2024. November 21. Csütörtök - Olivér
MAZDA RX-8 tuning
Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!
MOTOROLAJ 1-4.
Mazda Skyactiv-G. A benzines.
ALKATRÉSZ BÖNGÉSZDE, Mazda és más.
Sorozatgyártású Mazda wankel motorok II.
MAZDA RX-8 turbósítás.
Friss topikok:
Mazda szerviz előélet lekérdezése Kérdések Mazdáról a szakértőnek Mazda5 Mazda3 Még több fórum téma
Lancia Rallye 037 Stradale 1982.
Ajtók száma: 2
Ülések száma: 2
Hosszúság, szélesség, magasság: 3915, 1850, 1245 mm
Tengelytávolság: 2440 mm
Hasmagasság:
Saját tömeg: 1170 kg
Hengerelrendezés: 4 henger (soros)
Szelepek száma: 8
Szelepvezérlés típusa: DOHC
Furat/löket: 84 / 90 mm
Sűrítési viszony: 7,5:1
Feltöltés: Abarth kompresszor
Motorbeépítés: középen, hátsó tengely előtt keresztben
Tüzelőanyagellátás: 1db duplatorkú Weber karburátor
Sebességfokozatok száma: 5
Hajtás: Hátsókerék
Lökettérfogat (cm3): 1995
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 207,8 (152,9)/ 7000
Nyomaték (Nm / 1 min): 226 / 5000
Gyorsulás 0-100 km/h: 7 mp.
Végsebesség: 220 km/h
Több autó
mazda-auto.hu | 2010-12-06 12:21 mazda-auto.hu részére
Részben kissé félreérthetően fogalmaztam. Tehát az egyes vélemények azokat a tulajdonosokat takarják, akik kevernek a benzinbe is kenőolajat. Gyárilag az RX-8-ban nem kevernek olajat a benzinbe.
mazda-auto.hu | 2010-12-06 11:03 szabolcs_508 részére
Megpróbálok röviden válaszolni. Nem kell a benzinbe olajat adagolni, csak lehet. A Wankel rendszerű motorban a rotorok éltömítései és a saroktömítések nem kerülnek kapcsolatba az olajszivattyú által alulról "felspriccelt" motorolajjal, így a kenésüket-hűtésüket felülről kell megoldani. Ezért van egy külön olajadagoló pumpa és négy felső olajbefecskendező a Renesisen. Egyes vélemények szerint azonban ez a fajta programozott és irányított olajzás nem minden helyzetben elegendő az említett tömítések hűtéséhez, így a biztonság kedvéért a benzin-befecskendezőkön keresztül a benzinnel is küldenek be olajat a kamrákba, bízva abban, hogy egy része ennek az olajnak is jó helyre kerül. Benzinbe előre elkeverhető, jó minőségű, kétütemű felső kenéshez gyártott olaj, általában TCW3-as jelölésű. Hétköznapi használatban én egyelőre inkább a gyakori motorolajcsere híve vagyok, így viszonylag mindig jó minőségű olaj kerül a kamrákba.
szabolcs_508 | 2010-12-02 21:31
jo napot
kulonbozo forumokban azt olvastam,hogy az rx8as benzinet olajjal kell keverni,igaz ez,es hogyan,milyen olajjal kell
koszonom
mazda-auto.hu | 2010-12-01 08:32 szabolcs_508 részére
1.Egy motor élettartama sok mindentől függ, mint ahogy az előző hozzászólásban részleteztem, így még az új élettartamát is nehéz megmondani. A felújított motor pedig igen tág fogalom. Ha a gyári értékeknek megfelelően van felújítva, akkor az gyakorlatilag új motor, és az ára is közel annyi, mint egy vadonatúj motornak, hiszen az pillanatnyilag nálunk 1248750,-Ft. Ha csak részleges a felújítás, akkor végképp nem lehet élettartamot illetően nyilatkozni.
2. Erre azt is írhatnám, hogy egy füdőkádba is lehet motort szerelni. Persze, lehet az RX-8-ba is más motort szerelni, hiszen a "körítés" meg van hozzá. Viszont komoly szellemi és anyagi ráfordítást igényel, ha igényes munkát akarunk végezni, és például az RX-8 eredeti súlyelosztását csak kissé akarjuk elrontani. A motor körülvevő infrastruktúra, műszerfal vezérlése, a csomagtér egy részének beáldozása, motortól függően akár szárazkareteressé alakítani a beépítendő motort mind-mind a feladat része lehet.
szabolcs_508 | 2010-11-30 17:09
hello,koszonom a valaszt,ketto kerdesem lenne meg,ha tudna valaszolni nekem,azt elore is koszonom.
elso-a felujitott motor,kibir annyit,mint az uj motor
masodik- az rx-8-asba megoldhato hagyomanyos dugattyus motor beszerelese
mazda-auto.hu | 2010-11-30 09:18 szabolcs_508 részére
Gratulálunk az autóhoz! Valójában a Mazda egyes esetekben hajlandó átvállalni a motorcsere költségeinek egy részét, amennyiben az autó nem múlt el öt éves, és minden kötelező szervizen megjelent. Ha valaki meg tudná mondani, hogy egy motor mennyit bír ki, az igen meglepő lenne. Ez annyi változótól függ, hogy nem lehet megállapítani. Ha valaki állandóan max fordulatig használja a motort, ritkán cserél olajat, nem figyel az olajszintre, nem melegíti be a motort, elmulasztja a gyertyacseréket, nem használ időszakosan motorbeltér tisztítót akkor biztosan kevesebbet bír a motor. Véleményem szerint a mazda-auto I. fázis elmulasztása is az előző felsorolás részét kell képezze. Megfelelő használat és karbantartás esetén 150-180000 km után a motor teljesítményének csökkenése utalhat a hajtómű "fáradására".
szabolcs_508 | 2010-11-29 21:13
Hello,en egy hettel ezelott lettem rx8 tulaj,az auto eddig jo 100e km van rajta ,engem az erdekelne,hogy kb hany km-t bir ki egy motor?
A forumban az elobb azt olvastam,hogz ay elso motorcseret a mazda garancialisan alja,ez akkor is igy van,pl.onoknel ha az autot Nemet Orszagbol hoztam be?
Egy uj motor,mennyibe kerulne,ha a mazda nem allja?
Elore is koszonom
Cika | 2010-05-10 20:14
Sziasztok!
Rx-8 motorikus alkatrészeim lennének eladók... ha valakit érdekel, akkor írjon egy mailcímet és küldök fotókat!
high-8 | 2009-12-09 17:17
hát akkor kamus,egy normális turbo kit min 1 misi környékén mozog ami keréken mérve kb 300LE-t jelent!
matesz | 2009-12-08 13:26
Sziasztok,
tud e valaki bármiféle információt Rx8 Mazdára szerelhető JDM'S turbo kittről.
feltünően olcsó...
köszi