2024. December 25. Szerda - KARÁCSONY
Mazda MPV
Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!
Friss topikok:
Mazda szerviz előélet lekérdezése Kérdések Mazdáról a szakértőnek Mazda5 Mazda3 Még több fórum téma
Ajtók száma: 2
Ülések száma: 2+2
Hosszúság, szélesség, magasság: 4705, 2058, 1135 mm
Tengelytávolság: 2665 mm
Hasmagasság: mm
Légellenállási együttható:
Saját tömeg: 1565 kg
Hengerelrendezés:12 henger, 60 fokos V alakban.
Szelepek száma: 48
Furat/löket: 88 / 89 mm
Sűrítési viszony: 11,0:1
Motorbeépítés: Hátsó tengely előtt hosszában, középen
Benzin befecskendezés
Sebességfokozatok száma: 6 automata
Négykerék-hajtás
Lökettérfogat (cm3): 6496
Szelepvezérlés típusa: Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 670,2 (492,9)/ 8000
Nyomaték (Nm / 1 min): 660/ 6500
Gyorsulás 0-100 km/h: 3,3
Végsebesség: 337 km/h
Összesen 350 darab készült.
Több autó
stm | 2017-02-23 12:43 kpeter részére
Köszönöm a gyors választ.
A Webasto szépen teszi a dolgát ha hajlandó bekapcsolni.Én thermosztát problémára vagy egyéb érzékelőkre gyanakodtam,de nem tudom,hogy az hol lehet benne.
A sípoló hangot csak bizonyos fordulaton hallom.
kpeter | 2017-02-23 12:39 stm részére
Szia,
gyors válaszaim:
az olajfogyás oka általában (nálam is így volt) a jól ismert injektortömítés elkopása, ami cserével, viszonylag olcsón megoldható. Ha nem látszik is (nincs tócsa stb.), könnyen elpárolog, ha kipufogóra stb. csepeg vagy az alsó motortakaró felfogja.
A Webasto kályha jó esetben kb. 10 évet bír (automata üzemmódban kevesebbet), én a nagytarcsai webastoszervizt korrektnek találtam.
A sípolás bármi lehet, turbo, csapágy, stb. Fordulatszámfüggően hallod?
Üdv.: Péter
stm | 2017-02-23 12:30
Sziasztok !
Közel 4 éve van meg az MPV-m. 2004-es 2.0 Diesel, 170.000 km van benne.
Teljesen elégedett vagyok vele.Három dolog aggaszt.
A legutóbbi olajcsere óta kb 10.000 km-tert mentem és megevett több mint 2 liter olajat. Q8 10w-40 -es ből.Előtte Castrol Magnatec 10w-40 volt benne, abból alig csipegetett.
Olvastam,hogy Q8 olajjal egyik fórumtársunknak is akadt problémája.
Az autó indult a téli nagy hidegben is 2 ízzitás után.A motor szépen jár,a garázsban nincsenek olajfoltok és nem ereget kék füstöt sem.
-
Másik érdekesség: Nekem nincs külön vezérlője a Webasto kályhának.Elvileg magától kellene kapcsolnia,viszont ezen a télen ezt nagyon ritkán tett meg,pedig lett volna rá szükség.Mi lehet a gondja ?
-
Harmadik: kb 20 km megtétele után bizonyos fordulaton hallok a motortérből sípolást. Ezt már kb 1 éve csinálja. Mitől lehet ?
Várom válaszotokat !
szandras | 2017-02-20 21:45 JancsikaMr részére
Köszi, akkor megnyugodtam, hogy ez ilyen és nem nálam van a baj.
andras.76 | 2017-02-20 20:19 sivago részére
Szia én nekem is van olyan csörgő hang a műszerfalból középröl jön nekem is de nem tudok rá jönni hogy mi lehet persze menetközben nekem is egy bizonyos fordulaton csak.Ha volt még valakinek ilyen jelegű hiba azt kérem ossza meg szivesen fogadom.Köszönöm elöre is.
JancsikaMr | 2017-02-20 20:07 szandras részére
Lassan hét éve hajtjuk, és nem emlékszem, hogy ennél magasabbra kúszott volna a hőmérő valaha is.
szandras | 2017-02-20 16:49
Sziasztok!
Lenne pár kérdésem hozzátok. 2003-as MPV 2.0D autóról van szó, az normális e hogy a hőfok mérő az alábbi pontál nem megy feljebb de nyáron sem és mint látszik nem 90-el járok :), ha ez probléma akkor mi lehet a hiba?
A másik kérdésem, hogy valaki építette már be utólag 6 sebességes váltót az mpv-be, mert valahol egyszer találkoztam egy olyan leírással, hogy a mazda 6 6sebességes váltóját fel lehet tenni és tökéletesen működik, csak nem találom sehol a leírást. Ha tudnátok segíteni megköszönném.
sivago | 2017-02-20 15:01
Kedves B(m)árkatársak!
Lassan 10 napja vagyunk (egyelőre) boldog tulajdonosai egy 2005-ös, 2.0 diesel bárkának. Sikerült egy teljesen rozsdamentes példányt találnunk.
( Az átvizsgálás során a szerelők hitetlenkedve piszkálták az alját csavarhúzóval, de nem találtak semmit. )
Néhány apróságot leszámítva jó egészségnek örvend az autó. Most épp diesel szakszervízben van, az injektorokat kezelik, illetve tűzkarikát cserélnek rajta.
Ha ezzel megvagyunk, vezérlés, olaj+szűrőcsere, EGR szelep-, olajteknő-, olajszivattyú-szűrő tisztítás következik.
Ezeket mind itt a fórumon olvastam, hálás köszönet érte!!! Külön köszönet az Autó-Expanzió-nak ezért a fórumért!
Kell-e még valamit átnézetni/lecserélni rajta annak érdekében, hogy minimalizáljuk a későbbi veszteségeket?
2000 körüli fordulatnál én is hallok valami csörgés félét, talán a műszerfalból, középről, de csak menet közben, álló helyzetben nem.
Köszönöm szépen!
INDYGO | 2017-02-20 10:59
Tisztelt Mazda-autó!
Tűzkarika cseréjénél cserélni kell a szelepfedél tömítést is?
INDYGO | 2017-02-19 17:15
Sziasztok!
Nincs véletlenül vkinek elfekvőben 2003-as dízelhez generátor szabadonfutója? Szívesen megveszem, az enyém eléggé nyikorog.