2025. Január 12. - Ernő
Mazda MPV
Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!
Turbófeltöltő, vagy kompresszor?
A hengerfal olajháztartása, kenése.
Mazda2 Show autók.
Mazda 3 MPS KW futómű tuning.
MOTOROLAJ 5-10.
Friss topikok:
Mazda szerviz előélet lekérdezése Kérdések Mazdáról a szakértőnek Mazda5 Mazda3 Még több fórum téma
Lancia Rallye 037 Stradale 1982.
Ajtók száma: 2
Ülések száma: 2
Hosszúság, szélesség, magasság: 3915, 1850, 1245 mm
Tengelytávolság: 2440 mm
Hasmagasság:
Saját tömeg: 1170 kg
Hengerelrendezés: 4 henger (soros)
Szelepek száma: 8
Szelepvezérlés típusa: DOHC
Furat/löket: 84 / 90 mm
Sűrítési viszony: 7,5:1
Feltöltés: Abarth kompresszor
Motorbeépítés: középen, hátsó tengely előtt keresztben
Tüzelőanyagellátás: 1db duplatorkú Weber karburátor
Sebességfokozatok száma: 5
Hajtás: Hátsókerék
Lökettérfogat (cm3): 1995
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 207,8 (152,9)/ 7000
Nyomaték (Nm / 1 min): 226 / 5000
Gyorsulás 0-100 km/h: 7 mp.
Végsebesség: 220 km/h
Több autó
Poczok | 2014-02-13 12:46
Hello Mindenkinek,
nagyon jó a fórum .. olvasgattam már a vásárlás előtt is aztán tegnap vettem egy MPV.. :)
minden oké vele nem szerelni akarom, de a szerszámos táskát nem találtam sehol ..
legalább kerékkulcs meg az emelő tekerője gondolom járt volna hozzá..
tudnátok segíteni, hol van ennek a helye a kocsiban?
az emelő meg az eücsomag meg van hátul bal oldalsó rekeszben.. az elakadásjelző a hátul a padlóban...
üdv
Poczok
ui: Szakértő Uram, megiszok egy fröccsöt a kedves egészségére, ha tudna nekem adatokkal szolgálni: JMZLW19R250304921
Köszi szépen!
BZ | 2014-02-13 12:10 PöstiPista részére
Erről a filcről (bár igazából ez attól keményebb, szikárabb anyag) hallottam már pro és kontra is. Nálam pl. a filc alatt nem volt rozsdásodás, de a kerékívek külső részén, illetve a küszöbbel való találkozásnál bőséggel. Karosszériás lett a vége, és teljes lemezcsere az érintett felületen, a filc pedig maradt.
Én csináltattam egy alváz- és üregvédelmet is - utóbbi azért lehet fontos, mert (ahogy itt a fórumon már többször elhangzott) a rozsda sokszor belülről indul meg a nagy lemezfelületekre ható hőmérsékletváltozások okozta páralecsapódások miatt.
PöstiPista | 2014-02-13 11:55 BZ részére
Köszi a felvilágosítást. Jó tudni hogy így pörög a fórum.
igazság szerint nem az autó riasztott el, hanem az eladó
Hazugsagai.
Látom sokaknál előfordul kerék ívek rozsdásodása, ezen a 2004 es autón is igen csak rugyezett a rozsda és valami filc szerű bélése volt ami csupa nedves maradt. Ellenben a most hajtott 2001 es nem rozsdásodik és emlékeim szerint nincs az a filc szerű burkolat. Lehet hogy ez azoka korai rozsdásodásnak?
