2025. Január 17. Péntek - Antal

Mazda MPV

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


mazda-auto.hu | 2011-04-29 13:16 ep-son részére

Amennyiben évente igazolhatóan járt Mazda szervizben az autó, akkor egy hivatalos szerviz fényképekkel küldhet egy kérelmet az MMH-nak.

Olaj: Újkorában nincs nagy viszkozitásbeli különbség - természetesen azonos hőmérsékleten -, a különböző 5w-40-es indexű olajok között. Elhasználódási idejük viszont már nem azonos. Egy teljesen szintetikus gyakorlatilag a következő olajcseréig (főleg ha nem 20000 km) képes tartani eredeti tulajdonságait, míg egy gyengébb olaj akár 1-2 ezer km után már megváltozik (nem a szín számít). Sajnos manapság már egyre kevesebb valóban teljesen szintetikus 5w-xx olaj van, mert a csak "szintetikus technológiájú" olajokat lényegesen olcsóbb előállítani. Egy 0w-s viszont csak teljesen szintetikus lehet, nincs "mellébeszélés".

ep-son | 2011-04-29 10:30

Az enyém hét éves lesz az idén és megjelent néhány körömnyi nagyságú rozsdafolt a jobb első kerék mögötti lemezen, illetve széleken apróbb festéklelökődések láthatók. Ha jól tudom, a gyárból hat éves rozsda elleni garanciával kerülnek forgalomba az autók, tehát hat év után várható az első kiütések megjelenése.
Más: olajkérdés - van-e számottevő minőségi különbség az egyes olajmárkák között? Én Castrol-t használok 5w-40-est, de nem voltam nagyon megelégedve vele, mert fogyasztott belőle. Márkacsere javasolt-e, vagy segithet-e?

mazda-auto.hu | 2011-04-29 08:39 mazda-auto.hu részére

...és az MPV-ben a motortér is kevésbé szellőzik.

mazda-auto.hu | 2011-04-29 08:36

A Mazda MZR CD turbódízel motoroknál az olajfogyasztás általában szelepszár szimering, befecskendező alátét, turbókopás, dugattyúgyűrű kopás-leragadás miatt jelentkezik. A két első tétel az olcsóbban javítható, így érdemes ezzel kezdeni, ha nem egyértelmű, hogy hol van a hiba. Szervizünkben szívesen segítünk.

Az MPV-ben egyébként az esetek többségében nagyobb hőmérsékleten üzemel a motor és a turbó, mint például a Mazda6-ban. Ez a nagyobb tömeg, rosszabb légellenállás miatt van. Ez a hőmérsékleti plusz terhelés ha kissé alacsony motorolaj szinttel párosul, illetve a turbó szabály sincs betartva, akkor gyorsabb kopást eredményez.

jozsef68 | 2011-04-28 21:03

ÜDV MINDENKINEK. Nekem is hasonlo olaj fogyás kérdésem lenne. Inditásnál fehér füst felhö,olajfogyással párosulva.Normális eset vagy valami cserére szorulna? Enyhe rozsda megjelenések az ajtoknál egy közel hét éves autonál elfogadhato dolog? Garanciális elháritása megoldhato még?
Köszönöm elöre is a válaszát.

ep-son | 2011-04-28 20:34

Hadd kérdezzem meg, hogy kb. 4000 km után egy szűk liter olaj utántöltése volt szükséges. Ez normális jelenség?

pistukam | 2011-04-28 16:16

Tisztelt Szakértő! Köszönöm a gyors és korrekt válaszát.

mazda-auto.hu | 2011-04-28 11:22 pistukam részére

Egy fontos szó kimaradt: HIDEGEN. A 15w-40 bemelegedve ugyanolyan vastag, mint egy 0w-40. Ha a szerelő valóban vastagabb olajra akarna rábeszélni, akkor xxw-50-est ajánlott volna.
Lassan kezdek kételkedni benne, hogy a szerelők egy része valaha is tisztába kerül a többfokozatú motorolajok valódi működésével.


A turbónak egyébként inkább az árt, ha nem kap folyamatosan olajat, miközben forog a tengelye. Hidegen nem szabad hajtani, illetve leállítás elött rövid ideig járatni kell a motort, hogy keringjen az olaj.

pistukam | 2011-04-28 10:55

Tisztelt szakértő! A szerelőm rábeszélt a 15w-40-es olajra a dízel MPV-be az olaj fogyasztás miatt. Azt szeretném kérdezni, hogy a turbónak nem árt e ez a vastag olaj? A válaszát előre is köszönöm.

mazda-auto.hu | 2011-04-19 08:06 MPV részére

Karosszéria lakatosnak kell döntenie, hogy pótolni kell a lemezt, vagy elég a rozsdát megállítani, és helyreállítani a lemezeket.

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Mazda Furai

Ajtók száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4563, 1956, 977 mm

Tengelytávolság: 2790
Ülések száma:   2

Háromtárcsás RE20B alapú wankel elvű motor  
Bolygódugattyúk száma: 3
Motorbeépítés:   középen hosszában

Szívómotor

Sebességfokozatok száma: 6 fokozatú félautomata. 
Kamratérfogat (cm3):   3 x 654 = 1962       
Változó hosszúságú szívócső rendszer
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 450/9000 
Nyomaték (Nm / 1 min): nincs adat

Gyorsulás 0-100 km/h: <4 mp

Végsebesség: ~290 km/h

Az egyetlen működő példány a TopGear showműsor epizódjának készítése közben 2008-ban kiégett.

Több autó