2024. December 23. Hétfő - Viktória

Mazdák tuningja. Te hogyan csinálod?

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


Atanen | 2005-09-01 17:37

Idézet a http://karotta.hu oldalról: "...Azt tudjuk, hogy eredeti állapotában 158 lóerõt teljesített a hivatalos 169 helyett (egy kissé eltömõdött kipufogóval). Azt is tudjuk, hogy egy direktszûrõ és egy komplett 80-as kipufogórendszer 203 lóerõt jelentett, úgy, hogy a világon semmi máshoz nem nyúltunk. Se csiptuning, se varázsadalék, egyszerûen engedtük a motort lélegezni. Mindez persze egy szívómotoros autónál messze nem hozott volna ennyit (inkább úgy az ötödét), de a turbós autó hálás fajta..."
Ennyit a turbóról...

mazda-auto.hu | 2005-09-01 16:08

Nem meglepõ mivel a kombi nehezebb, nagyobb a terhelhetõsége, a többit Te is tudod. Annál meglepõbb viszont, hogy mi történt veled.

MrSpock | 2005-09-01 14:21

Hmm, ez meglepõ, de megnyugtató.

A másik témakörben meg köszi:)

Tegnap kénytelen voltam kicserélni különben az elsõ pofákat és tárcsákat (6000km-el) mert lelazult a bal elsõ kerékagy, és a fékmunkahenger kanyarodásokkor rádõlt a tárcsára (lazult minden, ti tudjátok a legjobban), túlmelegedett a fékolajam is yeah, pedíg épp meg akartam venni a lyuggatott tárcsáimat:(

mazda-auto.hu | 2005-09-01 13:00

Az elsõ fék ugyanaz, a hátsónál vannak eltérések.Úgy néz ki, hogy a tied az erõsebb.A hitelhez nem tudunk hozzászólni.

MrSpock | 2005-09-01 12:22

Hello!

Újabb kérdés...:)

Miben különbözik a 16V fékrendszere az én kombimétól. (Nekem is 5 pontos a kerékrögzítésem elõl hátul tárcsa,Alvázszám: JMZGV12D201126095)

Meg egy kérdés, hátha tud valaki segíteni. Kb 5-600 ezer forint kéne a kocsi befejezéséhez (optika, belsõ, Motor 180Le szívó) nem tudtok olyan hitellehetõségekrõl, amit ilyen célra lehet igényelni?
Gondoltam megspórolok egy kis utánajárást, hátha képben vagytok.

....de szerzõdéses szponzorok jelentkezését is várom:)

Szóval ennyi lenne még amit tudni szeretnék. Elõre is köszi.

Üdv!

Atanen | 2005-08-31 19:27

A legelsõ az,hogy tisztázd magadban hogy mire számítassz,mit vársz el ettõl a motortól.Ha egészen versenyautós tulajdonságokra vágysz akkor vegyél inkább nagyobbat vagy amúgy is sportosabbat,de ha csak szimplán kevesled az erõt elõzéskor,akkor olvass itt vissza,volt itt még valaki turbó-dízel autóval,amiket neki írtam,neked is jó.A mai dízeleknél egy chiptuninggal sokat lehet hozni mert az irányítja a turbó-szabályzást is (semmi szükség más turbóra),és egy sportlégszûrõvel,sport kipufogórendszerrel meg lehet könnyíteni a turbó munkáját,alacsonyabb fordulatról kezd el húzni.

asiaparts | 2005-08-31 19:26

Akkor kezdjük elõrõl.Másképpen teszem fel a kérdést .Ti mit tennétek az helyzetmben(a megbizhatósághoz ragaszkodom)kezdjük az alapoknál.a s

Atanen | 2005-08-31 19:17

Ezek amiket felsoroltál magukban nem elegendõek a tuningoláshoz,nem csak felpattintod és mehet,hanem ezeknek az alkatrészeknek az igénye egy szükség,amikor már a kézi munka eljut oda,hogy többet abból ott nem tudnak kihozni,hát akkor ezt vagy azt lecserélik.Amiket írtál,a legtöbbnem a rossz megválasztásával vagy szakszerûtlen kezelésével/beállításával jelentõsen csökkenthetõ még a híres Mazda megbízhatóság és élettartam is.

MrSpock | 2005-08-31 11:52

Hát a turbo variálással igen komoly változásokat lehet elérni, de az azért nem kis mértékû változtatás. Fõleg a programozások miatt.

asiaparts | 2005-08-31 11:45

Igen,dizel de hogy maradjon a mazda gyári megbizhatóság nálam fõ szempont.Én csak olyan alkatrészek kicserélésére gondoltam ami annyira nem befolyásolja a megbizhatóságot pl: csiptuning ,kipuffogó sport légszûrõ stb..esetleg turbó,porlasztócsúcs.de nem tudom,hogy ezektõl remélni lehet-é arányosan jobb menetteljesitményeket.

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Maserati Bora

 

Gyártási időszak: 1971-1978

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4355, 17688, 1134 mm

Tengelytávolság: 2000 mm

Hasmagasság:       mm

Légellenállási együttható:

Saját tömeg: 1619 kg
Hengerelrendezés: 8 henger, 90 fokos V alakban.

Szelepek száma: 16

Furat/löket: 93,9 / 89 mm

Sűrítési viszony: 8,05:1   
Motorbeépítés:  Hátsó tengely előtt hosszában, középen

Tüzelőanyag ellátás: 4 db Weber DCNF karburátor

Sebességfokozatok száma: 5 kézi (ZF)

Meghajtott tengely: hátsó
Lökettérfogat (cm3):  4930  
Szelepvezérlés típusa:   Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):   330 (246,1)/ 5500
Nyomaték (Nm / 1 min):     440,6/ 4000

Gyorsulás 0-100 km/h: 6,6

Végsebesség: 284 km/h

Gumiméret elöl: 205/70 VR15

Gumiméret hátul: 215/70 VR 15

Összesen 564 db készült.

 

Több autó