BZ | 2014-02-13 11:00 PöstiPista részére
Hello,
ez tipikusan üzemanyagellátási probléma szokott lenni, még tipikusabban az SCV szelep rendetlenkedésének kezdeti stádiuma. Bemelegedés után (gondolom a melegebb gázolajjal könnyebben boldogul) már nem csinálja, de aztán idővel már bemelegedve, és akár menet közben is leállhat miatta a motor. Kb. 40e Ft az alkatrész ára, úgyhogy ha a gyanús tényezők nem riasztanak el, ennek megfelelő fontot szerintem rögtön lealkudhatsz a vételárból. :)
PöstiPista | 2014-02-13 10:49 mazda-auto.hu részére
Köszönöm szépen az infót. A kérdés nagyon jó, az eladó szerint igen, de nagyon gyanús volt a szerviz könyve, csak pecsétek meg aláírás, és semmi az elvégzett munkáról. 6 tulajdonosa volt eddig, a mostani meg nem volt nagyon szimpi. Ja és tegnap mikor megnezem, hideg indítás után kétszer is leallt a motor alapjaratról. Nem sürgős a vásárlás, úgyhogy várok még, és megnezek párat. Habár itt tényleg nagyon ritka autó.
Mégegyszer köszönöm a gyors választ. Üdv. PöstiPista
gorfol | 2014-02-13 10:14 mazda-auto.hu részére
Köszönöm, közben kiderült a gázolajszűrő volt a probléma, a csere után tökéletesen működik, és egyelőre a hibakódok sem jöttek vissza! Remélem hosszútávon is megúsztam ennyivel!
Az olajcsere kapcsán a következő olajat néztem ki ez MPV 2.0 cdhba. mennyire jó választás, Total Quartz 9000 Future 5W-30 ? Szerelő azt mondta jobban járok egy 5W-40-el. Milyen irányba gondolkodjak?
köszönöm,
mazda-auto.hu | 2014-02-13 09:49 PöstiPista részére
A "csoda" adatbázis szerint az utolsó adat egyben a digitális nyilvántartás egyetlen adata. 2010.12.07. 84085 mérföld. SOUTHWATER NR HORSHAM
Ez kb 137593 km, és csak egy olaj, pollen, hűtővíz csere. A vezérlés cseréje vajon megtörtént 120000 km-nél?
fieldee | 2014-02-13 08:28 hami777 részére
Igen erre gondoltam. Ami viszont érdekes, hogy sem a tükör állító alatt, sem máshol nincs sem set sem info gombom. :( Na ez érdekes...
PöstiPista | 2014-02-13 01:38
Üdv. minden MPV tulajnak!
Nagyon örülok, hogy rátaláltam erre a szuper kis közösségre. Akkurátusan olvasom az elejétől a fórumot (még nem értem a végére) és rengeteg hasznos infót találtam. Köszönet érte.
Jelenleg egy 2001-es benzines MPV-t nyüstöl a család, a legnagyobb örömmel és megelégedettséggel (kicsit lomha szegény, mint a mézbe ragadt reumás tetü, de kimegy a világból). Azonban mostanra megétrett a csere, csakis egy újabb MPV jöhetett szóba (csak az a fránya középső csípő öv, kicsit bosszant egy csaladi autónál). Angliában élünk, és itt még ritkább csoda az MPV, de most úgy tűnik lenne egy alkamas darab (2004-es dizel), és hátha lenne valami infó róla.
Tisztelt Szakértő Úr! Egy virtuális vállveregetésért legyen szíves körülnézni a csoda adatbázisában. JMZLW19R200305378 Előre is köszönöm. Üdv: PöstiPista
hami777 | 2014-02-12 23:54 fieldee részére
Szia!
Ha minden igaz nekem is ilyen műszerfalam van (bár én azt hittem minden MPV ilyen). Szóval a tükörállító alatt van egy info feliratú gomb. Azt nyomkodva tudod a funkciókat váltani. Nullázni, pedig a SET feliratú gombbal lehet.
Remélem jól értelmeztem a kérdést, és nem hülyeségeket írok.
Megpróbálok beszúrni egy netről lopott MPV műszerfal képet, ahol szintén ott a kijelző
Üdv
hami777