hogy sem a tükör állító alatt, sem máshol nincs sem set sem info gombom. :( Na ez érdekes...

PöstiPista | 2014-02-13 01:38

 Üdv. minden MPV tulajnak! 

Nagyon örülok, hogy rátaláltam erre a szuper kis közösségre. Akkurátusan olvasom az elejétől a fórumot (még nem értem a végére) és rengeteg hasznos infót találtam. Köszönet érte.

Jelenleg egy 2001-es benzines MPV-t nyüstöl a család, a legnagyobb örömmel és megelégedettséggel (kicsit lomha szegény, mint a mézbe ragadt reumás tetü, de kimegy a világból). Azonban mostanra megétrett a csere, csakis egy újabb MPV jöhetett szóba (csak az a fránya középső csípő öv, kicsit bosszant egy csaladi autónál). Angliában élünk, és itt még ritkább csoda az MPV, de most úgy tűnik lenne egy alkamas darab (2004-es dizel), és hátha lenne valami infó róla.

 

Tisztelt Szakértő Úr! Egy virtuális vállveregetésért legyen szíves körülnézni a csoda adatbázisában. JMZLW19R200305378 Előre is köszönöm. Üdv: PöstiPista

hami777 | 2014-02-12 23:54 fieldee részére

Szia!

 

Ha minden igaz nekem is  ilyen műszerfalam van (bár én azt hittem minden MPV ilyen). Szóval a tükörállító alatt van egy info feliratú gomb. Azt nyomkodva tudod a funkciókat váltani. Nullázni, pedig a SET feliratú gombbal lehet.

Remélem jól értelmeztem a kérdést, és nem hülyeségeket írok.

Megpróbálok beszúrni egy netről lopott MPV műszerfal képet, ahol szintén ott a kijelző

 

Üdv

hami777 

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Lancia Rallye 037 Stradale 1982.

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 3915, 1850, 1245 mm

Tengelytávolság: 2440 mm

Hasmagasság: 

Saját tömeg: 1170 kg
Hengerelrendezés: 4 henger (soros)

Szelepek száma: 8

Szelepvezérlés típusa: DOHC

Furat/löket: 84 / 90 mm

Sűrítési viszony: 7,5:1

Feltöltés: Abarth kompresszor   
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt keresztben

Tüzelőanyagellátás: 1db duplatorkú Weber karburátor

Sebességfokozatok száma: 5 
 

Hajtás: Hátsókerék

Lökettérfogat (cm3):     1995    
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):    207,8 (152,9)/ 7000
Nyomaték (Nm / 1 min):     226 / 5000

Gyorsulás 0-100 km/h: 7 mp.

Végsebesség: 220 km/h

Több autó