2024. November 22. Péntek - Cecília
Mazdák tuningja. Te hogyan csinálod?
Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!
Mazda Skyactiv-G. A benzines.
MOTOROLAJ 1-4.
ALKATRÉSZ BÖNGÉSZDE, Mazda és más.
Sorozatgyártású Mazda wankel motorok II.
MAZDA RX-8 turbósítás.
Friss topikok:
Mazda szerviz előélet lekérdezése Kérdések Mazdáról a szakértőnek Mazda5 Mazda3 Még több fórum téma
Lancia Rallye 037 Stradale 1982.
Ajtók száma: 2
Ülések száma: 2
Hosszúság, szélesség, magasság: 3915, 1850, 1245 mm
Tengelytávolság: 2440 mm
Hasmagasság:
Saját tömeg: 1170 kg
Hengerelrendezés: 4 henger (soros)
Szelepek száma: 8
Szelepvezérlés típusa: DOHC
Furat/löket: 84 / 90 mm
Sűrítési viszony: 7,5:1
Feltöltés: Abarth kompresszor
Motorbeépítés: középen, hátsó tengely előtt keresztben
Tüzelőanyagellátás: 1db duplatorkú Weber karburátor
Sebességfokozatok száma: 5
Hajtás: Hátsókerék
Lökettérfogat (cm3): 1995
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 207,8 (152,9)/ 7000
Nyomaték (Nm / 1 min): 226 / 5000
Gyorsulás 0-100 km/h: 7 mp.
Végsebesség: 220 km/h
Több autó
Atanen | 2005-09-01 17:37
Idézet a http://karotta.hu oldalról: "...Azt tudjuk, hogy eredeti állapotában 158 lóerõt teljesített a hivatalos 169 helyett (egy kissé eltömõdött kipufogóval). Azt is tudjuk, hogy egy direktszûrõ és egy komplett 80-as kipufogórendszer 203 lóerõt jelentett, úgy, hogy a világon semmi máshoz nem nyúltunk. Se csiptuning, se varázsadalék, egyszerûen engedtük a motort lélegezni. Mindez persze egy szívómotoros autónál messze nem hozott volna ennyit (inkább úgy az ötödét), de a turbós autó hálás fajta..."
Ennyit a turbóról...
mazda-auto.hu | 2005-09-01 16:08
Nem meglepõ mivel a kombi nehezebb, nagyobb a terhelhetõsége, a többit Te is tudod. Annál meglepõbb viszont, hogy mi történt veled.
MrSpock | 2005-09-01 14:21
Hmm, ez meglepõ, de megnyugtató.
A másik témakörben meg köszi:)
Tegnap kénytelen voltam kicserélni különben az elsõ pofákat és tárcsákat (6000km-el) mert lelazult a bal elsõ kerékagy, és a fékmunkahenger kanyarodásokkor rádõlt a tárcsára (lazult minden, ti tudjátok a legjobban), túlmelegedett a fékolajam is yeah, pedíg épp meg akartam venni a lyuggatott tárcsáimat:(
mazda-auto.hu | 2005-09-01 13:00
Az elsõ fék ugyanaz, a hátsónál vannak eltérések.Úgy néz ki, hogy a tied az erõsebb.A hitelhez nem tudunk hozzászólni.
MrSpock | 2005-09-01 12:22
Hello!
Újabb kérdés...:)
Miben különbözik a 16V fékrendszere az én kombimétól. (Nekem is 5 pontos a kerékrögzítésem elõl hátul tárcsa,Alvázszám: JMZGV12D201126095)
Meg egy kérdés, hátha tud valaki segíteni. Kb 5-600 ezer forint kéne a kocsi befejezéséhez (optika, belsõ, Motor 180Le szívó) nem tudtok olyan hitellehetõségekrõl, amit ilyen célra lehet igényelni?
Gondoltam megspórolok egy kis utánajárást, hátha képben vagytok.
....de szerzõdéses szponzorok jelentkezését is várom:)
Szóval ennyi lenne még amit tudni szeretnék. Elõre is köszi.
Üdv!
Atanen | 2005-08-31 19:27
A legelsõ az,hogy tisztázd magadban hogy mire számítassz,mit vársz el ettõl a motortól.Ha egészen versenyautós tulajdonságokra vágysz akkor vegyél inkább nagyobbat vagy amúgy is sportosabbat,de ha csak szimplán kevesled az erõt elõzéskor,akkor olvass itt vissza,volt itt még valaki turbó-dízel autóval,amiket neki írtam,neked is jó.A mai dízeleknél egy chiptuninggal sokat lehet hozni mert az irányítja a turbó-szabályzást is (semmi szükség más turbóra),és egy sportlégszûrõvel,sport kipufogórendszerrel meg lehet könnyíteni a turbó munkáját,alacsonyabb fordulatról kezd el húzni.
asiaparts | 2005-08-31 19:26
Akkor kezdjük elõrõl.Másképpen teszem fel a kérdést .Ti mit tennétek az helyzetmben(a megbizhatósághoz ragaszkodom)kezdjük az alapoknál.a s
Atanen | 2005-08-31 19:17
Ezek amiket felsoroltál magukban nem elegendõek a tuningoláshoz,nem csak felpattintod és mehet,hanem ezeknek az alkatrészeknek az igénye egy szükség,amikor már a kézi munka eljut oda,hogy többet abból ott nem tudnak kihozni,hát akkor ezt vagy azt lecserélik.Amiket írtál,a legtöbbnem a rossz megválasztásával vagy szakszerûtlen kezelésével/beállításával jelentõsen csökkenthetõ még a híres Mazda megbízhatóság és élettartam is.
MrSpock | 2005-08-31 11:52
Hát a turbo variálással igen komoly változásokat lehet elérni, de az azért nem kis mértékû változtatás. Fõleg a programozások miatt.
asiaparts | 2005-08-31 11:45
Igen,dizel de hogy maradjon a mazda gyári megbizhatóság nálam fõ szempont.Én csak olyan alkatrészek kicserélésére gondoltam ami annyira nem befolyásolja a megbizhatóságot pl: csiptuning ,kipuffogó sport légszûrõ stb..esetleg turbó,porlasztócsúcs.de nem tudom,hogy ezektõl remélni lehet-é arányosan jobb menetteljesitményeket.